ویزیت فوری با پزشک آنلاین

چکاپ بیماری‌های زنان

همراه با تفسیر کامل

پزشکی

تعداد سوال 30
شرکت کنندگان 310
گروه هدف زنان
زمان تقریبی 15 دقیقه
نظرات 14
امتیاز 4.1

بیماری های زنان 

بیماری ها وعارضه های مربوط به زنان و زایمان متنوع و گسترده است. بسیاری از علائمی که فرد دارد با بیماری های دیگری نیز هم‌پوشانی دارد و گاهی اوقات نادیده گرفته می‌شود. تشخیص به موقع و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های زنان کمک قابل توجهی به بهبود و کوتاه شدن دوره درمان می‌کند. عدم درمان به موقع و مزمن شدن مشکل می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برای فرد ایجاد کند. به عنوان مثال تشخیص زود هنگام وجود توده سرطانی در پستان و یا انجام آزمایشات دوره ای پاپ اسمیر، کمک قابل توجهی به درمان بیماری می‌کند.

بنا به اهمیت غربالگری‌ های بیماری زنان توصیه می‌شود وضعیت سلامت جسمی خود را بسنجید و در صورت لزوم از مشاوره پزشک متخصص زنان آنلاین در سایت ایزو ویزیت بهره بگیرید.

غربالگری بیماری های زنان

غربالگری سالانه زنان یک اقدام بسیار مهم است که به تشخیص هر گونه ناهنجاری در واژن و دهانه رحم کمک می‌کند. پاپ اسمیر رایج ترین نوع غربالگری زنان است و می تواند علائم پیش از سرطان را که علامت هشدار دهنده سرطان هستند، تشخیص دهد. همینطور معاینات ماهانه پستان و معاینات منظم کمک بسیاری به تشخیص زودهنگام بیماری های خطرآفرین زنان می‌کند. تشخیص به موقع بیماری های زنان به معنی از دست ندادن زمان طلایی درمان بیماری زنان است.

آشنایی با بیماری های زنان و زایمان

مشکلات دوران بارداری: در دوران حساس بارداری ممکن است مشکلات مختلفی برای زن باردار پیش بیاید، در صورت جدی بودن علائم حتما از یک پزشک متخصص زنان کمک بگیرید.

ناباروری و نازایی: نازایی که یکی از رایج ترین بیماری های زنان و زایمان است، به عدم توانایی ایجاد جنین بعد از یک تا دو سال تلاش گفته می‌شود. باید جهت تشخیص علت نازایی و درمان به مشاوره با یک متخصص با تجربه اقدام کرد.

اختلالات مربوط به دوران قاعدگی: اختلالات مربوط به دوران قاعدگی بین زنان و دختران بسیار شایع است. مشکلاتی مانند خونریزی غیر طبیعی، درد شدید، بی‌ نظمی و همچنین قطع عادت ماهیانه از اختلالات مربوط به قاعدگی هستند. در صورت شدت این علائم هریک باید جداگانه توسط پزشک متخصص مورد بررسی قرار بگیرد. چرا که هر یک از این اختلالات می‌توانند زنگ خطری برای بانوان به شمار آیند. علاوه بر آن، ممکن است مقدمه‌ای برای بروز بیماری‌هایی مانند افسردگی، کیست های تخمدانی، اختلالات هورمونی، سرطان و غیره باشند.

مشکلات یائسگی زنان: یائسگی یک فرایند بیولوژیکی طبیعی بدن زنان است که تاثیرات محسوسی بر روی جسم و روان فرد می‌گذارد. تعریق شبانه، افزایش وزن، خشکی واژن، گرگرفتگی و خشکی پوست، از علائم یائسگی در زنان است. این علائم با کاهش سطح انرژی، بر سلامت روانی فرد تاثیر می‌گذارد. برای کاهش و کنترل این علائم توصیه می‌شود به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

بی اختیاری ادراری: بی اختیاری ادراری را می‌توان از شایع ترین بیماری های زنان و زایمان به حساب آورد. این عارضه بیشتر به دلیل ضعف عضلات کف لگن به دلیل حاملگی های متعدد، عفونت های ادراری، یبوست و یائسگی ایجاد می‌شود. بسته به شدت این مشکل، پزشک روش های درمانی متفاوتی را به کار می ‌گیرد.

ترشحات غیر طبیعی واژن: وجود ترشحات واژن امری طبیعی می‌باشد. اگر این ترشحات به صورت غیر طبیعی باشد، باید آن را جدی گرفت. عدم تعادل هورمون ها، تخمک گذاری، استرس، واکنش آلرژیک و انواع عفونت‌ها از عواملی هستند که باعث ترشحات زیاد واژن می‌شوند.

خونریزی شدید: خونریزی غیرطبیعی ممکن است در هر سنی برای زنان اتفاق بیفتد. دلایل بسیاری برای خونریزی غیرطبیعی وجود دارد که برای تشخیص لازم است حتما به متخصص زنان مراجعه شود.

سندروم تخمدان پلی کیستیک یا همان تنبلی تخمدان: اختلال در سطح هورمون‌های جنسی و متابولیسم بدن منجر به ایجاد سندروم تخمدان پلی کیستیک که از جمله بیماری های زنان و زایمان است، می شود. در این حالت تخمک گذاری اتفاق نمی‌افتد و در نتیجه کیست ایجاد می شود. رشد موهای زائد، تغییرات خلق و خو، بی نظمی قاعدگی، پوست چرب و آکنه از مشکلاتی هستند که تنبلی تخمدان به وجود می ‌آورد.

بیماری های زنان

تشخیص بیماری‌های زنان و زایمان و علل آن‌ها

بیشتر زنان در طول زندگی خود دچار یکی از بیماری‌ها یا اختلالات مربوط به زنان می‌شوند. به علت وابستگی و نزدیک بودن علائم، تشخیص بیماری یا اختلال به راحتی انجام نمی‌شود و بایستی توسط پزشک متخصص زنان تشخیص انجام شود.

علائم شایع ترین بیماری های زنان

وجود توده در پستان: در وهله اول احساس و لمس یک توده در پستان ممکن است باعث نگرانی شود اما خبر خوب اینکه بیشتر این توده‌های قابل لمس، سرطانی نیستند و به راحتی درمان می‌شوند. تشخیص نهایی بعد از معاینات فیزیکی اولیه، تصویربرداری و بیوپسی توسط پزشک متخصص زنان قطعی می‌شود.

عفونت لگن: عفونت لگن بخش فوقانی دستگاه تناسلی را درگیر می‌نماید و شروع آن عمدتاً با عفونت لوله‌های رحمی است. این عفونت اگر زیاد شود، تخمدان‌ها را نیز درگیر خواهدکرد. ترشحات غیر طبیعی واژن، تب، سردرد، بی‌اشتهایی، درد در هنگام دفع، تهوع و کسالت از نشانه‌های این بیماری هستند.

سرطان رحم: به رشد بدخیم سلول هایی که بافت رحم را تشکیل می‌دهند، سرطان رحم گفته می‌شود. علائم سرطان رحم عبارت است از ترشحات واژنی، درد لگنی و خونریزی غیر طبیعی از واژن. در این مورد پزشک متخصص زنان و زایمان از طریق آزمایش پاپ اسمیر، معاینه لگن و نمونه ‌برداری، بیماری را تشخیص می‌دهد.

فیبروم رحم: یک مورد بسیار شایع از بیماری های زنان و زایمان، فیبروم رحم است که به دلیل مشکلات ژنتیکی ایجاد می شود. فیبروم رحم شایع ترین تومور لگنی در زنان است. این مشکل تقریبا در 50 درصد زنان دیده می‌شود و معمولا با انجام سونوگرافی تشخیص داده می‌شود.

مشکلات دستگاه تناسلی: برخی از بیماری های زنان مانند تبخال تناسلی و زگیل های تناسلی و عفونت های ادراری از جمله مشکلات دستگاه تناسلی زنان محسوب می‌شوند. وجود ترشحات غیر طبیعی و بوی بد واژن از علامت‌های رایج این مشکلات هستند. 

سیستم پشتیبان تصمیم بالینی  (Clinical Decision Support System)

سیستم پشتیبانی تصمیم گیری بالینی (CDSS) یک سیستم کمک تشخیصی است که به پزشکان، کارکنان، بیماران و سایر افراد دانش و اطلاعات خاص برای کمک به سلامت را ارائه می دهد. CDSS شامل ابزارهای مختلفی برای افزایش کیفیت تصمیم‌گیری در جریان کار بالینی است. این ابزارها شامل هشدارها و یادآوری‌های رایانه‌ای به ارائه‌دهندگان مراقبت و بیماران، دستورالعمل‌های بالینی، گزارش‌ها و خلاصه‌های متمرکز داده‌های بیمار، الگوهای مستندسازی، پشتیبانی تشخیصی و اطلاعات مرجع مرتبط با بیماری از جمله ابزارهای دیگر است. CDSS ها موضوع اصلی هوش مصنوعی در پزشکی هستند.

تست هوشمند بیماری های زنان چیست؟

"تست هوشمند بیماری‌ های زنان" یک سیستم کمک تشخیصی بیماری‌های زنان است که جزئی از پروژه بزرگ "سیستم کمک تشخیصی جامع" است. این تست با بررسی علائم و مشخصات فردی، بیماری و یا عارضه‌ای که شخص به آن مبتلاست را به روش ریاضی و هوشمند به صورت دقیق پیش‌بینی می‌کند. این تست توسط متخصصین انفورماتیک پزشکی، متخصصین زنان و زایمان و ناباروری طراحی و ایجاد شده‌است.

این صرفا یک مدل هوشمند ریاضی است برای تشخیص قطعی بیماری لازم است حتما با پزشک متخصص زنان مشورت کنید. برای دسترسی راحت و فوری به متخصص زنان و زایمان در سایت ایزو ویزیت می‌تواند از متخصصین زنان و زایمان آنلاین مشاوره و ویزیت دریافت کنید. 

آشنایی بیشتر با تست هوشمند بیماری های زنان 

توضیحات تست هوشمند بیماری های زنان: در این تست 7 سوال عمومی و 30 سوال تخصصی پرسیده می‌شود. پس از آن هوش مصنوعی بر اساس مدل داخلی، میزان درصد احتمال وجود بیماری یا عارضه ها را محاسبه می‌کند که با توجه به نتایج و در صورت لزوم می‌توانید ویزیت آنلاین پزشک متخصص زنان را انجام دهید.

 

 

نظرات
نظر/سوال خود را وارد نمایید:
زهرا فخرآبادی
زهرا
کاربر عضو 1402/11/29

با سلام و خسته نباشید، من قرص اورژانسی تو 15 سیکلم خوردم الان 9 روز گذشته هنوز پریود نشدم

سلام منصوره ملایی کارشناس مامایی هستم قرص اورژانسی بهترست همان ۱۲ساعت اول بعدرابطه مصرف شودمعمولاتایکهفته بعدلکه بینی یاخونریزی اتفاق میفتد۰شرح حال شماکافی نیست چندمیلیگرمی وچه زمانی بعدرابطه مصرف شد۰۰اگرشک داریدتست خون بتابدهید۰

مریم خاندان
مریم
کاربر عضو 1402/09/28
4 از 5

ممنونم از شما

فرشته شفیعی
فرشته
کاربر عضو 1402/09/27
5 از 5

عالی بود متشکرم

مرضیه زینتی
مرضیه
کاربر عضو 1402/09/23
4 از 5

خوب بود سپاس

لیلا کریم پورشیخانی
لیلا
کاربر عضو 1402/09/23
1 از 5

عالی بود

ژینا احمدی
ژینا
کاربر عضو 1402/09/22
5 از 5

ممنونم ازتون خیلی جامع

محدثه لمسی
محدثه
کاربر عضو 1402/09/22
5 از 5

خوب بود ممنون

فاطی عادل
فاطی
کاربر عضو 1402/09/20
4 از 5

خوب بود

سحر کاظم پور
سحر
کاربر عضو 1402/09/19
5 از 5

ممنونم و تشکر از لطف شما

آرزو براتی
آرزو
کاربر عضو 1402/09/16

سایت خوبی است

ساناز مشیریان
ساناز
کاربر عضو 1402/09/12
4 از 5

خوب بود

سعیده ملاحیدری
سعیده
کاربر عضو 1402/09/11
4 از 5

ممنون، سوالات اگه به صورت جزئی تر طراحی شده بود فکر میکنم پاسخ دهی دقیق تر داشت

مرجان پورمحمد
مرجان پورمحمد
پشتیبان سایت 1402/08/15

good a

چطور مشاوره آنلاین بگیرم؟
1 تعیین تخصص

در مرحله اول به صفحه پزشکان سایت ایزو ویزیت مراجعه و با کمک فیلترها نوع تخصص پزشک را مشخص کنید.

2 انتخاب پزشک

در مرحله دوم بعد از بررسی متخصصین فیلتر شده، پزشک موردنظر خود را انتخاب کنید.

3 انتخاب موضوع و نوع ویزیت

در این مرحله وارد پروفایل پزشک شده و نوبت به انتخاب موضوع ویزیت آنلاین رسیده است. بعد از انتخاب موضوع ویزیت، نوع ویزیت (تلفنی، متنی) را تعیین کنید.

4 مکالمه امن با پزشک

در مرحله چهارم بعد از ورود به صفحه چت امن با پزشک به سوالات پاسخ دهید.

5 پرداخت و شروع مشاوره

در مرحله آخر بعد از پاسخ به سوالات، ویزیت را پرداخت کرده و مشاوره آنلاین خود را با پزشک شروع کنید.

هزینه تست: 24,000 تومان