ویزیت فوری با پزشک آنلاین

مشاوره دارویی

درباره قرص لوونورژسترول ۰/۷۵ می‌توانید پاسخ سوال دارویی خود را از پزشک دریافت کنید.

دکتر حدیثه بقائی

متخصص زنان و زایمان
90,000 تومان

قرص لوونورژسترول ۰/۷۵

راه‌های مختلفی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد. یکی از روش‌هایی که تقریبا به مدت ۳۰ سال قدمت دارد، قرص ضد بارداری خوراکی لوونورژسترول است. احتمالا تا حالا اسم قرص لوونورژسترول یا قرص اورژانسی بارداری را شنیده‌اید. قرصی که بسیاری از زوجین را از بارداری ناخواسته نجات داده است. نکته‌های زیادی در مورد قرص لوونورژسترول وجود دارد. اطلاع از این نکته‌ها باعث افزایش کارایی و موفقیت بیش‌تر این روش می‌شود.


پیشنهاد مطالعه مقاله:

هفده سوال رایج در مورد بارداری و پیشگیری از بارداری


به یاد داشته باشید که قرص لوونورژسترول فقط برای پیشگیری از بارداری اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای پیشگیری منظم و دائمی از بارداری، لازم است از محصولات دیگری استفاده کنید. مانند کاندوم، دستگاه داخل رحمی (IUD)، انواع قرص‌های جلوگیری از بارداری و سایر روش‌ها. در این خصوص حتما با دکتر زنان مشورت کنید.

روش‌های پیشگیری اورژانسی:

2 نوع روش  پیشگیری از بارداری به صورت اورژانسی وجود دارد:

  • قرص
  • IUD

قرص‌های ضد بارداری می‌توانند به عنوان قرص اورژانسی نیز استفاده شوند، اما لازم است حتما بیش از یک عدد قرص را به به صورت اورژانسی و در یک نوبت مصرف کنید تا باردار نشوید. این روش میتواند در پیشگیری از بارداری موثر باشد، اما اثربخشی آن نسبت به لوونورژسترول کمتر است و احتمالا موجب بروز حالت تهوع شدیدتری می‌شود. برای اطمینان از انتخاب نوع قرص اورژانسی و دوزهای صحیح با پزشک یا پرستار خود صحبت کنید.

Levonorgestrel یک قرص اورژانسی است که به صورت رایج مصرف می‌شود و به طور خاص و به صورت یک عددی و دو عددی بسته بندی شده است. این دارو بدون هیچ محدودیتی ( بدون نیاز به نسخه) برای هر فردی در دسترس است.

لوونورژسترول چگونه عمل می‌کند؟

Levonelle حاوی لوونورژسترول، نوع مصنوعی (سنتتیک) پروژسترون طبیعی هورمون تولید شده توسط تخمدان است. Levonelle باید در مدت 72 ساعت (3 روز) بعد از سکس برای جلوگیری از حاملگی مصرف شود.

  • این روش معمولا روش پیشگیری از بارداری روتین شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

قرص اورژانسی لوونورژسترول می‌تواند از طریق توقف یا تاخیر در آزادسازی تخمک‌ها مانع حاملگی شود، همچنین میتواند این عمل را توسط جلوگیری از باروری یک تخمک و یا جلوگیری از کاشته شدن تخمک بارور شده در رحم انجام دهد.

لوونورژسترول در یک دوز با یک قرص مصرف می‌شود. اثربخشی آن بستگی دارد که چه زمانی آن را مصرف کنید. مصرف یک دوز لوونورژسترول باید در اسرع وقت صورت گیرد . اگر لوونورژسترول به صورتی که ذکر شد، استفاده شود، می‌تواند شانس حاملگی را تا 90٪ کاهش دهد.

قرص اورژانسی در شیردهی

باید بدانید که برای خانم‌هایی که زایمان می‌کنند، بلافاصله احتمال بارداری وجود دارد. امکان بارداری بلافاصله بعد از زایمان ایجاد می‌شود، حتی اگر خانم در حال شیردهی باشد و یا هنوز پریود نشده‌باشد. از طرفی، حداقل ۲ سال فاصله‌گذاری بین دو بارداری مفید است. در صورتیکه مادر مجددا و سریعا باردار شود، آسیب‌هایی به بدن او وارد خواهد شد و آسیب خواهد دید.

پس ضروری است که در دوران شیردهی،‌ مادر یک روش جلوگیری انتخاب کند. توصیه می‌شود که مادر از روز ۲۱ تا ۲۸ بعد از زایمان، روش جلوگیری مثل قرص‌های پروژسترون (مینی پیل یا همان لاینسترول) و یا آیودی استفاده کنند. مانند زمان‌های دیگر از دوره‌ی باروری یک خانم، ممکن است که سکس محافظت نشده انجام شود و خانم در معرض بارداری قرار بگیرد.

در این صورت، آیا می‌توان از قرص‌های اورژانسی برای جلوگیری از بارداری استفاده کرد؟

در صورتیکه در زمان شیردهی سکس محافظت نشده‌ای اتفاق بیفتد،‌ می‌توان با استفاده از ۱.۵ میلی گرم لوونورژسترول از بارداری ناخواسته پیشگیری کرد. هیچ محدودیتی برای شیردهی ایجاد نمی‌شود و مشکلی وجود ندارد. البته این دوز قرص لوونورژسترول باید در ۷۲ ساعت اول بعد از انجام سکس خورده‌شود.


چند بار می‌‌توانید از قرص لوونورژسترول استفاده کنید؟

  • شما می‌توانید قرص‌های ضد بارداری اضطراری را در هر زمان از چرخه‌ی قاعدگی مصرف کنید.
  • شما مجاز هستید فقط یک بار در طول چرخه‌ی قاعدگی خود از قرص اورژانسی استفاده کنید.
  • شما مجاز هستید تنها ۲ تا ۳ بار در سال از قرص اورژانسی استفاده کنید.

بعد از خوردن قرص اورژانسی چند روز بعد باید پریود شویم؟

دانستیم که قرص اورژانسی بر روی بدن تاثیراتی دارد که مجموع آنها با هم به جلوگیری از بارداری کمک می‌کنند. قرص لوونورژسترول تاثیرات دیگری هم دارد که شامل اثر گذاشتن بر پریود هم می‌شوند. ریزش دیواره‌ی رحم و خونریزی پریود نامیده می‌شود که باید در نتیجه‌ی تغییرات رحمی و تخمدانی مشخصی اتفاق بیفتد. هنگامی که شما قرص اورژانسی مصرف می‌کنید، در بدنتان تغییرات هورمونی رخ می‌دهد که در نهایت منجر به پریود شدن می‌شود. در اینصورت فرد خیالش از بابت بارداری راحت می‌شود و مطمئن می‌شود که بارداری نیست.

اما چه زمانی پریود شدن بعد از خوردن قرص اورژانسی رخ می‌دهد؟

هنگامی که زن قرص اورژانسی را مصرف می‌کند، معمولا در هفته‌ی اول بعد از مصرف قرص پریود می‌شود. اما اگر خونریزی تا دو هفته بعد از مصرف قرص اتفاق نیفتاد، باید تست بارداری داده شود و بررسی‌های لازم انجام گیرد.

موارد مصرف

- پیشگیری از بارداری پس از رابطه جنسی

موارد منع مصرف

- خانم‌های مبتلا به بیماری‌های مزمن و یا بیماری‌های زمینه‌ای باید قبل از استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری اورژانسی با پزشک یا مراقبت سلامت خود چک کنند.

مقدار مصرف

- چنانچه بار اول است که از قرص اورژانسی استفاده می‌نمایید، پیش از شروع مصرف برگه ی حاوی اطلاعات دارویی موجود در بسته را حتماً بخوانید.
- در صورتی که بسته ی دارو حاوی یک قرص ١.۵ میلی گرمی بود، آن را هرچه زودتر به صورت کامل میل کنید. بهترین زمان مصرف این دارو در ۱۲ ساعت نخست پس از برقراری رابطه ی جنسی می باشد. مصرف دارو پس از ۷۲ ساعت از برقراری رابطه جنسی، اثرات مشخصی ندارد و توصیه نمی شود.
- مصرف این دارو با غذا تداخلی ندارد و می‌توانید آن را هر زمانی از شبانه روز، قبل یا پس از غذا، مصرف نمایید. با این حال جهت پیشگیری از تهوع، بهتر است آن را پس از یک میان وعده ی سبک مصرف کنید. در صورت بروز استفراغ در دو ساعت ابتدایی مصرف نیاز است مجدداً قرص را مصرف نمایید.
- چنانچه قبلاً این دارو را مصرف نموده اید و دچار تهوع شده اید، بهتر است از قرص های دو عددی استفاده نمایید به صورت یک قرص ٠.٧۵ را بلافاصله مصرف نموده و قرص بعدی را ۱۲ ساعت بعد مصرف نمایید.
- در برخی افراد (به خصوص افرادی که داروهایی مصرف می نمایند که باعث کاهش اثرگذاری لوونورژسترول میشوند) پزشک مصرف دو قرص ١.۵ میلی گرم همزمان تجویز می نماید.

عوارض جانبی

* مصرف قرص‌های جلوگیری از بارداری اورژانسی عوارض جدی یا طولانی مدت ندارند. اما می‌توانند باعث بروز علائم زیر شوند:
- سردرد
- درد شکم
- تغییر در دوره پریود بعدی شما می‌تواند زودتر، دیرتر یا دردناکتر از حد معمول باشد.
- احساس حالت تهوع یا بیمار بودن، اگر در عرض 2 ساعت از مصرف حالتان به شدت بهم میخورد و دچار تهوع و استفراغ شدید با پزشک خود تماس بگیرید، زیرا شما باید دوز دیگر یا یک IUD را در نظر بگیرید.
- در صورتی که علائم شما بعد از گذشت چند روز از مصرف قرص‌ها از بین نرفت و یا شدت گرفت حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

دقت کنید

- مصرف قرص اورژانسی جلوگیری، فقط برای مواقع ضروری توصیه می‌شود. نمی‌توان آن را مانند قرص‌های جلوگیری ماهیانه به صورت مداوم مصرف نمود.
لذا از مصرف لوونورژسترول بیشتر از یک بار در یک دوره قاعدگی خودداری نمایید.
- مصرف قرص اورژانسی به پیشگیری از وقوع بارداری در ادامه دوره ی ماهیانه‌ی شما کمکی نمی نماید. لذا روش جلوگیری روتین خود را به صورت منظم ادامه دهید. و از یک روش ثانویه پیشگیری تا پایان دوره‌ی قاعدگی خود، جهت اطمینان بیشتر استفاده نمایید.
- خونریزی ماهیانه پس از مصرف این دارو ممکن است چند روز زودتر یا دیرتر آغاز شود. در صورتی که شروع دوران قاعدگی بیشتر از ۵ الی ۷ روز به تأخیر افتاد یا همراه با خونریزی غیر معمول بود، به پزشک مراجعه نمایید. با وجود مصرف این قرص، درصدی احتمال بارداری وجود دارد و انجام تست بارداری توصیه می‌شود.
- در صورت احساس هرگونه درد در قسمت‌های پایینی شکم یا هر گونه خونریزی غیر طبیعی در هفته‌های بعد از مصرف این دارو، به پزشک مراجعه کنید. این علائم می‌تواند نشان‌دهنده ی بارداری خارج رحمی باشد. با وجود اینکه احتمال وقوع این مشکل کم است با این حال با اقدام سریع می توان از بروز عواقب آن جلوگیری نمود.
- مصرف قرص‌های ضد بارداری اورژانسی از شما در برابر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و عفونت‌ها محافظت نمی‌نماید. لذا در این موارد حتماً با پزشک یا داروساز خود مشورت نمایید.

تداخلات دارویی

- تداخلات دارویی ممکن است نحوه‌ی عملکرد داروها را تغییر دهد. یا خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. داروها یا فرآورده‌های گیاهی که تجزیه‌ی پروژستین‌ها را افزایش می‌دهند، ممکن است غلظت پلاسمایی پروژستین‌ها و اثر قرص‌های حاوی پروژستین مثل لوونورژسترول را کاهش دهند. این اثر می‌تواند منجر به بارداری شود.

نوع و دوز مصرفی دارو با توجه به شرایط شما تجویز می‌شود. به‌ هیچ‌ عنوان بدون مشورت با پزشک اقدام به مصرف دارو نکنید.

مقالات مرتبط با این دارو

قرص لوونورژسترول ۰/۷۵
سوالات متداول

دارو های دیگر

کپسول فلوکونازول ۱۵۰ میلی گرم

موارد مصرف : - کاندیدیازیس واژینال- کاندیدیازیس دهانی-حلقی و مری- مننژیت ...

کپسول فلوکونازول ۵۰ میلی گرم

موارد مصرف : - رمان عفونت های قارچی دهان و حلق، مری، واژن- عفونت های سیست ...

ژل کرم کامیلین

موارد مصرف : - حفظ بهداشت و سلامت شخصی بانوان- جلوگیری از خشکی مخاط- برطر ...

قرص اورژانسی تنسی 0/75 میلی‌گرم

موارد مصرف : - متوقف کردن آزادسازی تخمک از تخمدان‌ها- پیشگیری ا ...

کلومیفن سیترات ۵۰ میلی گرم

موارد مصرف : - درمان ناباروری ناشی از کاهش یا فقدان تخمک‌گذاری ...

کرم یا ژل واژینال مترونیدازول 0.75 % + اپلیکاتور

موارد مصرف : - درمان واژینوز باکتریایی

ژل بهداشتی بانوان لافارر مدل Gentinal Cleansing Gel

موارد مصرف : - کمک به پیشگیری از عفونت‌های قارچی- مناسب شستشوی ...

نظرات
نظر/سوال خود را وارد نمایید:
چطور مشاوره آنلاین بگیرم؟
1 تعیین تخصص

در مرحله اول به صفحه پزشکان سایت ایزو ویزیت مراجعه و با کمک فیلترها نوع تخصص پزشک را مشخص کنید.

2 انتخاب پزشک

در مرحله دوم بعد از بررسی متخصصین فیلتر شده، پزشک موردنظر خود را انتخاب کنید.

3 انتخاب موضوع و نوع ویزیت

در این مرحله وارد پروفایل پزشک شده و نوبت به انتخاب موضوع ویزیت آنلاین رسیده است. بعد از انتخاب موضوع ویزیت، نوع ویزیت (تلفنی، متنی) را تعیین کنید.

4 مکالمه امن با پزشک

در مرحله چهارم بعد از ورود به صفحه چت امن با پزشک به سوالات پاسخ دهید.

5 پرداخت و شروع مشاوره

در مرحله آخر بعد از پاسخ به سوالات، ویزیت را پرداخت کرده و مشاوره آنلاین خود را با پزشک شروع کنید.

mari rostami
mari
کاربر عضو 1402/12/05

سلام ببخشید من ۱۱/۲۲ اولین خونریزی پریودم بود بعد ۱۲/۱ رابطه داشتم که بعد از یکبار انزال دوباره رابطه داشتم و میترسم پیشاب باعث بارداری بشه الان تقریبا ۴ روز گذشته من قرص نخوردم چیکار کنم؟چه قرصی مصرف کنم؟و اینکه ممکنه در اثر کم ابی بدن پیشاب ریخته نشه؟ممنون میشم زود راهنماییم کنین

منصوره ملائی کندلوسی @ در پاسخ به mari
کارشناسی مامایی 1402/12/06

سلام منصوره ملایی کارشناس مامایی هستم بهتربود۷۲ساعت اول بعدرابطه قرص اورژانسی مصرف میکردیدمیتوانیدزودتریکعددقرص اورژانسی ۱ونیم میلی‌گرم بخوریدورابطه ای نداشته باشید۰

از متخصصان مامایی مشاوره آنلاین و ویزیت آنلاین متنی دریافت کنید.

مشاوره آنلاین مامایی
mari @ در پاسخ به منصوره
کاربر عضو 1402/12/06

دیشب قرص اورژانسی ۱/۵ گرمی مصرف کردم
بعد اینک همسرم میگه که پیشاب ریخته نشده و اگه میریخت میفهمیدم و ممکنه ک در اثر کم ابی بدن پیشاب نیاد؟
بعد از رابطه هم واژنم رو تمیزکردم و شستم
امکان بارداری هست؟

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به mari
پشتیبان سایت 1402/12/07

سلام ماری عزیز.به خاطر مصرف به موقع و با دوز مناسب قرص جای هیچ نگرانی نیست.

الناز بابادی
الناز
کاربر عضو 1402/12/04

سلام ببخشید
من با کره هستم و روز بعد از پاکی از پریود روز هشتم از سیکلم بود ک رابطه مقعدی داشتم و منی روی واژنم ریخته شد ک بلافاصله شسته شد و دوازه ساعت بعدش یک دوز قرص ۷۵ و دوازده ساعت دیگ دوز دیگش رو مصرف کردم
میشه راهنمایت کنید؟

سلام عزیزم منصوره ملایی کارشناس مامایی هستم قرصهارابه موقع مصرف کردیداصلانگران نباشیداحتمالاتایکهفته بعدلکه بینی یاخونریزی خواهیدداشت که نشانه اثرقرص هست وقاعدگی سیکل بعدباتاخیرصورت می‌گیرد ۰ضمناهرسیکل فقط یکبارودرکل سال حداکثر۳بارمیشه ازقرص اورژانسی استفاده کرد.

الناز @ در پاسخ به منصوره
کاربر عضو 1402/12/05

ممنونک جواب دادین
بعد من سرما خوردم میتونم دارو استفاده کنم اثر اون قرص رو از بین نمی بره؟

داروهای ساده سرماخوردگی اثری روی قرص نداردنگران نباشید

بابایی @ در پاسخ به منصوره
کاربر مهمان 1402/12/20

بعد از رابطه محافظت تشده قرص تنسی مصرف کردم بعد از چند روز عادت شدم بعد ک خوب سدم دوباره رابطه بدون محافظت تشده داشتم و دوباره قرص مصرف کردم ایا ضرری داره؟؟؟

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به بابایی
پشتیبان سایت 1402/12/22

سلام کاربر عزیز.حداکثر ۴بار درسال مجاز به مصرف قرص اورژانسی هستید.مصرفش در فواصل نزدیک به هم اصلا توصیه نمیشه.

مینا محب
مینا
کاربر عضو 1402/11/25

سلام روزتون بخیر با فاصله ی ۲۱ روز از هم از قرص اورژانسی استفاده کردم و بعد از مصرف قرص اول پریود شدم و بعد از پایان پریود از بیبی چک استفاده کردم و هر ۳ تا منفی شد
حدود ۱۵ روز پیش دوباره مجبور به مصرف قرص اورژانسی شدم و رابطه بدون دخول داشتم (نه از پشت نه از جلو و حتی لاپایی هم نبود) و قسمت های تناسلی باهم تماس نداشت فقط برای پارتنرم رابطه ی دهانی انجام دادم اما شک بر این داشتم که شاید دست پارتنرم آغشته به مقدار کمی منی بوده باشه و وارد واژن من کرده باشن من ۴ ساعت بعد از رابطه قرص اورژانسی مصرف کردم و ۹ روز بعد پریود شدم(۵ روز زودتر از موعد خودم)و حجم خون پریود خوب بود مخصوصن دو روز اول و ۷ روز پریود طول کشید و بعد از اتمام پریود من از بیبی چک استفاده کردم و منفی شد و بعد از چندین ساعت نیز منفی بود
میخواستم بدونم امکان بارداری دیگه وجود ندارد ؟!

سلام منصوره ملایی کارشناس مامایی هستم قرص اورژانسی هرسیکل فقط یکبارودرکل سال حداکثر۳بارمیشه مصرف کردوبیشترازآن ایجاداختلال قاعدگی وهورمونی میکند۰

رهام @ در پاسخ به منصوره
کاربر مهمان 1402/12/18

سلام خسته نباشید مثلا قرص جلو گیری اورژانس ...لوتژیل 0/75 ... بسته ۲ عدد قرص داره باچند فاصله از استفاده کنم اصلاً چطور استفاده کنم

زینب صدقی
زینب
کاربر عضو 1402/11/22

سلام وقت بخیر ببخشید من روز بعد پاکی از پریود روز هشتم یا نهم سیکلم بود که رابطه محافظت نشده داشتم ۱۲ ساعت بعدش دوتا اورژانسی یه جا خوردم با توجه به این سیکل من ۲۵ روزست امکان داره تخمک گذاری بشه و قرص اثر نزاره در این صورت من چ کنم آخه راکوتان مصرف میکنم خیلی میترسم که باردار بشم

عفت حسن زاده @ در پاسخ به زینب
کارشناسی مامایی 1402/11/22

سلام.
وقت بخیر.
روز رابطه روز تخمک گذاری نبوده و تخمکی آماده، برای لقاح نبوده که بارداری اتفاق بیفتد. دوم اینکه بعد رابطه قرص مصرف کردید پس امکان بارداری وجود نداره و نگران نباشید.

زینب @ در پاسخ به عفت
کاربر عضو 1402/11/22

خیلی ممنون از پاسخ گوییتون

زینب @ در پاسخ به عفت
کاربر عضو 1402/11/22

ببخشید ی سوال دیگه این که من قرص روجا گرفتم الان روز دوازدهم سیکلمه میشه از امروز شروع کنم در کنارش جلوگیری طبیعی هم دارم یا باید حتما تو پریودی بخورم قرصو

سوسن عبدی
سوسن
کاربر عضو 1402/11/06

سلام من سه ماه و نیمه عمل اسلیو کردم
و بعد از یه روز از پاک شدن از پریود رابطه داشتم که کاندوم پاره شدو من سریع رفتم دستشویی میخواستم بدونم میتونم قرص اورژانسی مصرف کنم با توجه به عملی که داشتم برای معدم ضرر نداره ممنون میشم هر چه زودتر جوابگو باشین تا هر چه سریعتر قرص و تهیه کنم و مصرف کنم

دکترفرهود گوراوانچی @ در پاسخ به سوسن
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی 1402/11/06

سلام. مشکلی ندارد . میتوانید مصرف کنید

نگین اسلامی
نگین
کاربر عضو 1402/10/15

سلام یک سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین. من با توجه ب جوش های صورتم ۲ روز در میون قرص ریفامپین مصرف میکنم. ۱ شنبه ک ریفامپین خورده بودم ۴ شنبه قرص اورژانسی خوردم چون تداخل داشت من ریفامپین رو نخوردم دیگ. خاستم بدونم ممکنه اثر اورژانسی کم شده باشه و من باردار بشم؟؟ چون منی کامل داخل ریخت و من ۲ ساعت بعدش اورژانسی ۲ دوز رو مصرف کردم. ایا لازمه دوباره مصرف کنم؟ ۳ روز گذشته ولی هنوز پریود نشدم. طبیعتا ۱ هفته دیگ باید پریود شم. چیکار کنم زودتر بشم خیالم راحت شه؟

عفت حسن زاده @ در پاسخ به نگین
کارشناسی مامایی 1402/10/16

سلام.
وقت بخیر.
روز رابطه شما چندم سیکل ماهانه شما بود؟
یعنی از اولین روز عادت ماهانه شما چند روز گذشته بود،؟( روز اول خونریزی چندم ماه بود و روز رابطه چندم ماه تقویمی بود؟)

لطفا به پرسش پاسخ دهیدتا مشخص شود نیازی به مصرف مجدد هست یا خیر.چون ریفامپین خروج مواد موثر داروی اورژانسی را از بدن تسریع می کند.

نگین @ در پاسخ به عفت
کاربر عضو 1402/10/16

روز اول خونریزی ماه پیش ۲۳ اذر بود و روز رابطه ۱۳ دی ماه.
۳ روز قبل رابطه جنسیم ریفامپین خورده بودم. و روز رابطه جنسی چون باز باید ریفامپین رو میخوردم نخوردم. حتی امروز هم نخوردم همونطور ک گفتم ۲ روز درمیون باید ریفامپین مصرف کنم. و میخام بدونم کی باید بخورم ریفامپین رو چون میترسم پوستم باز جوش بزنه

عفت حسن زاده @ در پاسخ به نگین
کارشناسی مامایی 1402/10/18

سلام.
وقت بخیر.
روز ربطه روز ۲۱ سیکل شما می باشد. و دوره پر خطر تخمک گذاری را تقریبا رد کرده اید و از آنجایی که طول عمر قرص ریفامپین ۳ تا ۵ ساعت است و شما ۳ روز قبل ریفامپین را مصرف کردید و دو عدد قرص اورژانسی مصرف کردید نیازی به مصرف مجدد قرص اورژانسی نیست.
دوز بعدی ریفامپین را بعد از پریودی مصرف کنید.
سعی کنید قرص اورژانسی را به عنوان داروی پیشگیری همیشگی مصرف نکنید.سالی یک الی دو مرتبه اجازه مصرف دارید.

نگین @ در پاسخ به عفت
کاربر عضو 1402/10/18

ممنون ک جواب دادین

زهرا
کاربر مهمان 1402/09/18

میخواستم بدونم که قرص اورژانسی لوونورژسترل 0/75 رو چگونه مصرف کنیم یعنی قرص اول رو بخوریم بعد از ۲۴ ساعت قرص دوم رو میشه راهنماییم کنید ؟؟

سلام منصوره ملایی کارشناس مامایی هستم ۲عددقرص ۷۵صدم میلی‌گرم باهم ویابه فاصله۱۲ساعت



ویایکعددقرص۱ونیم میلی‌گرم یکجامیل شود

فاطمه @ در پاسخ به منصوره
کاربر مهمان 1402/12/14

سلام خسته نباشید ببخشید من قرص اورژانسی ۷۵/ رو دوز اول رو خوردم بعد دوز بعدش یادم رفت و از ۱۲ساعت بیشتر شد ولی اونم خوردم اثر میکنه یا دوباره باید قرص بخورم چون از۱۲ ساعت گذشته بود؟

باران ستاری @ در پاسخ به زهرا
کاربر مهمان 1402/12/19

دردوران شیر دهی باید ۲تا قرص لوونورژسترل ۷۵%
میل شود

زهرا ۲۰
زهرا
کاربر عضو 1402/09/09

سلام وقتتون بخیر من بعد از رابطه ی محافظت نشده با این که مستقیما منی داخل واژن نریخت به خاطر استرسی که داشتم دوتا قرص تنسی ۰/۷۵ رو‌ همزمان مصرف کردم و الان ۱۰ روز از مصرف قرصها میگذره اما پریود نشدم با این که دو سه روز از سیکل همیشگی خودم گذشته
ممکنه که چون قرص ها رو همزمان مصرف کردم و طبق دستور با فاصله نخوردم اثر نکرده باشند؟

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به زهرا
پشتیبان سایت 1402/09/10

سلام زهرای عزیز.قرصها را درست مصرف کردید.اگر یه هفته از تایم پریودتون گذشت و پریود نشدید آزمایش بارداری بدید.

جواد لبخند
جواد
کاربر عضو 1402/09/09

سلام خانم من از قرص اورژانسی استفاده کرده و علتش را تنظیم دوره قاعدگی میدونه چون بعد از اتمام پریود لکه بینی داشته میخوام ببینم درسته یا نه ؟ممنون

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به جواد
پشتیبان سایت 1402/09/10

سلام جواد عزیز.قرص اورژانسی برای تنظیم قاعدگی نیست و برای جلوگیری از بارداری بعد از رابطه محافظت نشده استفاده میشه.

فریبا دری
فریبا
کاربر عضو 1402/09/05

سلام من روز دوم پریودیم رابطه محافظت نشده ازپشت داشتم الان شک دارم چه کار کنم

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به فریبا
پشتیبان سایت 1402/09/05

سلام فریبای عزیز.اگر رابطه مقعدی بوده و منی وارد واژن نشده جای نگرانی نیست.در صورتیکه شک دارید قرص اورژانسی تک دوز استفاده کنید.

سمیرا عزیزی
سمیرا
کاربر عضو 1402/09/04

سلام خانوم دکتر من یه هفتس که قرص سیپروفلوکساسین 500(آنتی بیوتیک) و فنازومکس 100 مصرف میکردم ساعت 12 شب مصرف کردم و امروز مصرف نکردم
امروز رابطه داشتم ساعت 4 ظهر و بلافاصله یه قرص اورژانسی لونژیل 1/5 مصرف کردم
آیا احتمالش هست آنتی بیوتیک روش اثر کنه؟؟
و اینکه و کی دوباره آنتی بیوتیکم رو میتونم مصرف کنم؟؟؟ باتشکر

سلام عزیزم مصرف آنتی بیوتیک اثرقرص ضدبارداری راکم میکندویکهفته که مصرف نمودیددارودربدنتان هست واثرتنسی کم میشود۰وتاخیردوزهای بعدی اثرچندانی ندارد۰

سمیرا @ در پاسخ به منصوره
کاربر عضو 1402/09/05

خانوم دکتر احتمال بارداری وجود داره در این صورت؟؟ باتشکر

nazanin salehi
nazanin
کاربر عضو 1402/09/04

سلام ممنون میشم بهم جواب بدین خیلی استرس دارم

من ماه گذشته بعد رابطه محافظ نشده قرص اورژانسب خوردم و سه روز بعدش پریود شدم اما دو هفته پیش یا بیشتر من دوباره رابطه داشتم و قبل از ۱۲ ساعت قرص اورژانسی خوردم به فاصله یک هفته بعدش دوباره قرص مصرف کردم بخاطر رابطه دوتا قرص ۷۵ و من هنوز پریود نشدم احساس میکنم عقب افتاده ، به نظر شما بخاطر اختلالات هورمونیه چون انگار تودوره pms. رفته بودم اما هنوز پریود نشدم لطفا راهنماییم کنید

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به nazanin
پشتیبان سایت 1402/09/04

سلام نازنین عزیز.اگر بعد از هر رابطه ۲ تا قرص اورژانسی با دوز ۰/۷۵ یا یک قرص با دوز۱/۵ خورده باشید احتمال بارداری خیلی کمه.ولی مصرف قرص اورژانسی به فاصله کم اصلا توصیه نمیشه.ضمن اینکه برای بدن مضره اثرگذاریش هم میاد پایین.

عاطفه محمدی
عاطفه
کاربر عضو 1402/09/03

من ساعت 2 نیم شب بعد رابطم دیدم ک منی شوهرم از کاندوم زده بیرون احساس کرده حتما خورده ب واژنم همون لحظه ۴ تا قرص ال دی خوردم صبح رفتم قرص اورژانسی گرفتم خوردم سوالم اینک با هم تداخل نداشته باشن اورژانسی اثر نزاره و من باردار بشم ؟؟؟؟؟؟؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنین

سلام منصوره ملایی کارشناس مامایی هستم فقط یکعددقرص اورژانسی ۱ونیم میلی‌گرم کافی بود۰نگران نباشیداحتمال بارداری خیلی ضعیف وبعیدهست۰

مهرنوش رمضانی
مهرنوش
کاربر عضو 1402/08/27

سلام روز 12 ام دوره ام همسرم آلتش رو یک بار از عقب و یکبار از جلو گذاشت روی من و کاملا سطحی بود و بدون دخول... اما ارضا نشد و منی در کار نبود در مورد پیشاب هم مطمئن نیست.. اما من چون خیس بودم از احتمال پیشاب ترسیدم و 24 ساعت بعد دو دوز 75 میلی گرم قرص اورژانسی باهم مصرف کردم.. آیا امکان حاملگی وجود داره..؟

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به مهرنوش
پشتیبان سایت 1402/08/27

سلام مهرنوش عزیز.خیر نگران نباشید.

Farideh Hp
Farideh
کاربر عضو 1402/08/26

سلام من دیشب رابطه معقدی داشتم و اسپرم داخل معقدم ریخته شد و من بلافاصله بعد از رابطه یک دونه از قرص اورژانسی خوردم اون یک دونه دیگشو دور انداختم تاثیر میزاره همون یدونه یا باید هردوتاشو باهم میخوردم اگر دو روز بعد رابطه دوباره یک دونه دیگ بخورم تاثیر داره؟

منصوره ملائی کندلوسی @ در پاسخ به Farideh
کارشناسی مامایی 1402/08/27

سلام منصوره ملایی کارشناس مامایی هستم اگرمایع داخل یااطراف واژن قراربگیرد احتمال بارداری هست۰قرص اورژانسی ۷۵صدم میلی‌گرم رابایدبه فاصله ۱۲ساعت میخوردیدلطفاقرص دوم رازودترمیل بفرمایید۰نگران نباشید۰

سارا @ در پاسخ به Farideh
کاربر مهمان 1402/10/17

منم همین کارو کردم.. شما خوردی ی دونه دیگ رو؟؟؟ چی شد منم یدونه دیگ بخورم یا همون یدونه کافی بود؟۱۸ ساعت از اون یدونه گذشته بنا ب گفته هایی ک اینجا خوندم باید ب فاصله ۱۲ ساعت خورده میشد قرص دوم..

غزاله بابایی
غزاله
کاربر عضو 1402/08/25

من رابطه جنسی مقعدی با کاندوم داشتم
اما قبل از شروع رابطه الت بدون کاندوم روی واژن مالیده شده و من نگرانم پیشاب ریخته باشه روی واژن
بعد از رابطه هم پریود شدم
ابا نیازه قرص تنسی یک و نیم بخورم؟

سلام منصوره ملایی کارشناس مامایی هستم اگرپریودشدیددیگرنیازی به قرص اورژانسی نیست

زهرا صادقی
زهرا
کاربر عضو 1402/08/15

سلام خسته نباشید
ببخشید من چند شب پیش با همسرم رابطه جنسی محافظت نشده داشتم و بعدش یه دونه قرص لونورژسترل ۰.۷۵ خوردم ولی صبحش دوباره رابطه جنسی محافظت نشده داشتیم و من دوباره یه دونه ی دیگه از این قرص رو خوردم
و دوباره ساعت ۱۲ ظهر یه قرص لونورژسترل ۱.۵ خوردم برای اطمینان
ایا احتمال بارداری هست؟

سلام همان ۲عددکافی بودمصرف قرص اورژانسی محدودیت داردمصرف زیادایجاداختلال قاعدگی میکند۰ازنظربارداری نگران نباشید

زهرا @ در پاسخ به منصوره
کاربر مهمان 1402/10/09

سلام خسته نباشید من پریشب رابطه خطرناک داشتم و دیروز ساعت ۵ دوتا قرص اورژانسی رو مصرف کردم و دیشب هم باز رابطه خطرناک اتفاق افتاد من چیکار کنم دوباره قرص اورژانسی بخورم ؟ یا تا ۲۴ ساعت اون قرص که خوردم عمل میکنه ؟ میشه راهنماییم کنید لطفا خیلی استرس دارم

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به زهرا
پشتیبان سایت 1402/10/09

سلام زهرای عزیز.خیر مجدد لازم نیست قرص مصرف کنید.

پریسا حق جو
پریسا
کاربر عضو 1402/08/13

سلام خسته نباشید بنده باکره هستم و حدود یک هفته مانده به پریودم رابطع جنسی بدون دخول داشتم و احتمال میدم فقط پیشاب به واژنم برخورد کرده و با اینکه سریعا شستم حدود دو ساعت بعد از رابطه یک عدد قرص لونورژسترل۰/۷۵ استفاده کردم ایا لازم هست دومین قرص هم مصرف کنم ؟ و اینکه احتمال بارداری با پیشاب ک بنده باکره هستم چقدر هست؟

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به پریسا
پشتیبان سایت 1402/08/14

سلام پریسای عزیز.احتمال بارداری با پیشاب خیلی کمه ولی غیر ممکن نیست. اگر برای جلوگیری میخواید از قرص اورژانسی مصرف کنید بهتره دوز دومش را هم مصرف کنید.

فائزه کریمی
فائزه
کاربر عضو 1402/08/13

سلام من سه روز بعداز این ک پریودیم تموم شد و پاک شدم رابطه داشتم و منی روی مقعدم ریخته شد شوهرم میگ مطئن ک داخل وارژن نرفته ولی من از شدت ترس و استرس بعداز چهارساعت قرص ۷۵ خوردم و بعداز ۱۴ ساعت قرص بعدی رو مصرف کردم الان ی هفتس از خوردن قرص گدشته اما پریود نشدم ایا امکان بارداری وجود داره؟؟

سلام منصوره ملایی کارشناس مامایی هستم نگران نباشیدقرصهابه موقع مصرف شده۰

آرزو جاویدی
آرزو
کاربر عضو 1402/08/10

سلام خسته نباشید من ده روز مونده بود به قاعدگیم رابطه محافظت نشده داشتم اما مطمین نیستیم که منی داخل ریخته شده یا نه برای همین یک ساعت بعد از رابطه ی دونه اورژانسی از نوع تکی استفاده کردم الان دوازده روز میگذره اما پریود نشدم بیبی چک هم گذاشتم منفی بود میشه راهنماییم کنید خیلی استرس دارم

سلام منصوره ملایی کارشناس مامایی هستم قرص رابه موقع مصرف کردیدنگران نباشیداختلال قاعدگی ایجادمیکند۰برای اطمینان تست خون بتابدهید۰

مرضیه توکلی
مرضیه
کاربر عضو 1402/07/28

سلام من قرص ال دي مصرف ميكنم ديروز يادم رفته بود مصرف كنم امروز دوتا با هم خوردم ( روز ٢٦ ) رابطه داشتيم با همسرم مني داخل رحمم ريخته شد
نيم ساعت بعد قرص ١/٥ خوردم
الان ال دي و اورژانسي باهم تداخل ميدن ؟ يا موردي نداره
چون ترسيدم باردار بشم

سلام منصوره ملایی کارشناس مامایی هستم قرص ال دی ازماه دوم مصرف خاصیت پیشگیری ازبارداری خواهدداشت قرص اورژانسی لازم نیست چون خونریزی  غیرطبیعی میدهد۰لطفامشاوره ثبت بفرماییددرخدمتم ۰

مرضیه @ در پاسخ به منصوره
کاربر عضو 1402/07/30

سلام ببخشيد دكتر خونريزي غير طبيعي يعني اون خونريزي كه چند روز بعد از قرص اورژانسي حاصب ميشه رونميشه حمل بر عدم بارداردي كرد؟ منظورتون متوجه نشدم
من چند ماهه ال دي مصرف ميكردم ولي هميشه يه روش جلوگيري ديگه هم داشتم ديروز رابطه حفاظت نشده داشتم
براي اطمينان از اينكه باردار نشم قرص اورژانسي خوردم و چون نيم ساعت قبلشم قرص ال دي خوردم سوالم اين هست كه تداخل ايجاد ميكنند؟ من براي اينكه باردار نشم چه كنم؟ راهنماييم كنين

وقتی قرص ضدبارداری چندماه مصرف مینماییددیگه نزدیکی شماحفاظت نشده نیست۰شماداریدباقرص ازبارداری پیشگیری میکنید۰ومصرف قرصهای هورمونی دیگراختلال قاعدگی ایجادمیکنه۰

زهرا حامی
زهرا
کاربر عضو 1402/07/27

سلام وقتتون بخیر
ببخشید من هفت روز بعد از مصرف قرص لوونورژسترول 0.75 یعنی 15 خونریزی شدید داشتم به مدت هفت روز بعدش تموم شد تا امروز27 م که تایم پریودیم هم هست دارم لکه میبینم ....
یعنی ممکنه بار دار باشم ؟
باید چیکار کنم خیلی نگرانم

سلام منصوره ملایی کارشناس مامایی هستم خونریزی پس ازمصرف قرص یعنی اثرداشته وجای نگرانی نیست

زهرا @ در پاسخ به منصوره
کاربر عضو 1402/07/27

متشکرم

زهرا @ در پاسخ به منصوره
کاربر عضو 1402/07/27

ببخشید این لکه بینی از عوارض قرص هسته و طبیعیه؟

زهرا @ در پاسخ به منصوره
کاربر عضو 1402/07/27

اینکه من الان بعد از اون خونریزی شدید دوباره دارم لکه میبینم علتش چی هستش؟

زهرا @ در پاسخ به زهرا
کاربر عضو 1402/07/27

اینکه دارم لکه میبینم و حتی بیشتر از لکه هست کمی خونریزی هست طبیعیه؟خیلی نگرانم

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به زهرا
پشتیبان سایت 1402/07/27

بله طبیعیه

زهرا حامی
زهرا
کاربر عضو 1402/07/12

سلام وقتتون بخیر
من رابطه جنسی بدون دخول داشتم که مایع ریخته شد روی واژنم سریع شستمش و چند ساعت بعد قرص لوونورژسترول 0.75 خوردم و دوازده ساعت بعد دوز بعدی خوردم .وزنم 75.500 هست ولی خیلی استرس دارم قرص تاثیر نذاره و باردار بشم....

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به زهرا
پشتیبان سایت 1402/07/12

سلام نسیم عزیز.با توجه به مصرف به موقع قرص احتمال بارداری خیلی خیلی کمه.

زهرا @ در پاسخ به پشتیبان
کاربر عضو 1402/07/12

متشکرم

فاطمه ..
فاطمه
کاربر عضو 1402/07/08

سلام وقت بخیر،من ۴روز بعد تموم شدن پریودیم رابطه جنسی محافظت نشده داشتم و حدود ۷ساعت بعد از رابطه ۲عدد قرص اورژانسی خوردم کیست تخمدان دارم و پریودم زیاد منظم نیست مثلا ۲۳ شهریور یکم خونریزی داشتم دیگه نداشتم تا ۲۷شهریور که خونریزی شدیدم شروع شد و تا ۷روز ادامه داشت.با این وجود امکان بارداری هست؟!

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به فاطمه
پشتیبان سایت 1402/07/08

سلام فاطمه عزیز.اگر خونریزی هفت روزتون همون تایم پریود بوده دیگه جای نگرانی نیست.

sahar RM
sahar
کاربر عضو 1402/06/26

مرسی

سمیرا عزیزی
سمیرا
کاربر عضو 1402/06/21

سلام دکتر من امروز رابطه داشتم الت داخل واژنم بود و همسرم هنگام ارضا شدن زود درآورده من من حس کردم که داخل ریخته شده و بعد از ۵ دقیقه یدونه قرص تنسی اورژانسی 75% خوردم ایا احتمال بارداری وجود داره؟؟ اینا نیازی هست دوباره قرص مصرف کنم؟ احتمال بارداری وجود داره؟؟؟؟؟

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به سمیرا
پشتیبان سایت 1402/06/21

سلام سمیرای عزیز.۱۲ ساعت بعد از قرص اول قرص دوم را مصرف کنید.

سمیرا @ در پاسخ به پشتیبان
کاربر عضو 1402/06/21

میشه مصرف نکنم؟
چون مطمئن نیستم داخل ریخته شده یا نه اما همسرم مطمئنه که نریخته منم از ترسم همون 75% خوردم
75% تنسی جولوی بارداری رو نمیگیره؟؟

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به سمیرا
پشتیبان سایت 1402/06/22

در صورت مصرف هر دو دوز دارو اثر دارد.

شیما ازادی
شیما
کاربر عضو 1402/06/15

سلام ببخشید میشه زود جوابمو بدید من خیلی نگرانم
من ۴روز بعد از تموم شدن پریودیم رابطه مقعدی داشتم و آب منی داخل ریخته شد اما بیرون اومد و روی واژنم ریخته شد سریع پاکش کردیم و وقتی رفتیم داروخونه بهمون گفت که فردا یک دوز قرص بخورید ۱۲ ساعت یکی دیگشو…من تقریبا ده ساعت بعدش یک دوز و ۱۲ ساعت بعدش دوز دیگه رو مصرف کردم و فعلا هم علائمی ندارم آیا امکان بارداری وجود داره؟ و اینکه تایم مصرفی قرص درست بوده و تاثیر میذاره؟

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به شیما
پشتیبان سایت 1402/06/16

سلام شیمای عزیز.نگران نباشید.احتمال بارداری خیلی خیلی کمه.

شیما @ در پاسخ به پشتیبان
کاربر عضو 1402/06/20

الان هشت روز گذشته از قرص که خوردم هنوز پریود نشدم این طبیعیه؟باید چیکار کنم

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به شیما
پشتیبان سایت 1402/06/21

بله طبیعیه. نگران نباشید.

شیما @ در پاسخ به پشتیبان
کاربر عضو 1402/06/26

الان هم لکه بینی دارم هم زیر دلم درد می‌کنه اینم طبیعیه؟
ببخشید من هی سوال میکنم آخه نگرانم جاهای دیگه میبینم میگن اگر لکه بینی باشه یکی از علایم بارداریه😢

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به شیما
پشتیبان سایت 1402/06/27

سلام شیمای عزیز.تقریبا باید نزدیک به دوره پریودتون باشه. احتمالا میخواید پریود بشید.

سمیرا عزیزی
سمیرا
کاربر عضو 1402/06/04

سلام دکتر. من ((پریودم روز سوممه)) و امروز رابطه داشتم( از معقد) و شوهرم بعد از ارضا شدن آلت خودش رو شسته. بعد از نیم ساعت دوباره هنگام رابطه سر آلتش داخل واژنم بوده ولی تا ته واژنم نرفته و ارضا نشده. آیا احتمال بارداری هست؟ و اینکه من تقریبا ٢٠ روز پیش یه قرص اورژانسی 1/5 خوردم ایا نیاز هست برای جولوگیری دوباره قرص بخورم؟ آیا احتمال بارداری هست؟؟؟؟ باتشکر

سلام منصوره ملایی کارشناس مامایی هستم درروزهای قاعدگی احتمال بارداری خیلی بعیدهست۰۰درطول سیکل فقط یکبارمیشه تنسی مصرف کرد۰نگران نباشید

سمیرا @ در پاسخ به منصوره
کاربر عضو 1402/06/04

دکتر احتمالش هست بار اولی که شوهرم ارضا شد منی داخل آلش باشه یا روش؟ و بعد شستنش دوبار رابطه برقرار کنیم و منی که بار اول ارضا شد داخل آلت مونده باشه و از طریق واژن وارد شه(چون بار دوم تا نصف داخل واژنم بود ولی ارضا نشده) این سوال برای زمانی که پریود نیستم میپرسم.. با تشکر و قدردانی

باهربار ورودبه واژن درصورت مرطوب بودن احتمال بارداری هست عزیزم۰

نرگس مرادی
نرگس
کاربر عضو 1402/05/29

سلام من روز ۱۴ سیکلم رابطه داشتم و با اینکه به روش طبیعی خارج شد ولی من ترسیدم ذره ای منی ریخته باشه برای همین یک ساعت و ربع بعدش یک عدد لوونورژسترول ۱/۵ خوردم. پریودمم منظم و تقریبا ۲۸ روزه هستش. الان سوالم اینه که اگه قبل رابطه تخمک گذاری انجام شده باشه، آیا بازم این قرص اورژانسی موثره؟ چند درصد ممکنه مؤثر باشه؟ هیچ داروی خاصی هم که مانع تاثیرش بشه استفاده نمیکنم

سلام عزیزم شماقرص رابموقع مصرف نمودید انشاله تا۱۰روزبعدلکه بینی یاخونریزی صورت میگیردنگران نباشید۰مقدارهورمون قرص بالاست ومانع بارداری میشود

کریمی @ در پاسخ به نرگس
کاربر مهمان 1402/06/08

سلام وقت بخیر
قرص موثر بود براتون؟

سمیرا عزیزی
سمیرا
کاربر عضو 1402/05/25

سلام من امروز رابطه داشتم و یکمی از سر آلت همسرم داخل واژنم بود و شوهرم هنگام ارضا شدن سریع درآورده. و من بعد 30دقیقه یک قرص اورژانسی 1/5 خوردم. آیا احتمال بارداری هست؟

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به سمیرا
پشتیبان سایت 1402/05/25

سلام محدثه عزیز.با توجه به مصرف به موقع قرص احتمال بارداری خیلی خیلی کم و نزدیک به صفره.