ویزیت فوری با پزشک آنلاین

هزینه جراحی چاقی با بیمه

تهیه شده زیر نظر : تیم علمی تحقیقاتی ایزوویزیت


7 دقیقه

0 نظر

بروزرسانی 1403/07/17

هزینه جراحی چاقی با بیمه | تیم علمی تحقیقاتی ایزوویزیت

    جراحی چاقی، یکی از موثرترین روش‌ها برای کاهش وزن و بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به چاقی مفرط است. اسلیو معده و بای پس معده از جمله رایج‌ترین جراحی‌های چاقی هستند که با ایجاد تغییراتی در دستگاه گوارش، احساس سیری زودرس را ایجاد کرده و در نتیجه منجر به کاهش وزن می‌شوند. یکی از دغدغه‌های اصلی افراد متقاضی این جراحی‌ها، هزینه‌های بالای آن است. خوشبختانه، برخی از بیمه‌ها بخشی از هزینه این جراحی‌ها را پوشش می‌دهند. در این مقاله قصد داریم به بررسی هزینه جراحی چاقی با بیمه و عوامل موثر بر آن بپردازیم.

    هزینه جراحی اسلیو معده با بیمه‌های مختلف

    در جراحی اسلیو معده، بخش بزرگی از معده برداشته شده و معده به شکل یک لوله باریک درمی‌آید. با این کار، ظرفیت معده به شدت کاهش یافته و فرد زودتر احساس سیری می‌کند. این کاهش ظرفیت، منجر به کاهش مصرف غذا و در نتیجه کاهش وزن می‌شود. بسیاری از افراد برای پوشش هزینه‌های بالای جراحی اسلیو معده، به بیمه تکمیلی خود مراجعه می‌کنند. بیمه‌های تکمیلی بسیار متنوع بوده و به نوع بیمه، شرایط قرارداد و میزان پوشش آن بستگی دارند. همچنین باید گفت  که میزان پوشش انواع بیمه تکمیلی معمولاً بر اساس عوامل زیر تعیین می‌شود.

    • سقف تعهد بیمه: هر بیمه تکمیلی، سقف مشخصی برای پوشش هزینه‌های درمانی دارد.
    • فرانشیز: مبلغی که بیمه‌گذار باید قبل از استفاده از پوشش بیمه پرداخت کند. به طور کلی هرچه سقف تعهد بیشتر و فرانشیز کمتر باشد، پوشش بیمه بهتر است.
    • شاخص توده بدنی (BMI): اکثر بیمه‌ها برای پوشش جراحی چاقی، داشتن شاخص توده بدنی بالای 40 یا داشتن شاخص توده بدنی بین 35 تا 40 همراه با بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع 2، فشار خون بالا یا آپنه خواب را شرط می‌دانند.

    اما در کل برخی از بیمه‌های تکمیلی، بخش قابل توجهی از هزینه‌های جراحی چاقی را پوشش می‌دهند. در ادامه شرایط چند نوع بیمه تکمیلی برای انجام این عمل را توضیح می‌دهیم.

    عمل اسلیو معده با بیمه رفاه

    بیمه رفاه یکی از بیمه‌های پرطرفدار در کشور است. برای پوشش جراحی اسلیو معده با بیمه رفاه، معمولاً داشتن BMI بالای 40 و تأیید پزشک متخصص الزامی است. سقف تعهد و فرانشیز در این بیمه به نوع پوشش و طرح انتخابی بستگی دارد. برای مثال اگر سقف تعهد بیمه شما هفتاد میلیون و فرانشیز بیمه ده درصد باشد هزینه‌ای که باید بپردازید هفت میلیون تخمین زده می‌شود و باقی‌مانده هزینه عمل را باید بیمه بپردازد. توصیه می‌شود برای اطلاع دقیق از شرایط پوشش، با کارشناسان بیمه رفاه تماس بگیرید.

    عمل اسلیو معده با بیمه آتیه‌سازان

    بیمه آتیه‌سازان نیز پوشش‌هایی برای جراحی اسلیو معده دارد. اما باید گفت چون این بیمه بیشتر برای افراد بازنشسته و برخی از فرهنگیان بوده مبلغ خیلی زیادی را پوشش نمی‌دهد و عمده هزینه عمل را باید خود بیمار بپردازد. در ضمن شرایط پوشش در این بیمه مشابه سایر بیمه‌ها بوده و شامل داشتن BMI بالا، تأیید پزشک و رعایت سایر شرایط عمومی بیمه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سقف تعهد و فرانشیز، بهتر است با نمایندگی آتیه‌سازان در ارتباط باشید.

    عمل اسلیو معده با بیمه تجارت

    بیمه تجارت نیز پوشش‌هایی برای جراحی‌های چاقی از جمله اسلیو معده ارائه می‌دهد. شرایط پوشش در این بیمه به طرح انتخابی و سایر عوامل بستگی دارد. داشتن BMI بالای 40 و تأیید پزشک متخصص از جمله شرایط اصلی پوشش است.

    از دیگر بیمه‌هایی که هزینه جراحی اسلیو معده را پوشش می‌دهند می‌توان به صادرات، کشاورزی، کوثر، سپه، شرکت نفت و غیره اشاره کرد.

    هزینه جراحی بای پس معده با بیمه‌های مختلف

    در این عمل، یک بخش کوچک از معده از مری جدا شده و به روده باریک متصل می‌شود. این عمل باعث می‌شود که غذا به طور مستقیم وارد روده شده و جذب کالری کاهش یابد. همچنین، تولید برخی هورمون‌های گرسنگی کاهش یافته و احساس سیری زودتر ایجاد می‌شود. در ادامه برخی از بیمه‌هایی که تا حدودی هزینه این عمل را تقبل می‌کنند را برای شما نام می‌بریم.

    عمل بای پس معده با بیمه‌ تامین اجتماعی

    معمولاً بیمه‌ تامین اجتماعی هزینه‌های جراحی چاقی را پوشش نمی‌دهند، مگر اینکه چاقی به عنوان یک بیماری زمینه‌ای منجر به بروز مشکلات جدی سلامتی شده باشد. این کار با ارائه مدارک پزشکی کامل ثابت می‌شود. همچنین شاخص توده بدنی شما هم باید بالای چهل باشد. به علاوه باید گفت  اگر تامین اجتماعی این جراحی را پوشش دهد فقط هزینه‌هایی مانند بستری و غیره را می‌پردازد.

    عمل بای پس معده با بیمه‌های تکمیلی

    پوشش بیمه‌های تکمیلی برای جراحی بای پس معده بسیار متنوع است و به شرایط هر بیمه بستگی دارد. بسیاری از بیمه‌های تکمیلی برای پوشش این  نوع جراحی شرایط خاصی مانند داشتن شاخص توده بدنی (BMI) بالای 40 یا داشتن بیماری‌های مرتبط با چاقی را تعیین می‌کنند.

    عمل بای پس معده با بیمه نیروهای مسلح

    هزینه این عمل تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح هم مشابه دیگر بیمه‌‌ها در شرایط خاصی قابل پرداخت است. در این نوع بیمه در ابتدا پزشک معالج باید معاینات و آزمایش‌های لازم را انجام دهد و تأیید کند که هدف از جراحی، جنبه درمانی است و نه زیبایی. در ضمن باید گفت برای اینکه بیمه نیروهای مسلح هزینه‌ها را بازپرداخت کند، بیمار ملزم است رژیم درمانی تجویزی پزشک را به مدت چند ماه با دقت رعایت کند.

    عمل بای پس معده با بیمه سلامت

    بیمه سلامت به عنوان یک نوع بیمه پایه شناخته می‌شود و افرادی که فاقد بیمه درمانی هستند، می‌توانند بدون پرداخت حق بیمه از این خدمات بهره‌مند شوند. این بیمه در بسیاری از موارد می‌تواند به کاهش هزینه‌های درمان کمک کند. نکته مهم درباره بیمه سلامت این است که این بیمه در تمامی حوزه‌ها از جمله بستری شدن و درمان‌های سرپایی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی کاربرد دارد، زیرا این بیمارستان‌ها با دولت قرارداد دارند و می‌توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند. بدین ترتیب، بیماران می‌توانند این بیمه را برای بهبودی و درمان خود مورد استفاده قرار دهند.

    در برخی موارد، پزشک مورد اعتماد این بیمه ممکن است تأیید کند که عدم انجام عمل بای‌پس معده می‌تواند خطراتی جدی برای فرد ایجاد کند، به ویژه اگر شاخص توده بدنی او بالا باشد و نیاز فوری به جراحی داشته باشد. چنانچه دکتر با توجه به مدارک و BMI  بیمار وضعیت حاد و خطرناک او را تأیید کند، احتمال دارد بیمه سلامت هزینه اصلی این عمل را در بیمارستان پوشش دهد.

    هزینه جراحی چاقی در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی

    هزینه جراحی‌های چاقی در بیمارستان‌های خصوصی به دلیل امکانات و تجهیزات پیشرفته‌تر، هزینه‌های اتاق عمل، دستمزد پزشک و سایر هزینه‌های جانبی معمولاً بیشتر است. اما هزینه این نوع جراحی‌ها در بیمارستان‌های دولتی به دلیل تعرفه‌های دولتی معمولاً کمتر از بیمارستان‌های خصوصی است. همچنین ممکن است مدت زمان انتظار برای انجام عمل بیشتر باشد و برخی از امکانات و تجهیزات در مقایسه با بیمارستان‌های خصوصی محدودتر باشد. به طور کلی می‌توان گفت که هزینه عمل اسلیو معده از 78 میلیون تومان به بالا و هزینه عمل بای پس معده نیز از این مقدار بیشتر است.

    کلام آخر

    در پایان باید گفت هزینه جراحی چاقی تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد و به طور دقیق نمی‌توان یک رقم مشخص برای آن تعیین کرد. برای اطلاع دقیق از هزینه‌ها، بهتر است با بهترین جراح چاقی مشورت کنید و از پوشش بیمه‌ای خود نیز آگاه شوید

    دکتر های مرتبط با این مطالب

    دکتر سعید سلطانی اصل هریس متخصص جراحی عمومی

    تهران

    5

    تجربه
    4 سال
    پوشش بیمه
    ندارد

    خدمات:

    مشاوره عمومی, جراحی عمومی

    دکتر امیر قاسملویی متخصص جراحی عمومی

    تهران

    4.9 (98 نظر)

    تجربه
    13 سال
    پوشش بیمه
    ندارد

    خدمات:

    جراحی عمومی, عمل اسلیو معده

    دکتر علی الماسی متخصص جراحی عمومی

    تهران

    5 (3 نظر)

    تجربه
    23 سال
    پوشش بیمه
    ندارد

    خدمات:

    عمل اسلیو معده, عمل بای پس م ...

    دکتر نصیر علیزاده سرشوری متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

    مشهد

    5

    تجربه
    9 سال
    پوشش بیمه
    دارد

    خدمات:

    جراحی عمومی, عمل جراحی زیبای ...

    دکتر اسماعیل فرزادفرد فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

    مشهد

    5 (3 نظر)

    تجربه
    15 سال
    پوشش بیمه
    ندارد

    خدمات:

    جراحی عمومی, مشاوره عمل بینی

    نظرات
    نظر/سوال خود را وارد نمایید:
    چطور مشاوره آنلاین بگیریم؟
    انتخاب پزشک و متخصص پزشک و یا تخصص مورد نظر خود را انتخاب کنید.
    انتخاب نوع ویزیت بر اساس نوع ویزیت ارائه شده از سمت پزشک که شامل “ویزیت متنی” و “ویزیت تلفنی” انتخاب کنید.
    پاسخ به سوالات به سوال های ارسال شده در صفحه چت پاسخ دهید.
    پرداخت مشاوره ویزیت خود را از بین روش های پرداخت “آنلاین” یا “کارت به کارت” یا “ارزی” پرداخت کنید.
    پاسخ پزشک به شما بر اساس نوع ویزیت انتخاب شده، پزشک به شما پاسخ می دهد یا با شما تماس می گیرد.