ویزیت فوری با پزشک آنلاین

مشاوره دارویی

درباره قرص لوونورژسترول ۰/۷۵ می‌توانید پاسخ سوال دارویی خود را از پزشک دریافت کنید.

دکتر حدیثه بقائی

متخصص زنان و زایمان
137,000 تومان

قرص لوونورژسترول ۰/۷۵

راه‌های مختلفی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد. یکی از روش‌هایی که تقریبا به مدت ۳۰ سال قدمت دارد، قرص ضد بارداری خوراکی لوونورژسترول است. احتمالا تا حالا اسم قرص لوونورژسترول یا قرص اورژانسی بارداری را شنیده‌اید. قرصی که بسیاری از زوجین را از بارداری ناخواسته نجات داده است. نکته‌های زیادی در مورد قرص لوونورژسترول وجود دارد. اطلاع از این نکته‌ها باعث افزایش کارایی و موفقیت بیش‌تر این روش می‌شود.


پیشنهاد مطالعه مقاله:

هفده سوال رایج در مورد بارداری و پیشگیری از بارداری


به یاد داشته باشید که قرص لوونورژسترول فقط برای پیشگیری از بارداری اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای پیشگیری منظم و دائمی از بارداری، لازم است از محصولات دیگری استفاده کنید. مانند کاندوم، دستگاه داخل رحمی (IUD)، انواع قرص‌های جلوگیری از بارداری و سایر روش‌ها. در این خصوص حتما با دکتر زنان مشورت کنید.

روش‌های پیشگیری اورژانسی:

2 نوع روش  پیشگیری از بارداری به صورت اورژانسی وجود دارد:

  • قرص
  • IUD

قرص‌های ضد بارداری می‌توانند به عنوان قرص اورژانسی نیز استفاده شوند، اما لازم است حتما بیش از یک عدد قرص را به به صورت اورژانسی و در یک نوبت مصرف کنید تا باردار نشوید. این روش میتواند در پیشگیری از بارداری موثر باشد، اما اثربخشی آن نسبت به لوونورژسترول کمتر است و احتمالا موجب بروز حالت تهوع شدیدتری می‌شود. برای اطمینان از انتخاب نوع قرص اورژانسی و دوزهای صحیح با پزشک یا پرستار خود صحبت کنید.

Levonorgestrel یک قرص اورژانسی است که به صورت رایج مصرف می‌شود و به طور خاص و به صورت یک عددی و دو عددی بسته بندی شده است. این دارو بدون هیچ محدودیتی ( بدون نیاز به نسخه) برای هر فردی در دسترس است.

لوونورژسترول چگونه عمل می‌کند؟

Levonelle حاوی لوونورژسترول، نوع مصنوعی (سنتتیک) پروژسترون طبیعی هورمون تولید شده توسط تخمدان است. Levonelle باید در مدت 72 ساعت (3 روز) بعد از سکس برای جلوگیری از حاملگی مصرف شود.

  • این روش معمولا روش پیشگیری از بارداری روتین شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

قرص اورژانسی لوونورژسترول می‌تواند از طریق توقف یا تاخیر در آزادسازی تخمک‌ها مانع حاملگی شود، همچنین میتواند این عمل را توسط جلوگیری از باروری یک تخمک و یا جلوگیری از کاشته شدن تخمک بارور شده در رحم انجام دهد.

لوونورژسترول در یک دوز با یک قرص مصرف می‌شود. اثربخشی آن بستگی دارد که چه زمانی آن را مصرف کنید. مصرف یک دوز لوونورژسترول باید در اسرع وقت صورت گیرد . اگر لوونورژسترول به صورتی که ذکر شد، استفاده شود، می‌تواند شانس حاملگی را تا 90٪ کاهش دهد.

قرص اورژانسی در شیردهی

باید بدانید که برای خانم‌هایی که زایمان می‌کنند، بلافاصله احتمال بارداری وجود دارد. امکان بارداری بلافاصله بعد از زایمان ایجاد می‌شود، حتی اگر خانم در حال شیردهی باشد و یا هنوز پریود نشده‌باشد. از طرفی، حداقل ۲ سال فاصله‌گذاری بین دو بارداری مفید است. در صورتیکه مادر مجددا و سریعا باردار شود، آسیب‌هایی به بدن او وارد خواهد شد و آسیب خواهد دید.

پس ضروری است که در دوران شیردهی،‌ مادر یک روش جلوگیری انتخاب کند. توصیه می‌شود که مادر از روز ۲۱ تا ۲۸ بعد از زایمان، روش جلوگیری مثل قرص‌های پروژسترون (مینی پیل یا همان لاینسترول) و یا آیودی استفاده کنند. مانند زمان‌های دیگر از دوره‌ی باروری یک خانم، ممکن است که سکس محافظت نشده انجام شود و خانم در معرض بارداری قرار بگیرد.

در این صورت، آیا می‌توان از قرص‌های اورژانسی برای جلوگیری از بارداری استفاده کرد؟

در صورتیکه در زمان شیردهی سکس محافظت نشده‌ای اتفاق بیفتد،‌ می‌توان با استفاده از ۱.۵ میلی گرم لوونورژسترول از بارداری ناخواسته پیشگیری کرد. هیچ محدودیتی برای شیردهی ایجاد نمی‌شود و مشکلی وجود ندارد. البته این دوز قرص لوونورژسترول باید در ۷۲ ساعت اول بعد از انجام سکس خورده‌شود.


چند بار می‌‌توانید از قرص لوونورژسترول استفاده کنید؟

  • شما می‌توانید قرص‌های ضد بارداری اضطراری را در هر زمان از چرخه‌ی قاعدگی مصرف کنید.
  • شما مجاز هستید فقط یک بار در طول چرخه‌ی قاعدگی خود از قرص اورژانسی استفاده کنید.
  • شما مجاز هستید تنها ۲ تا ۳ بار در سال از قرص اورژانسی استفاده کنید.

بعد از خوردن قرص اورژانسی چند روز بعد باید پریود شویم؟

دانستیم که قرص اورژانسی بر روی بدن تاثیراتی دارد که مجموع آنها با هم به جلوگیری از بارداری کمک می‌کنند. قرص لوونورژسترول تاثیرات دیگری هم دارد که شامل اثر گذاشتن بر پریود هم می‌شوند. ریزش دیواره‌ی رحم و خونریزی پریود نامیده می‌شود که باید در نتیجه‌ی تغییرات رحمی و تخمدانی مشخصی اتفاق بیفتد. هنگامی که شما قرص اورژانسی مصرف می‌کنید، در بدنتان تغییرات هورمونی رخ می‌دهد که در نهایت منجر به پریود شدن می‌شود. در اینصورت فرد خیالش از بابت بارداری راحت می‌شود و مطمئن می‌شود که بارداری نیست.

اما چه زمانی پریود شدن بعد از خوردن قرص اورژانسی رخ می‌دهد؟

هنگامی که زن قرص اورژانسی را مصرف می‌کند، معمولا در هفته‌ی اول بعد از مصرف قرص پریود می‌شود. اما اگر خونریزی تا دو هفته بعد از مصرف قرص اتفاق نیفتاد، باید تست بارداری داده شود و بررسی‌های لازم انجام گیرد.

موارد مصرف

- پیشگیری از بارداری پس از رابطه جنسی

موارد منع مصرف

- خانم‌های مبتلا به بیماری‌های مزمن و یا بیماری‌های زمینه‌ای باید قبل از استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری اورژانسی با پزشک یا مراقبت سلامت خود چک کنند.

مقدار مصرف

- چنانچه بار اول است که از قرص اورژانسی استفاده می‌نمایید، پیش از شروع مصرف برگه ی حاوی اطلاعات دارویی موجود در بسته را حتماً بخوانید.
- در صورتی که بسته ی دارو حاوی یک قرص ١.۵ میلی گرمی بود، آن را هرچه زودتر به صورت کامل میل کنید. بهترین زمان مصرف این دارو در ۱۲ ساعت نخست پس از برقراری رابطه ی جنسی می باشد. مصرف دارو پس از ۷۲ ساعت از برقراری رابطه جنسی، اثرات مشخصی ندارد و توصیه نمی شود.
- مصرف این دارو با غذا تداخلی ندارد و می‌توانید آن را هر زمانی از شبانه روز، قبل یا پس از غذا، مصرف نمایید. با این حال جهت پیشگیری از تهوع، بهتر است آن را پس از یک میان وعده ی سبک مصرف کنید. در صورت بروز استفراغ در دو ساعت ابتدایی مصرف نیاز است مجدداً قرص را مصرف نمایید.
- چنانچه قبلاً این دارو را مصرف نموده اید و دچار تهوع شده اید، بهتر است از قرص های دو عددی استفاده نمایید به صورت یک قرص ٠.٧۵ را بلافاصله مصرف نموده و قرص بعدی را ۱۲ ساعت بعد مصرف نمایید.
- در برخی افراد (به خصوص افرادی که داروهایی مصرف می نمایند که باعث کاهش اثرگذاری لوونورژسترول میشوند) پزشک مصرف دو قرص ١.۵ میلی گرم همزمان تجویز می نماید.

عوارض جانبی

* مصرف قرص‌های جلوگیری از بارداری اورژانسی عوارض جدی یا طولانی مدت ندارند. اما می‌توانند باعث بروز علائم زیر شوند:
- سردرد
- درد شکم
- تغییر در دوره پریود بعدی شما می‌تواند زودتر، دیرتر یا دردناکتر از حد معمول باشد.
- احساس حالت تهوع یا بیمار بودن، اگر در عرض 2 ساعت از مصرف حالتان به شدت بهم میخورد و دچار تهوع و استفراغ شدید با پزشک خود تماس بگیرید، زیرا شما باید دوز دیگر یا یک IUD را در نظر بگیرید.
- در صورتی که علائم شما بعد از گذشت چند روز از مصرف قرص‌ها از بین نرفت و یا شدت گرفت حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

دقت کنید

- مصرف قرص اورژانسی جلوگیری، فقط برای مواقع ضروری توصیه می‌شود. نمی‌توان آن را مانند قرص‌های جلوگیری ماهیانه به صورت مداوم مصرف نمود.
لذا از مصرف لوونورژسترول بیشتر از یک بار در یک دوره قاعدگی خودداری نمایید.
- مصرف قرص اورژانسی به پیشگیری از وقوع بارداری در ادامه دوره ی ماهیانه‌ی شما کمکی نمی نماید. لذا روش جلوگیری روتین خود را به صورت منظم ادامه دهید. و از یک روش ثانویه پیشگیری تا پایان دوره‌ی قاعدگی خود، جهت اطمینان بیشتر استفاده نمایید.
- خونریزی ماهیانه پس از مصرف این دارو ممکن است چند روز زودتر یا دیرتر آغاز شود. در صورتی که شروع دوران قاعدگی بیشتر از ۵ الی ۷ روز به تأخیر افتاد یا همراه با خونریزی غیر معمول بود، به پزشک مراجعه نمایید. با وجود مصرف این قرص، درصدی احتمال بارداری وجود دارد و انجام تست بارداری توصیه می‌شود.
- در صورت احساس هرگونه درد در قسمت‌های پایینی شکم یا هر گونه خونریزی غیر طبیعی در هفته‌های بعد از مصرف این دارو، به پزشک مراجعه کنید. این علائم می‌تواند نشان‌دهنده ی بارداری خارج رحمی باشد. با وجود اینکه احتمال وقوع این مشکل کم است با این حال با اقدام سریع می توان از بروز عواقب آن جلوگیری نمود.
- مصرف قرص‌های ضد بارداری اورژانسی از شما در برابر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و عفونت‌ها محافظت نمی‌نماید. لذا در این موارد حتماً با پزشک یا داروساز خود مشورت نمایید.

تداخلات دارویی

- تداخلات دارویی ممکن است نحوه‌ی عملکرد داروها را تغییر دهد. یا خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. داروها یا فرآورده‌های گیاهی که تجزیه‌ی پروژستین‌ها را افزایش می‌دهند، ممکن است غلظت پلاسمایی پروژستین‌ها و اثر قرص‌های حاوی پروژستین مثل لوونورژسترول را کاهش دهند. این اثر می‌تواند منجر به بارداری شود.

نوع و دوز مصرفی دارو با توجه به شرایط شما تجویز می‌شود. به‌ هیچ‌ عنوان بدون مشورت با پزشک اقدام به مصرف دارو نکنید.

مقالات مرتبط با این دارو

قرص لوونورژسترول ۰/۷۵
سوالات متداول

دارو های دیگر

کپسول فلوکونازول ۱۵۰ میلی گرم

موارد مصرف : - کاندیدیازیس واژینال- کاندیدیازیس دهانی-حلقی و مری- مننژیت ...

کپسول فلوکونازول ۵۰ میلی گرم

موارد مصرف : - رمان عفونت های قارچی دهان و حلق، مری، واژن- عفونت های سیست ...

ژل کرم کامیلین

موارد مصرف : - حفظ بهداشت و سلامت شخصی بانوان- جلوگیری از خشکی مخاط- برطر ...

قرص اورژانسی تنسی 0/75 میلی‌گرم

موارد مصرف : - متوقف کردن آزادسازی تخمک از تخمدان‌ها- پیشگیری ا ...

کلومیفن سیترات ۵۰ میلی گرم

موارد مصرف : - درمان ناباروری ناشی از کاهش یا فقدان تخمک‌گذاری ...

کرم یا ژل واژینال مترونیدازول 0.75 % + اپلیکاتور

موارد مصرف : - درمان واژینوز باکتریایی

ژل بهداشتی بانوان لافارر مدل Gentinal Cleansing Gel

موارد مصرف : - کمک به پیشگیری از عفونت‌های قارچی- مناسب شستشوی ...

نظرات
نظر/سوال خود را وارد نمایید:
چطور مشاوره آنلاین بگیرم؟
1 تعیین تخصص

در مرحله اول به صفحه پزشکان سایت ایزو ویزیت مراجعه و با کمک فیلترها نوع تخصص پزشک را مشخص کنید.

2 انتخاب پزشک

در مرحله دوم بعد از بررسی متخصصین فیلتر شده، پزشک موردنظر خود را انتخاب کنید.

3 انتخاب موضوع و نوع ویزیت

در این مرحله وارد پروفایل پزشک شده و نوبت به انتخاب موضوع ویزیت آنلاین رسیده است. بعد از انتخاب موضوع ویزیت، نوع ویزیت (تلفنی، متنی) را تعیین کنید.

4 مکالمه امن با پزشک

در مرحله چهارم بعد از ورود به صفحه چت امن با پزشک به سوالات پاسخ دهید.

5 پرداخت و شروع مشاوره

در مرحله آخر بعد از پاسخ به سوالات، ویزیت را پرداخت کرده و مشاوره آنلاین خود را با پزشک شروع کنید.

سنا
کاربر مهمان 1403/04/29

سلام من دوماهه زایمان کردن و صبح رابطه محافظت شده داشتم ولی شک دارم میشه با قرص اورژانسی بخورم با شیردهی و اینکه نوزادم فاویسم دارن
مشکلی پیش میاد به نوزادم اگه بخورم یعنی برای فاویسم شون

دکترمحبوبه دشتی @ در پاسخ به سنا
متخصص زنان و زایمان 1403/04/29

سلام مشكلي نداره مصرفش ولي اگر هنوز بعد از زايمان پريود نشديد و رابطه هم محافظت شده بوده ديگه اينقدر نياز به نگراني و اقدام نداره

از متخصصان مامایی مشاوره آنلاین و ویزیت آنلاین متنی دریافت کنید.

مشاوره آنلاین مامایی
مونا
کاربر مهمان 1403/04/11

سلام من یک نوزاد ۷ماهه دارم وهنوزپریود نشدم
فقط تواین دوسه ماه اخیر ۴قرص اورژانسی خوردم
که آخریش همین دیشب بود البته هیچ کدومو مطمئن نبودیم ولی چون شک داشتیم خوردم وبعدمصرف قرصا لکه بینی ودل دردو کمردرد داشتم این علائم بخاطر مصرف قرصه؟وچراپریود نشدم ؟واینکه دیدم گفتین درسال بیشترازسه قرص مصرف نشود ومن تاالان ۴تامصرف کردم ضررداره؟یاچه مشکلی پیش میاد؟

عفت حسن زاده @ در پاسخ به مونا
کارشناسی مامایی 1403/04/11

سلام.
وقت بخیر.
قرص اورژانسی روش پیشگیری دائم خوبی نیست و بی نظمی عادت ماهانه بسیاری به صورت قطع قاعدگی یا لکه بینی را بوجود می آورد
برای پیشگیری در دوران شیردهی روش‌های مطمئن تری هست که می توانید استفاده کنید اگر تمایل داشته باشید این روش‌ها را به شما معرفی می شود.

شرقی
کاربر مهمان 1403/04/06

سلام خانم دکتر خسته نباشید
من و همسرم چند روز پیش اولین رابطه جنسی رو شروع کردیم

تایمی که شروع کردیم نزدیک پریودم بود
از همون اولین رابطه خونریزی کردم
الان سه چهر روزه همچنان خونریزی دارم
از کجا بدونم الان پریودم یا خونریزی بخاطر اولین رابطس

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به شرقی
پشتیبان سایت 1403/04/07

سلام کاربر عزیز.پاره شدن پرده بکارت خونریزی طولانی و زیاد نداره.ولی بهتره برای معاینه به متخصص زنان مراجعه کنید.

عفت حسن زاده @ در پاسخ به شرقی
کارشناسی مامایی 1403/04/11

سلام.
اولین رابطه معمولا همراه با یکی دو قطره خونریزی است.اگر بیشتر شده باید از نظر پارگی بافت‌های اطراف بررسی شوید.
البته اگر روز رابطه موعد پریودی شما بوده نگرانی ندارد.
جهت اطمینان می توانید تصویر بفرستید تا تشخیص لازم برای شما داده شود.

زهرا
زهرا
کاربر عضو 1403/04/05

سلام خسته نباشید من سوم ماه قبل رابطه محافظت نشده داشتم ده ساعت بعد ۲تاقرص اورژانسی ۰/۷۵روباهم خوردم چند روز بعد نوک سینه هام دردداشت ودرد زیر دل ولی پریود نشدم فکر کنم ۲۰یا۲۳/۳تاریخ پریودم بود اما تا الان که۵/۵هنوز پریود نشدم ۲بار هم بی بی چک انجام دادم ولی منفی بود در طول امسال این سومین باره که قرص اورژانسی میخورم یه بار هم قبل از اینا خوردم آیا امکان بارداری هست

سلام منصوره ملایی کارشناس مامایی هستم علایم گوارشی بخاطراثرقرص هست ولي درسیکل فقط یکبارودرکل سال‌ حداکثر۳بارمیشه مصرف کردبرای اطمینان ازاثر بخشی قرص لطفایکهفته بعدرابطه تست خون بتا بدهید ۰

رها ملایی
کاربر مهمان 1403/04/05

سلام من نزدیکی محافظت نشده داشتم بلافاصله بعدش پریود شدم نمیدونم منی ریخته یا نه دوروز پیش هم جراحی دستم داشته با توجه به بی حسی هایی که وارد شده و مصرف قرص سفالکسین که الان دارم آیا استفاده از قرص اورژانسی تاثیر داره و عوارض جانبی نداره؟؟لطفا سریعتر راهنمایی کنید ممنون

سلام.
وقت بخیر.
با توجه به اینکه بلافاصله پریود شدید نیاز به مصرف داروی اورژانسی ندارید

الناز
الناز
کاربر عضو 1403/04/04

سلام خسته نباشید من۲۵ تیر ماه آخرین روز پریودیم بود ک تموم شد روز بعدش ۲۶ نزدیکی محافظت نشده داشتم و قرص اورژانسی مصرف کردم بعد امروز ۴ مرداد لکه بینی داشتم زیاد
از چی هست ؟

سلام منصوره ملایی کارشناس مامایی هستم لکه بینی بعلت اثرقرص اورژانسی میباشدالبته درسیکل فقط یکبارودرکل سال‌ حداکثر۳بارمیشه مصرف نمود۰

الناز @ در پاسخ به منصوره
کاربر عضو 1403/04/05

ببخشید یعنی خون پریودی هستش
آخه در حد لکه بینی نیست

مریم گلی
کاربر مهمان 1403/03/27

سلام خانم دکتر خسته نباشید، ببخشید من یه نوزاد سه ماهه دارم که از شیر خودم تغذیه میکنه، نزدیکی بدون محافظت داشتم و بعد از نزدیکی قرص ۷۵. تنسی خوردم، لازمه ۱۲ ساعت بعد دوباره قرص بخورم؟ این قرص برای نوزادم ضرر نداره؟ شیرم کم یا بی کیفیت نمیشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید الان جایی هم باز نیست که بخوام برم پیش پزشک

سلام.
وقت بخیر.
این قرص در دوران شیردهی توصیه نمی شود اگر در دوره تخمک گذاری نیستید دوز دوم را مصرف نکنید.

زهرا اصفهانی
کاربر مهمان 1403/03/18

با سلام خانم دکتر من این قرصو(لوونوژسترول) ۸ خرداد مصرف کردم و تایم پریودی قبلیم ۱۸ اردیبهشت بود و تا امروز که ۱۸ خرداده پریود نشدم میخاستم بدونم چیکار کنم

سلام.
وقت بخیر.
دارو را به چه دوز و چه تعداد مصرف کردید؟در چه ساعتی بعد از رابطه مصرف کرده اید؟
اگر تا ۵ روز دیگر پریود نشدید یک تست بتا انجام دهید.

زهرا اصفهانی @ در پاسخ به عفت
کاربر مهمان 1403/03/19

با سلام
یکساعت بعد رابطه و دو عدد همزمان با دوز 0.75

مهین جلیلیان
کاربر مهمان 1403/03/09

سلام خسته نباشی یه سوال داشتم من ماه اول اخرای پریودم بود که نزدیکی کردم بعد از نزدیکی سه روز گذشت قرص اورژانسی گرفتم بعدش بعد از هفته از دوباره لکه دیدم هنوزم لکه میبینم بعد دوباره نزدیکی کردم ایا میتونم بازم از قرص اورژانسي استفاده کنم

سلام منصوره ملایی کارشناس مامایی هستم خیرنمیتوانیداستفاده کنید۰درسیکل یکبارودرکل سال‌ حداکثر۳بارمیشه ازقرص اورژانس استفاده کردمصرف بیشتراختلال هورمونی ایجادمیکند۰

فاطمه
کاربر مهمان 1403/03/04

سلام خانم دکتر عزیز، من در دوران شیردهی هستم و یک فرزند ۷ ماهه دارم. یک رابطه کنترل نشده داشتم میتونم قرص اورژانسی مصرف کنم؟؟ خطری برای بچه نداره؟، البته بعداز زایمان هنوز پریود نشدم بعداز مصرف قرص باید حتما پریود اتفاق بیافته؟؟؟؟

سلام بهنره روش‌ جلوگیری مطمئن‌تر داشته باشیدمثل ای یودی۰۰۰فعلاقرص اورژانسی ۱ونیم میلی‌گرم بخوریدودیگرتکرارنشود۰چون درسیکل یکبارودرکل سال‌ حداکثر۳بارمیشه مصرف کرد.پس از۶ماه که غذای کمکی شروع میشودبایدقاعدگی اتفاق بیفتد۰

ناشناس ناشناس
کاربر مهمان 1403/03/04

سلام
من یه بچه ۹ ماهه شیرخوار دارم. رابطه محافظت نشده داشتیم و مایع منی داخل ریخته شد. یک ساعت بعد قرص اورژانسی خوردم. بدلیل اینکه هنوز پریود نشدم بعد از زایمان ممکنه که پریود نشم؟ الان ۶ روز از خوردن قرص گذشته. زیر دلم درد میگیره. ولی هنوز پریود نشدم.
چطور میشه؟ لطفا راهنمایی گنید ممنون

سلام منصوره ملایی کارشناس مامایی هستم اگرچه بجزشیرمادرازغذای کمکی هم استفاده میکندبایدپریودبشیدوروش جلوگیری مطمئن داشته باشیداگرپریودنمیشیدحتماآزمایش خون بتابدهید۰ مصرف قرص اورژانسی هم علایم گوارشی داردنگران نباشید۰

ناشناس ناشناس @ در پاسخ به منصوره
کاربر مهمان 1403/03/04

شیر مادر میخوره و غذای کمکی هم استفاده میکنم. میخوام بدونم ممکنه باردار باشم؟ چون دقیقا یک ساعت بعد رابطه قرص اورژانسی خوردم. ولی چون بعد از زایمان تا حالا پریود نشدم کماکان هم نشده‌ام. ولی درد زیر دل گه گاهی دارم.

معصومه
کاربر مهمان 1403/03/04

سلام من با کاندوم رابطه داشتم ولی کاندمو ی لحظه در اوردیم و بدون کاندوم البته منی نیومد بیرون فقط اینکه از اب اولیه ک تو کاندوم بود امکان داره چسبیده باشه به الت تناسی ک باعث بارداری بشه؟؟؟؟
میشه راهنماییم کنین خبلی استرس دارم

سلام منصوره ملایی کارشناس مامایی هستم احتمال بارداری اندک هست ولي صفرنیست بهترست ازقرصهای اورژانسی استفاده شود۱۲ساعت اول بعدرابطه مصرف شوداثرش بیشترمیباشد۰

مریم عبدی
کاربر مهمان 1403/03/01

سلام وقت بخیر من شک دارم ک شاید یکم مایع منی ریخته باشه درونم،اما فقط یک دوز قرص ۷۵ خوردم ایا تاثیری داره یک دوز ؟؟؟؟

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به مریم عبدی
پشتیبان سایت 1403/03/01

سلام مریم عزیز.در اولین فرصت و قبل از ۷۲ ساعت بعد از رابطه دوز دوم را هم بخورید.

آی‌سودا سلطانی
کاربر مهمان 1403/02/30

سلام
ببخشید من چند ساعت بعد رابطه یه قرص .75 لوونورژسترل خوردم دو ساعت بعد هم یکی دیگه‌ش رو خوردم
الان متوجه شدم باید ۱۲ ساعت بعد می‌خوردم می‌خواد الان باز قرص اورژانسی رو مصرف کنم یا اثر می‌کنه؟

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به آی‌سودا سلطانی
پشتیبان سایت 1403/02/30

سلام ای سودای عزیز.قرص را درست مصرف کردید. نیازی به مصرف قرص اضافی نیست.

زهرا موسوی
کاربر مهمان 1403/02/26

سلام وقتتون بخیر .من ۲۵فروردین پریود شدم و ۱اردیبهشت نزدیکی بدون کنترل داشتم و فرداش ۱ قرص ۱.۵اورژانسی خوردم و ۱۲ساعت بعد دومیش هم خوردم الان ۲۷اردیبشت هست و من هنوز پریود نشدم و من در ۱۸اردیبشت هم یه رابطه مشکوک داشتم و فکر کردم که نزدیک پریودمه و ایرادی نداره حالا .به نظرتون احتمال بارداری هست

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به زهرا موسوی
پشتیبان سایت 1403/02/27

سلام زهرای عزیز.اگر تا دو هفته بعد از رابطه دوم پریود نشدید آزمایش بارداری بدید.

فاطمه
کاربر مهمان 1403/02/24

سلام من یک روز بعد از رابطه که دخول هم نکردیم قرص اورژانسی خوردم و الان ۴روز گذشته از خوردن قرص میترسم که تا چند روز دیگه پریود نشم میخواستم عرق رازیانه بخورم اشکالی نداره؟

عفت حسن زاده @ در پاسخ به فاطمه
کارشناسی مامایی 1403/02/24

سلام.
وقت بخیر.
اگر دوز مناسب را مصرف کرده باشید منتظر پریودی باشید چون تاثیر قرص در افراد مختلف،متفاوت است.
اگر عرق رازیانه با توجه به مزاج شما مناسب باشد می توانید مصرف کنید ولی بهتر است مصرف عرقهای گیاهی با مشورت متخصص طب سنتی انجام شود

لیلا
لیلا
کاربر عضو 1403/02/22

سلام میشه پاسخ بدید
من بعد از رابطه چهار عدد قرص ال دی خوردم و دوازده بعد هم چهار تا اما چون دو ساعت بعد از دوز دوم بالا آوردم ترسیدم که اثر قرص از بین رفته باشه و قرص لنوول دوتا 75باهم میخوردم
میخاستم ببینم الان تاثیری داره

عفت حسن زاده @ در پاسخ به لیلا
کارشناسی مامایی 1403/02/24

سلام.
وقت بخیر.
بله تاثیر داره نگران نباشید.

Sara
Sara
کاربر عضو 1403/02/22

سلام من ۲/۲۱ پریود شدم و ۳/۸ رابطه داشتم و بعد از اون نداشتم و امروز ک ۲۲ دومه هنوز پریود نشدم کمی دل درد دارم و دیشب بیبی چک زدم منفی بود مایع منی هم ریخته نشده ترسم از پیشاب هست ..امکان بارداری هست؟

عفت حسن زاده @ در پاسخ به Sara
کارشناسی مامایی 1403/02/22

سلام.
وقت بخیر.
تمامی تاریخهای که ذکر کردید اشتباه است.
اگر ممکنه تاریخها را اصلاح کنید تا بهتر بتوانم شما را راهنمایی کنم.
چطور شما ۳/۸،رابطه داشتید در صورتیکه ۲/۲۱ ،پریود شدید.و می گوئید امروز ۲۲ هنوز پریود نشدم‌.

Sara @ در پاسخ به عفت
کاربر عضو 1403/02/22

بله ببخشید الان فهمیدم..من ۱/۲۱(فروردین) پریود شدم و ۵ام و ۸ ام اردیبهشت رابطه داشتم و الان که ۲۲ اردیبهشت هست پریود نشدم و دیروز بیبی چک زدم منفی بود
امکان بارداری هست؟علائمی مثل کمی دل درد هم دارم

عفت حسن زاده @ در پاسخ به Sara
کارشناسی مامایی 1403/02/24

سلام.
وقت بخیر.
رابطه شما در دوره پر خطر تخمک گذاری بوده و بعد از آن قرص پیشگیری مصرف نکردید ،پس احتمال بارداری وجود دارد و بی بی چک با توجه با تاریخ پریودی شما ۲/۳۱ جواب می دهد و بی بی چک را زود استفاده کردید.

سحر
کاربر مهمان 1403/02/21

سلام من دختر هستم و حس میکنم یکم از پیش اب رلم ریخته باشه روی واژنم.. میخام برای اطمینان بیشتر از قرص اورژانسی استفاده کنم ولی میترسم چون دختر هستم عوازض بدی نشون بده میشه راهنمایی کنید؟

عفت حسن زاده @ در پاسخ به سحر
کارشناسی مامایی 1403/02/22

سلام.
وقت بخیر.
عوارضی که قرص اورژانسی برای شما می تواند داشته باشد بی نظمی عادت ماهانه می باشد.

زهرا پور حاتمی
کاربر مهمان 1403/02/20

سلام من رابطه داشتم و مایع منی نزدیک واژنم ریخته شد و حس میکنم مایع منی واردم شده و۴ ساعت بعد یک قرص ال دی خوردم
اولین باره قرص ال دی خوردم
مشکلی برام پیش نمیاد؟
و باید قرص اورژانسی بخورم؟

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به زهرا پور حاتمی
پشتیبان سایت 1403/02/20

سلام زهرای عزیز.مصرف یک قرص ال دی اثری نداره و باید قرص اورژانسی با دوز ۱/۵ مصرف کنید.البته اگر هنوز بیشتر از ۷۲ ساعت از رابطه نگذشته باشه.

زهرا پورحاتمی @ در پاسخ به پشتیبان
کاربر مهمان 1403/02/20

بعد از رابطه کمر درد داشتم و زیر شکمم هم درد میکنه مشکل جدی هست؟

ن.حسینی
کاربر مهمان 1403/02/19

سلام وقت بخیر ، ببخشید من روز اول پریودیم رابطه کنترل نشده داشتم خونریزیم تازه شروع شده بود ، خواستم بدونم قرص اورژانسی مصرف کنم مشکلی نیست؟ یا چون پریودم شروع شده اصلا نیازی به مصرف قرص نیست . ممنون

سلام منصوره ملایی کارشناس مامایی هستم نیازی نیست ۰بارداری زمان قاعدگی خيلي بعیدهست

سارا @ در پاسخ به منصوره
کاربر مهمان 1403/02/23

سلام خانوم دکتر عزیزم من ۴۸ ساعت قبل رابطه مشکوک داشتم و امروز بعد از ۴۸ ساعت قرص ۷۵ لووژسترول خوردم دوتا باهم و باز هم رابطه داشتم ایا برای هردو رابطه مشکوک جوابه؟؟

سلام ۲عددکافی بودولی دیگررابطه نداشته باشیدودوباره نمیتوانیدمصرف کنیدهرسیکل یکبارودرکل سال‌ حداکثر۳بارمیشه مصرف کرد

مهسا میرزایی
کاربر مهمان 1403/02/18

سلام خانم دکتر
من ۲۸ام اسفند رابطه داشتم قرص ارژانسی یکی همون موقع خوردم یکیشا۱۲ساعت بعدش. ۱۳ فروردین. لکه قهوای ازم امد و دیگ چیزی نیومد تا چندوقت پیش دوباره همینجورشدم. اما پریودنشدم. بیبی چک هم هرچی میزارم منفی میشه. امکانشوهست باردار باشم

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به مهسا میرزایی
پشتیبان سایت 1403/02/18

سلام مهسای عزیز.آخرین پریودتون کی بوده؟

لاله نظری
کاربر مهمان 1403/02/08

سلام خسته نباشید ، من و نامزدم فقط در حد لمس کردن رابطه داشتیم اما همین هم ترس رو ایجاد کرد که پیشاب با دست یکیمون به واژن برخورد نکرده باشه و موجب حاملگی بشه برای همین روز بعد دو قرص 0.75 رو باهم خوردم اما الان فهمیدم باید یکی اول و بعدی بعد از ۱۲ ساعت میبود آیا مصرف من اشتباه بوده و باعث میشود خطر حاملگی بازهم وجود داشته باشد خیلی نگرانم خواهش میکنم بگید

سلام منصوره ملایی کارشناس مامایی هستم ۲عددقرص اورژانسی ۷۵صدم میلی‌گرم رامیشودیکجاخوردویااینکه به‌ فاصله ۱۲ساعت مصرف کردهردودرست هست نگران نباشیدعزیزم

پ ت
کاربر مهمان 1403/02/01

سلام من روز دوم پریودی رابطه داشتم و قرص خوردم اون رو که خوردم پریودم قطع شد ولی هنوز یکم خونریزی دارم که معلومه مال پریود نیست به نظرتون قطع پریودم تو روز دوم به خاطر قرص بوده و اینکه این خونریزی ها چیه پس مرسی از راهنماییتون

عفت حسن زاده @ در پاسخ به پ ت
کارشناسی مامایی 1403/02/02

سلام.
وقت بخیر.
این خونریزی به خاطر مصرف قرص بوده که هورمونهای شما را بی نظم کرده و ممکنه این خونریزی ادامه داشته باشد.

عفت حسن زاده @ در پاسخ به عفت
کارشناسی مامایی 1403/02/02

اگر تمایل به قطع این خونریزیها دارید باید برایتان دارو تجویز شود

Sara
Sara
کاربر عضو 1403/01/17

سلام من هفته قبل رابطه داشتم و مایع منی اصلا وارد نشده اما ترسم از پیشاب هست با اینکه قبلا هم رابطه داشتم و با پیشاب هیچ مشکلی پیش نیومده
امکان بارداری هست؟

سلام منصوره ملایی کارشناس مامایی هستم احتمال بارداری کم هست ولی نمی‌توان گفت صفرهست چون تعداداسپرم درپیشاب کم هست ولی فقط یکعدداسپرم برای باردارشدن  کافیست برای همین درهررابطه احتمال بارداری وجوددارد۰ولی نگران نباشیدسعی کنیدیک روش جلوگیری مطمئن داشته باشید لطفامشاوره ثبت بفرماییدتابهترراهنمایی شوید۰

Sara @ در پاسخ به منصوره
کاربر عضو 1403/01/18

اخه قبلا هم پیشاب واردشده بود اما اتفاقی نیوفتاد..الان هم یک هفته بیشتر گذشته من هم قرصی مصرف نکردم تایم پریودمم باید تا فردا یعنی ۱۹ ام پریود بشم تا الان هم نشدم باید چیکار کنم؟ترشحات قبل پریود دارم ولی هنوز نشدم لطفا راهنماییم کنید ممنونم

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به Sara
پشتیبان سایت 1403/01/18

اگر یک هفته از موعد پریودتون گذشت و پریود نشدید آزمایش بارداری بدید.

Sara
Sara
کاربر عضو 1402/12/05

سلام ببخشید من ۱۱/۲۲ اولین خونریزی پریودم بود بعد ۱۲/۱ رابطه داشتم که بعد از یکبار انزال دوباره رابطه داشتم و میترسم پیشاب باعث بارداری بشه الان تقریبا ۴ روز گذشته من قرص نخوردم چیکار کنم؟چه قرصی مصرف کنم؟و اینکه ممکنه در اثر کم ابی بدن پیشاب ریخته نشه؟ممنون میشم زود راهنماییم کنین

سلام منصوره ملایی کارشناس مامایی هستم بهتربود۷۲ساعت اول بعدرابطه قرص اورژانسی مصرف میکردیدمیتوانیدزودتریکعددقرص اورژانسی ۱ونیم میلی‌گرم بخوریدورابطه ای نداشته باشید۰

Sara @ در پاسخ به منصوره
کاربر عضو 1402/12/06

دیشب قرص اورژانسی ۱/۵ گرمی مصرف کردم
بعد اینک همسرم میگه که پیشاب ریخته نشده و اگه میریخت میفهمیدم و ممکنه ک در اثر کم ابی بدن پیشاب نیاد؟
بعد از رابطه هم واژنم رو تمیزکردم و شستم
امکان بارداری هست؟

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به Sara
پشتیبان سایت 1402/12/07

سلام ماری عزیز.به خاطر مصرف به موقع و با دوز مناسب قرص جای هیچ نگرانی نیست.

الناز
الناز
کاربر عضو 1402/12/04

سلام ببخشید
من با کره هستم و روز بعد از پاکی از پریود روز هشتم از سیکلم بود ک رابطه مقعدی داشتم و منی روی واژنم ریخته شد ک بلافاصله شسته شد و دوازه ساعت بعدش یک دوز قرص ۷۵ و دوازده ساعت دیگ دوز دیگش رو مصرف کردم
میشه راهنمایت کنید؟

سلام عزیزم منصوره ملایی کارشناس مامایی هستم قرصهارابه موقع مصرف کردیداصلانگران نباشیداحتمالاتایکهفته بعدلکه بینی یاخونریزی خواهیدداشت که نشانه اثرقرص هست وقاعدگی سیکل بعدباتاخیرصورت می‌گیرد ۰ضمناهرسیکل فقط یکبارودرکل سال حداکثر۳بارمیشه ازقرص اورژانسی استفاده کرد.

الناز @ در پاسخ به منصوره
کاربر عضو 1402/12/05

ممنونک جواب دادین
بعد من سرما خوردم میتونم دارو استفاده کنم اثر اون قرص رو از بین نمی بره؟

داروهای ساده سرماخوردگی اثری روی قرص نداردنگران نباشید

بابایی @ در پاسخ به منصوره
کاربر مهمان 1402/12/20

بعد از رابطه محافظت تشده قرص تنسی مصرف کردم بعد از چند روز عادت شدم بعد ک خوب سدم دوباره رابطه بدون محافظت تشده داشتم و دوباره قرص مصرف کردم ایا ضرری داره؟؟؟

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به بابایی
پشتیبان سایت 1402/12/22

سلام کاربر عزیز.حداکثر ۴بار درسال مجاز به مصرف قرص اورژانسی هستید.مصرفش در فواصل نزدیک به هم اصلا توصیه نمیشه.

مینا
مینا
کاربر عضو 1402/11/25

سلام روزتون بخیر با فاصله ی ۲۱ روز از هم از قرص اورژانسی استفاده کردم و بعد از مصرف قرص اول پریود شدم و بعد از پایان پریود از بیبی چک استفاده کردم و هر ۳ تا منفی شد
حدود ۱۵ روز پیش دوباره مجبور به مصرف قرص اورژانسی شدم و رابطه بدون دخول داشتم (نه از پشت نه از جلو و حتی لاپایی هم نبود) و قسمت های تناسلی باهم تماس نداشت فقط برای پارتنرم رابطه ی دهانی انجام دادم اما شک بر این داشتم که شاید دست پارتنرم آغشته به مقدار کمی منی بوده باشه و وارد واژن من کرده باشن من ۴ ساعت بعد از رابطه قرص اورژانسی مصرف کردم و ۹ روز بعد پریود شدم(۵ روز زودتر از موعد خودم)و حجم خون پریود خوب بود مخصوصن دو روز اول و ۷ روز پریود طول کشید و بعد از اتمام پریود من از بیبی چک استفاده کردم و منفی شد و بعد از چندین ساعت نیز منفی بود
میخواستم بدونم امکان بارداری دیگه وجود ندارد ؟!

سلام منصوره ملایی کارشناس مامایی هستم قرص اورژانسی هرسیکل فقط یکبارودرکل سال حداکثر۳بارمیشه مصرف کردوبیشترازآن ایجاداختلال قاعدگی وهورمونی میکند۰

رهام @ در پاسخ به منصوره
کاربر مهمان 1402/12/18

سلام خسته نباشید مثلا قرص جلو گیری اورژانس ...لوتژیل 0/75 ... بسته ۲ عدد قرص داره باچند فاصله از استفاده کنم اصلاً چطور استفاده کنم

زینب
زینب
کاربر عضو 1402/11/22

سلام وقت بخیر ببخشید من روز بعد پاکی از پریود روز هشتم یا نهم سیکلم بود که رابطه محافظت نشده داشتم ۱۲ ساعت بعدش دوتا اورژانسی یه جا خوردم با توجه به این سیکل من ۲۵ روزست امکان داره تخمک گذاری بشه و قرص اثر نزاره در این صورت من چ کنم آخه راکوتان مصرف میکنم خیلی میترسم که باردار بشم

عفت حسن زاده @ در پاسخ به زینب
کارشناسی مامایی 1402/11/22

سلام.
وقت بخیر.
روز رابطه روز تخمک گذاری نبوده و تخمکی آماده، برای لقاح نبوده که بارداری اتفاق بیفتد. دوم اینکه بعد رابطه قرص مصرف کردید پس امکان بارداری وجود نداره و نگران نباشید.

زینب @ در پاسخ به عفت
کاربر عضو 1402/11/22

خیلی ممنون از پاسخ گوییتون

زینب @ در پاسخ به عفت
کاربر عضو 1402/11/22

ببخشید ی سوال دیگه این که من قرص روجا گرفتم الان روز دوازدهم سیکلمه میشه از امروز شروع کنم در کنارش جلوگیری طبیعی هم دارم یا باید حتما تو پریودی بخورم قرصو

سوسن
سوسن
کاربر عضو 1402/11/06

سلام من سه ماه و نیمه عمل اسلیو کردم
و بعد از یه روز از پاک شدن از پریود رابطه داشتم که کاندوم پاره شدو من سریع رفتم دستشویی میخواستم بدونم میتونم قرص اورژانسی مصرف کنم با توجه به عملی که داشتم برای معدم ضرر نداره ممنون میشم هر چه زودتر جوابگو باشین تا هر چه سریعتر قرص و تهیه کنم و مصرف کنم

دکترفرهود گوراوانچی @ در پاسخ به سوسن
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی 1402/11/06

سلام. مشکلی ندارد . میتوانید مصرف کنید