ویزیت فوری با پزشک آنلاین

مشاوره دارویی

درباره قرص نئوتادین 5 میلی گرم می‌توانید پاسخ سوال دارویی خود را از پزشک دریافت کنید.

قرص نئوتادین 5 میلی گرم

نئوتادین با نام تجاری " دس اوراتادین " جدیدترین داروی درمان آلرژی و نوعی آنتی هیستامین نسل دوم است. این دارو جهت درمان و تسکین تب و علائم آلرژی ( عطسه ، آبریزش بینی، قرمزی چشم، خارش، اشک، تسکین علائم کهیر، خارش و بثورات پوستی) است که به شکل‌های قرص برای بزرگسالان و شربت برای کودکان بالای 6 ماه عرضه می‌باشد.

نام انگلیسی نئوتادین Neotadin و Desloratadine می‌باشد و اسامی رایج آن در ایران عبارت است از :

  • قرص نئوتادین 5 میلی‌گرم
  • قرص نئوتادین 2.5 میلی‌گرم
  • قرص دلونکس 5 میلی‌گرم
  • قرص بهنیتیس 5 میلی‌گرم
  • شربت دس لوراتادین اکسیر 2.5 میلی‌گرم/ 5 میلی‌لیتر
  • قرص دس لوراتادین اکسیر 5 میلی‌گرم
  • قرص لورکستادین 5 میلی‌گرم
  • شربت دزکید 2.5 میلی‌گرم/ 5 میلی‌لیتر

نئوتادین یک داروی بدون نسخه است و به راحتی از داروخانه ها قابل تهیه است.

اولین آنتی هیستامینی است که عوارض کمتری نسبت به سایر آنتی هیستامین‌های موجود به ویژه اثر خواب آلودگی را دارد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اثر کرده و اثر آن بیش از یک شبانه روز باقی می‌ماند.


درمورد انواع آلرژی ، علت ، کنترل و درمان خانگی و دارویی ..... بیشتر مطالعه کنید.


برای اطلاع از نحوه مصرف دقیق این دارو (و یا به صورت کلی تر درمان آلرژی) در صورت نیاز پیشنهاد می‌شود با دکتر الهه بهبودی (متخصص گوش ، حلق و بینی) مشورت کنید. ایشان در مورد حساسیت، آلرژی و مشکلات داخلی تجربه و تخصص کافی دارند.


نئوتادین چه کاری انجام می‌دهد؟

  • قرص نئوتادین در دسته‌ی آنتی هیستامین‌ها قرار دارد و با این داروها، مصرف و عملکرد مشابهی دارد.
  • نئوتادین با کاهش میزان هیستامین در بدن فرد، باعث کاهش علائم آلرژیک می‌شود.

هیستامین چیست؟

  • هیستامین‌ها از عوامل موثر در ایجاد حساسیت هستند.
  • عطسه، آبریزش بینی، قرمزی و خارش چشم، رایج ترین آلرژی‌هایی است که توسط هیستامین‌ها ایجاد می‌شوند.

موارد مصرف

- درمان انواع آلرژی
- درمان رینیت آلرژیک
- رفع علائم کهیر مانند خارش و تورم پوست
- بهبود تب یونجه
- درمان التهاب مخاط آلرژیک بینی

قرص نئوتادین برای گوش:
- گاهی اوقات آلرژی می‌تواند سبب گوش درد شود. در این موارد با درمان آلرژی می‌توان به بهبود علائم گوش درد کمک کرد و احتمال دارد که پزشک برای درمان این دسته از آلرژی‌ها از نئوتادین کمک بگیرد.

قرص نئوتادین برای کرونا:
- از علائم اولیه‌‌ی کرونا می‌توان به آبریزش بینی، گلودرد، عطسه و تحریک چشم اشاره کرد. در این شرایط پزشک برای رفع علائم، داروهای آنتی هیستامین تجویز می‌کند. معمولا پزشکان از داروهایی مانند نئوتادین، لوراتادین، سیتریزین یا دکس کلرفنیرامین استفاده می‌کنند.

شربت نئوتادین برای سرماخوردگی کودکان:
- هنگام سرماخوردگی در کودکان، برای کاهش علائمی مانند عطسه، آبریزش بینی، خارش چشم و بینی ممکن است پزشک قرص یا شربت دس لوراتادین (نئوتادین) را تجویز کند.

موارد منع مصرف

در صورتی که هریک از موارد زیر در مورد شما صدق می کند، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. ممکن است متخصص، داروی دیگری را جایگزین نئوتادین (دس لوراتادین) کند:
- در صورت سابقه‌ی حساسیت به دس لوراتادین و هریک از اجزای تشکیل دهنده‌ی این دارو و یا لوراتادین
- بیماری کبدی
- مشکلات کلیوی (به علت دفع آهسته‌ی دارو، ممکن است اثرات دارو افزایش پیدا کند)
- بیماری فتیل کتونوری
- در دوران بارداری مگر با اجازه و تحت نظر پزشک
- در دوران شیردهی
- در کودکان زیر 6 سال مگر با اجازه و صلاحدید پزشک
- افرادی که سابقه‌ی بیماری انسداد گردنه‌ی مثانه، هیپوتروفی، علامت پروستات و احتباس ادرار دارند.
-افرادی که مشکلات چشمی دارند.

مقدار مصرف

- دوز مصرفی نئوتادین بر اساس وزن، سن، میزان شدت علائم، واکنش فرد به اولین دوز مصرفی و شرایط پزشکی خاص فرد، توسط پزشک تعیین می‌شود.

- نئوتادین به شکل قرص خوراکی ۵ میلی‌گرم و قرص قابل انحلال (ODT) ۲.۵ و ۵ میلی‌گرم، و شربت خوراکی عرضه و قابل استفاده می‌باشد.
- قرص نئوتادین برای افراد بالای 12 سال و شربت نئوتادین برای کودکان 6 تا 12 سال تجویز می‌شود.
- مصرف این دارو برای کودکان زیر 6 سال توصیه نمی‌شود مگر در شرایط خاص و تحت نظر کامل پزشک متخصص.

دوز مصرفی برای درمان علائم آلرژی و کهیر مزمن:
-بزرگسالان و کودکان بالای 12 سال می‌توانند در یک روز، یک عدد قرص نئوتادین 5 را استفاده کنند.
-کودکان 6 تا 11 سال می‌توانند در روز نصف قرص نئوتادین را مصرف کنند.
-برای کودکان کمتر از 6 سال، دوز دارو باید توسط پزشک تعیین شود که معمولا شربت نئوتادین تجویز می شود.
-همچنین بزرگسالان و کودکان بالای 12 سال، می‌توانند روزانه 2 قاشق چایخوری از شربت نئوتادین استفاده کنند تا علائم آلرژی از بین برود.
-برای کودکان 6 تا 11 سال، روزانه 1 قاشق چایخوری شربت نئوتادین مناسب است.
-برای کودکان 4 تا 6 سال نصف قاشق چایخوری شربت نئوتادین مناسب است.

دوز مصرفی برای درمان تب یونجه:
-بزرگسالان و کوکان بالای 12 سال روزی یک عدد قرص نئوتادین5
-کودکان 6 تا 11 سال نصف قرص نئوتادین5 در یک روز
-برای کودکان کمتر از 6 سال، دوز دارو توسط پزشک و بر اساس وزن کودک تعیین می‌شود.

نحوه‌ی مصرف نئوتادین:
- قرص یا شربت نئوتادین را می‌توان همراه غذا یا بدون غذا مصرف کرد. اگر برای شما شربت نئوتادین (دس لوراتادین) تجویز شده است، آن را با قاشق‌های معمولی اندازه‌گیری نکنید؛ بلکه از قاشق مخصوص یا قطره چکان استفاده کنید تا دوز دارو دقیق اندازه گیری شود.

عوارض جانبی

- اشکال در بلع
- ورم پلک‌ها یا اطراف چشم‌ها، صورت، لب‌ها یا زبان
- بثورات جلدی
- تنگی در قفسه سینه
- خس خس سینه
- ضربان سریع و نامنظم قلب
- سردرد، التهاب گلو
- گیجی خواب آلودگی و مشکلات خواب
- خشکی دهان، بینی و گلو
- قاعدگی دردناک
- ناراحتی معده
- از دست دادن اشتها
- اسهال
- مشکل خواب
- حالت تهوع
- بیشتر این علائم طی چندساعت یا چندروز از بین می روند.
- اما برخی از عوارض جانبی نئوتادین جدی هستند و باید در صورت مشاهده‌ی این علائم مصرف دارو را قطع و به پزشک مراجعه کنید؛ از جمله:
- راش یا ضایعه‌ی پوستی
- خارش شدید
- مشکل در تنفس یا بلع
- تورم صورت، گلو، زبان، لب‌ها، دست و پا
- مصرف بیش از حد نئوتادین ممکن است باعث ضربان قلب سریع، خواب آلودگی شدید، توهم، حملات تشنجی یا کاهش فشار خون شود که باید در صورت مشاهده این علائم، سریعا به پزشک مراجعه کرد.

دقت کنید

- در صورت فراموشی مصرف یک نوبت دارو، دوز فراموش شده را به محض یادآوری مصرف کنید با این حال اگر تقریبا زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده است دوز فراموش شده را مصرف نکنید و برنامه منظم خود را ادامه دهید و هرگز برای جبران آن دو دوز همزمان استفاده نکنید.

تداخل دارویی

- نئوتادین ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد. این تداخلات دارویی باعث کاهش تاثیر هریک از داروها شده یا عوارض شدیدی ایجاد می کند. قبل از مصرف نئوتادین حتما با پزشک مشورت کنید و سوابق پزشکی و داروهای مصرفی خود را به پزشک اطلاع دهید.
برخی از تداخلات دارویی نئوتادین عبارتند از:
-داروهای حاوی لوراتادین (به دلیل شباهت نئوتادین به لوراتادین)، فلوکستین، اریترومایسین، آزیترومایسین، سایمتیدین، کتوکونازول، پیتولیسانت، داروهای قلب، برخی داروهای کلسترول، ایزوکربوکسازید، فنلزمین، پروکاربازین، سلجیلن، ترانیل سیپرومین، آتورواستاتین، لدیپاسویر، لوپیناویر، اومبیتالسویر، پاریتاپرویر، ریتوناویر، ساکویناویر، دروندارون، تاکرولیموس، تاموکسفین، سانیتینیب، واندتانیب، ومورافنیب، لاپاتینیب.
(اگر هر کدام ازین داروها را استفاده می‌کنید و پزشک برای شما نئوتادین تجویز کرده است، حتما به پزشک خود اطلاع دهید تا داروی جایگزین معرفی کند.)

نکات قابل توصیه

- نئوتادین ممکن است در نتایج آزمون‌های پوستی‌ای که برای تشخیص آلرژی انجام می‌شوند، تاثیر بگذارد.
نئوتادین اثرات این مواد و داروها را افزایش می‌دهد: الکل، داروهای تضعیف کننده‌ی سیستم اعصاب مرکزی (شامل مسکن‌ها، آرام بخش‌ها یا داروهای خواب آور)، داروهای ضددرد، مخدرها، باربیتورات‌ها، داروهای ضدتشنج، شل کننده‌های عضلانی و داروهای بیهوشی شامل بی حس کننده‌های دندان.

اگر شما جزو ان دسته از افرادی هستید که علاقه ای به مصرف داروهای شیمایی ندارید و ترجیح میدهید از داروهایی با پایه گیاهی استفاده کنید مقطر پارسی طب یازده که یک مقطر گیاهی موثر و بدون عارضه جانبی است معرفی میگردد این محصول  نیز برای درمان سرماخوردگی ، آنفولانزا ، کرونا و عوارضی که این بیماریها ایجاد میکنند مانند التهابات ، ابریزش ، تب ، حساسیت و تنگی نفس کاربرد دارد. پارسی طب یازده از دسته داروهای otc است و برای مصرف لزوما نیازی به نسخه پزشک ندارد ، در تمام سنین متناسب با وزن بیمار مصرف میشود .... مطالعه ادامه مطلب پارسی طب یازده

نوع و دوز مصرفی دارو با توجه به شرایط شما تجویز می‌شود. به‌ هیچ‌ عنوان بدون مشورت با پزشک اقدام به مصرف دارو نکنید.

مقالات مرتبط با این دارو

قرص  نئوتادین 5 میلی گرم
سوالات متداول
  • خیر . نئوتادین یک داروی بدون نسخه است و به راحتی از داروخانه ها قابل تهیه است. ولی استفاده بیرویه آن ممکن است مشکل ساز باشد.

  • درمان انواع آلرژی- درمان رینیت آلرژیک-رفع علائم کهیر مانند خارش و تورم پوست- بهبود تب یونجه-درمان التهاب مخاط آلرژیک بینیقرص نئوتادین برای گوش:گاهی اوقات آلرژی می تواند سبب گوش درد شود. در این موارد با درمان آلرژی می توان به بهبود علائم گوش درد کمک کرد و احتمال دارد که پزشک برای درمان این دسته از آلرژی ها از نئوتادین کمک بگیرد.قرص نئوتادین برای کرونا:از علائم اولیه ی کرونا می توان به آبریزش بینی، گلودرد، عطسه و تحریک چشم اشاره کرد. در این شرایط پزشک برای رفع علائم، داروهای آنتی هیستامین تجویز می کند. معمولا پزشکان از داروهایی مانند نئوتادین، لوراتادین، سیتریزین یا دکس کلرفنیرامین استفاده می کنند.شربت نئوتادین برای سرماخوردگی کودکان:هنگام سرماخوردگی در کودکان، برای کاهش علائمی مانند عطسه، آبریزش بینی، خارش چشم و بینی ممکن است پزشک قرص یا شربت دس لوراتادین (نئوتادین) را تجویز کند.

  • - اشکال در بلع- ورم پلک ها یا اطراف چشم ها، صورت، لب ها یا زبان- بثورات جلدی- تنگی در قفسه سینه- خس خس سینه- ضربان سریع و نامنظم قلب- سردرد، التهاب گلو- گیجی خواب آلودگی و مشکلات خواب- خشکی دهان، بینی و گلو-قاعدگی دردناک-ناراحتی معده-از دست دادن اشتهااسهال-مشکل خواب-حالت تهوعبیشتر این علائم طی چندساعت یا چندروز از بین می روند.اما برخی از عوارض جانبی نئوتادین جدی هستند و باید در صورت مشاهده ی این علائم مصرف دارو را قطع و به پزشک مراجعه کنید؛ از جمله:-راش یا ضایعه ی پوستی-خارش شدید-مشکل در تنفس یا بلع-تورم صورت، گلو، زبان، لب ها، دست و پامصرف بیش از حد نئوتادین ممکن است باعث ضربان قلب سریع، خواب آلودگی شدید، توهم، حملات تشنجی یا کاهش فشار خون شود که باید در صورت مشاهده ی این علائم، سریعا به پزشک مراجعه کرد.

  • برخی عوارض جانبی به مرور زمان و تطبیق بدن با دارو از بین می روند اما به هر حال در صورت ادامه عوارض یا مزاحمت عوارضی مانند سردرد، التهاب گلو، گیجی، خواب آلودگی، خشکی بینی دهان و گلو، سوءهاضمه، خستگی، درد عضله و تهوع با پزشک خود تماس بگیرید

دارو های دیگر

قرص مونته لوکاست 10 میلی گرم

موارد مصرف : - کاهش التهاب ریه- تسکین علایم رینیت آلرژیک- درمان طولانی مد ...

قرص پردنیزولون 50 میلی گرم

موارد مصرف : پردنیزولون برای درمان بیماری‌های مختلفی تجویز می‌ش ...

نظرات
نظر/سوال خود را وارد نمایید:
چطور مشاوره آنلاین بگیرم؟
1 تعیین تخصص

در مرحله اول به صفحه پزشکان سایت ایزو ویزیت مراجعه و با کمک فیلترها نوع تخصص پزشک را مشخص کنید.

2 انتخاب پزشک

در مرحله دوم بعد از بررسی متخصصین فیلتر شده، پزشک موردنظر خود را انتخاب کنید.

3 انتخاب موضوع و نوع ویزیت

در این مرحله وارد پروفایل پزشک شده و نوبت به انتخاب موضوع ویزیت آنلاین رسیده است. بعد از انتخاب موضوع ویزیت، نوع ویزیت (تلفنی، متنی) را تعیین کنید.

4 مکالمه امن با پزشک

در مرحله چهارم بعد از ورود به صفحه چت امن با پزشک به سوالات پاسخ دهید.

5 پرداخت و شروع مشاوره

در مرحله آخر بعد از پاسخ به سوالات، ویزیت را پرداخت کرده و مشاوره آنلاین خود را با پزشک شروع کنید.

محدثه صادقی
محدثه
کاربر عضو 1402/12/29

سلام دکتر وقتتون بخیر،من ۲۵سالمه شیش ماه پیش تزریق ژل لب انجام دادم و همه چی اوکی بوددوسه روزه لب بالام ورم کرده،الان ی هفتس ی عروس هلندی خریدم ی چندبار پوست لبمو که کنده بودم این پرنده رو بوسش کردم یا بهش دست زدم ممکنه حساسیت ب این پرنده داشته باشم؟؟دوسه روزه از تورم لبم میگذره ولی خوب نشده اولش کمتر بود الان خیلی بیشتر شده چیکار کنم آنتی هیستامین بخورم؟؟تاحالا سابقه حساسیت ب چیزی نداشتم

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به محدثه
پشتیبان سایت 1403/01/01

سلام محدثه عزیز.پیشنهاد می کنم ویزیت آنلاین با متخصص پوست بگیرید تا از نظر احتمال عفونت بررسی بشه.

صادق ق.
صادق
کاربر عضو 1402/09/28

سلام من یهو بدنم کهیر و خارش ریخت دکتر برا حساسیت امپول بتامتازون و نئوتادین ۵ نوشت هر ۱۲ ساعت یکی بنرتون زیاد نیست عوارض نداره ؟ البته خیلی هم بد ریخت چشمم داشت بسته میشد . کبد مم انزیماش بالاس

مرجان ولی زاده @ در پاسخ به صادق
دکترای حرفه ای دکتر داروساز 1402/09/29

سلام.‌ وقت بخیر
خیر زیاد نیست. طبق دستور پزشک استفاده کنید.
(درسته که دوز معمول نئوتادین برای بزرگسال روزی ۵ میلی گرم هست اما در کهیر شدید پزشک می تونن حتی تا ۲۰ میلی گرم در روز هم تجویز کنن)

کوروش سمیعی
کوروش
کاربر عضو 1402/08/26

سلام
دکتر برا من نئوتادین رو با آزیترومایسین نوشته!!
یعنی اشتباه کرده؟!

لیلا غمخوار @ در پاسخ به کوروش
کاربر مهمان 1402/09/19

سلام دکتر دقیقا این دوتا رو برا من باهم نوشته آزیترومایسین و نیوتادیم رو چیکار کنم بخورم یا نخورم

مرجان ولی زاده @ در پاسخ به لیلا غمخوار
دکترای حرفه ای دکتر داروساز 1402/09/19

سلام. وقتتون بخیر
این دوتا دارو رو نباید با هم استفاده کرد. چون احتمال عارضه قلبی (QT prolongation) وجود داره.

داود عباسی
داود
کاربر عضو 1402/06/30

من خیلی زیاد حساسیت فصلی و آلرژی وخیلی آآبریزش بینی دارم انگار که شیر آب را باز میکنی به دکتر هم رفتم ولی مفید نبود عطسه هم زیاد میکنم چه کار کنم

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به داود
پشتیبان سایت 1402/07/04

سلام داود عزیز.پیشنهاد می کنم ویزیت آنلاین با متخصص طب سنتی بگیرید.

یاری @ در پاسخ به داود
کاربر مهمان 1402/07/16

آمپول تریام هگزال خارجی و بتامتازونLA

پارسیان @ در پاسخ به داود
کاربر مهمان 1402/08/04

شما باید بلغمتون رو درمان کنید بهتر پیشه دکتر طب سنتی برید بنده هم همینطوری بودم الان یکسال که درمان شدم

میثم نوروزی @ در پاسخ به پارسیان
کاربر مهمان 1403/01/04

یعنی هرکی که ابریزش بینی داره عطسه میکنه بلغم داره؟

ایوب ولی مطلق
ایوب
کاربر عضو 1402/04/13

آیا قرص نئوتادین خواب اوراست

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به ایوب
پشتیبان سایت 1402/04/14

سلام ایوب عزیز.بله ممکنه باعث خواب آلودگی بشه.

.سوری..عبیدرحمانی
کاربر مهمان 1402/04/04

سلام خسته نباشید.....من اشتباها بجای شب یکی هر ا۲ ساعت یکی خوردم آیا عوارض خاصی ایجاد می کنه
ممنون میشم پاسخ دهید

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به .سوری..عبیدرحمانی
پشتیبان سایت 1402/04/14

سلام سوری عزیز.شما به جای هر ۲۴ ساعت هر ۲۱ ساعت خوردید.عارضه ای ایجاد نمی کنه ولی بقیه دارو را درست مصرف کنید.

مقدم فر
کاربر مهمان 1402/03/28

با سلام خسته نباشید
این قرص در درمان آسم آلرژیک مؤثر هست؟

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به مقدم فر
پشتیبان سایت 1402/03/28

سلام کاربر عزیز.آسم آلرژیک دو قسمت داره.آسم و آلرژی که هر کدام باید درمان بشه.این قرص تاثیر داره ولی به تنخایی کافی نیست.برای درمان آسم آلرژی باید پزشک براتون داروهای مناسب را با توجه به شدت بیماری و شرایطتون تجویز کنه.میتونید ویزیت آنلاین باپزشک در همین سایت بگیرید.سالم و شاد باشید.

مقدم فر @ در پاسخ به پشتیبان
کاربر مهمان 1402/04/02

ممنونـــــــــم، به چندین پزشک فوق تخصص مراجعه کردم،درمان نشدم،حتی دلیل آلرژی هم پیدا نشد،آلرژی باعث سرفه شدیدمیشه،این قرص رو چند روزی امتحان کردم،تا حدود زیادی سرفه هام رو بهبود میده و از تنگی نفسم جلوگیری میکنه

الهه @ در پاسخ به مقدم فر
کاربر مهمان 1402/06/06

شربت گیاهی باریج را از داروخانه تهیه بفرمائید در درمان سرفه موثره

افسون @ در پاسخ به مقدم فر
کاربر مهمان 1402/09/04

حساسیت به پر دارید از بالشت الیاف استفاده کنید

لیدا
کاربر مهمان 1402/03/11

سلام ایا این قرص تو بارداری ضرری داره؟

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به لیدا
پشتیبان سایت 1402/03/11

سلام لیدای عزیز.در دوران بارداری منع مصرف داره مگر با نظر و اجازه پزشک.

فاطمه احمدی
کاربر مهمان 1402/03/01

سلام . من به نوزاد ۵ ماهه ام شیر میدم.
آسم دارم.
دکتر برام نئوتادین ۵ تجویز کرده. باتوجه به مطالب بالا ، مصرفش تو دوران شیردهی ممنوعه. چکار کنم؟

عمران
کاربر مهمان 1402/02/28

سلام من چند ساله حصاصیت فصلی دارم هر قرصی میخورم خوب نمیشم حالان حصاصیتم بدتر شده نمیدونم چه قرصی دیگه بخورم چند وقته که صبح ها بیدار میشم دهنم تلخع

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به عمران
پشتیبان سایت 1402/02/28

سلام عمران عزیز.تلخی صبحگاهی دهان علل مختلفی داره.میتونید از سرویس اصلاح مزاج توسط طب سنتی استفاده کنید تا ضمن تشخیص علت بیماریتون ، درمان لازم براتون در نظر گرفته شود.

سیداسحق نعمتی
کاربر مهمان 1402/02/22

سلام من آلرژیه شدید دارم دائم وشبها قرص پروستات مصرف میکنم می تونم نئوتاددین مصرف کنم

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به سیداسحق نعمتی
پشتیبان سایت 1402/02/23

سلام آقای نعمتی عزیز.لطفا بفرمایید آلرژی به چی دارید و ایم داروهای مصرفیتون را هم بفرمایید.

گل
کاربر مهمان 1402/02/05

سلام وقت بخیر من قرص نئوتادین و آزیترومایسین رو باهم مصرف کردم خطرناکه؟

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به گل
پشتیبان سایت 1402/02/05

سلام کاربر عزیز.بله این دو قرص با هم تداخل دارویی دارند.نباید با هم مصرف شوند. در صورت بروز علایم به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید.

Mina
کاربر مهمان 1402/01/15

سلام. دکتر گوش حلق بینی به من گفت این قرصو برای الرژی بینیم به مدت دو هفته مصرف کنم و من چشمامم ضعیفه. میخواستم بپرسم این دارو برای چشمم ضرر داره؟

پشتیبان ارشد ایزو ویزیت @ در پاسخ به Mina
پشتیبان سایت 1402/01/16

خیر ضرر نداره . نیاز به نگرانی نداره

ایوب ریگی
کاربر مهمان 1401/12/16

من یه دختر 10ماهه دارم ویک دختر 10ساله دارم که دچار خارش پوستی ودانه های قرمز روی پوستشون شدن لطفا راهنمای کنید شبا بیشتر میشه خارش خواب ندارن

مریم صفا
کاربر مهمان 1401/12/02

من به مدت یک هفته است ک شبا همش سرفه میکنم ونمیتونم بخواب ودرضمن مشکل تنبلی مثانه رو دارم به نظرتون میتونم نئوتادین رو مصرف کنم تا سرفه هام تموم بشه؟؟

محمد حسین آقاربی @ در پاسخ به مریم صفا
کاربر مهمان 1402/01/18

آیا برای سرفه های شدید مناسب است

مینو جوانمردی
کاربر مهمان 1401/12/01

آیا این قرص برای کرونا و سرفه های شدید اون موثره ؟!

دکترمونا فرجی @ در پاسخ به مینو جوانمردی
دکترای حرفه ای دکتر داروساز 1401/12/02

خیر تاثیری در سرفه های ناشی از کرونا نداره

سید محمدعلی @ در پاسخ به مونا
کاربر مهمان 1402/02/14

سلام خوبی سلامتی محترم از شما لطفا یک سوال دارم برای سرفه خشک سينه قیدی چی باید کرد

دکترمونا فرجی @ در پاسخ به سید محمدعلی
دکترای حرفه ای دکتر داروساز 1402/02/16

برای سرفه خشک میتونید شربت دکسترومتورفان هر شش ساعت یک قاشق مصرف کنید

پگاه حسینی
کاربر مهمان 1401/11/13

پسر 1سالو 10 ماهشه.
و شبها شدید سرفه میکنه و آبریزش بینی داره
دکتر براش قررص نئوتادین 5 تجویز کرده.
با این توضیحات خیلی دلنگرانم که آیا بهش بدم یانه.
اگه بشه راهنماییم کنید ممنون میشم.

اپراتور شماره 8 @ در پاسخ به پگاه حسینی
پشتیبان سایت 1401/11/16

سلام. برای زیر دو سال ممنوع هست ولی گاهی در شرایط خاص پزشک با توجه به شرایط بیمار تجویز میکنه. طبق دستور پزشک مصرف کنید. پزشک تشخیص داده که مصرفش بهتر از عدم مصرف هست. و معمولا برای کودکان مصرف شربت راحت تر هست

سیامک بلداجی
کاربر مهمان 1401/10/29

بسیار سودمندبود

بدبخت
کاربر مهمان 1401/10/12

من از وقتی این قرص رو خوروم حالم بد شده پنج ماهه و گیج هستم و بینایم کم شده و کبدم چرب و پلک م ورم کرده و چشام بیرون زده شده و روش فشاره و موهام بشدت میریزه و...
همه دکترا رو هم رفتم میگن سالمی در صورتی که اینجور فکر نمی کنم و فقط بعد این قرص اینجوری شدم
برای از بین بردن عوارضش باید چیکار کنم

اپراتور شماره 8 @ در پاسخ به بدبخت
پشتیبان سایت 1401/10/13

عوارض که همیشه نمیمونه. مصرف رو قطع کنید عوارض هم برطرف میشه
برای کبد چرب مقطر شلیور خیلی خوبه. یک آزمایش خون کلی هم انجام بدید

مهین تاج سرخاب
کاربر مهمان 1401/09/28

خارش بدن ازسر گرفته تاپا تمام داروهای آلرژی را خوردم اثری نداشته چکارکنم سرگیجه نفس تنگی خفگي دارم

اپراتور شماره 8 @ در پاسخ به مهین تاج سرخاب
پشتیبان سایت 1401/09/29

سلام
از طریق طب سنتی اقدام کنید مشکل برطرف میشه
مشاوره عمومی یا اصلاح مزاج با دکتر خوش قامت ثبت کنید

مریم خانم
کاربر مهمان 1401/08/21

سلام من آلرژی فصلی شدید دارم الان دوساله مرتب استفاده میکنم از نئوتادین اصلا خواب آورنیست بقیه آنتی هیستامین ها خلط آور خشکی گلوو خواب آور هستن من خیلی راضی هستم

امیرعلی مهاجران
کاربر مهمان 1401/05/08

قرص نئوتادین هم باید مثل لوراتادین در دهان حل بشه و بعد با آب خورده بشه یا جویدنیه و یا هم مصرفش مثل بقیه قرصاست؟

اپراتور شماره 8 @ در پاسخ به امیرعلی مهاجران
پشتیبان سایت 1401/05/09

لوراتادین معمولا به شکل قرص هست که بلعیده میشه ولی نوعی که شما مصرف میکردین احتمالا بازشونده در دهان بوده
نئوتادین معمولا به شکل قرص یا شربت بلعیدنی هست
هر قرصی که قرار هست مصرف کنید حتما بروشور و روی جعبه رو مطالعه کنید که نحوه مصرف چگونه است

حسینی
کاربر مهمان 1401/04/27

حدود ۷ ماهه به طور متناوب هر وقت کهیر اتژیو ادم متورم میزنم یک قرص نئو تادین صبح ودیکی شب با نظر پزشک متخصص الرژی مصرف میکنم اما اخیرا اثرات اولیه را و در این اخری حس تنگی نفس و نامنظمی ضربان قلب از ۷۲ تا ۹۵ پیدا کردم.

اپراتور شماره 8 @ در پاسخ به حسینی
پشتیبان سایت 1401/04/28

از عوارض جانبی داروست پزشک رو در جریان قرار بدین تا داروی جایگزین براتون تجویز کنند

علی
کاربر مهمان 1401/04/02

سلام دکتر فوق تخصص آلرژی برای پسر شش ساله ام قرص نئوتادین 5 تجویز کرده به نظرتون دوزش براش بالا نیست یا اکیه؟

اپراتور شماره 8 @ در پاسخ به علی
پشتیبان سایت 1401/04/02

سلام
دوز دارو برای کودکان رو فقط پزشک باید تجویز کنه
شما طبق دستور پزشکتون عمل کنید

منا جابریان
کاربر مهمان 1400/11/06

این قرص عالی واقعا ۳ روز خوب میشی

محمد دلیر موسی اباد @ در پاسخ به منا جابریان
کاربر مهمان 1402/02/20

من که اصلا خوب نمیشه چند ساله

مهدیه
کاربر مهمان 1400/10/20

سلام من روزی دوتا ا ز این قرص مصرف کردم مشکلات گوارشی پیدا کردم سوئه هاضمه منو راهنمایی کنید خیلی ممنون

اپراتور شماره 12 ایزوویزیت @ در پاسخ به مهدیه
پشتیبان سایت 1400/10/21

سلام. همه ی داروها باید تحت نظر پزشک مصرف بشن. اگر پزشک براتون تجویز کرده، باهاشون تماس بگیرید و این نکته رو بگید تا داروی جایگزین بهتون معرفی کنن.

المیرا
کاربر مهمان 1400/10/01

دکتر نبوی زاده این دارو رو برای کهیر دخترم تجویز کرده

پشتیبان ارشد ایزو ویزیت @ در پاسخ به المیرا
پشتیبان سایت 1401/02/22

میشه بگید که استفاده کردید یا خیر و اگر استفاده کردید تجربه خودتون رو با کارما درمیان میزارید؟

فاطمه اسبقی
کاربر مهمان 1400/09/26

سلام. من کرونا گرفتم رفتم دکتر قرص نئوتادین۵ نوشت هر روز بعد صبونه ۲ تا قرص یکجا مصرف کنم سه روز که مصرف کردم حالت تهوع استفراغ و لب هام ورم کردن حالا بازم مصرف کنم یا قطع کنم ؟

اپراتور شماره 12 ایزوویزیت @ در پاسخ به فاطمه اسبقی
پشتیبان سایت 1400/09/26

سلام. علائمی که عنوان کردید، جزو عوارض دارو هست و طبیعیه.

لقمان پیروت @ در پاسخ به فاطمه اسبقی
کاربر مهمان 1401/02/14

من هم کهیر دست و پا داشتم اما بعداز مصرف این دارو دهانم ورم کرد آیا واقعا تاثیر این دارو بوده

اپراتور شماره ۷ @ در پاسخ به لقمان پیروت
کاربر عضو 1401/02/14

بله، جز عوارض مصرف این دارو هست. نئوتادین ممکن است باعث ایجاد ضایعه پوستی، تورم لب، زبان، صورت و گلو بشه.

زهراسادات
کاربر مهمان 1400/08/23

سلام همون لحظه که از قرصاستفاده کردم دچارتنگی نفس شدم

اپراتور شماره 12 ایزوویزیت @ در پاسخ به زهراسادات
پشتیبان سایت 1400/08/24

سلام.در عوارض دارو هم این گزینه قید شده.

هستی
کاربر مهمان 1400/08/15

سلام من میخوام از قرص نئوتادین۵ استفاده کنم برای جوشام دکتر این قرص رو نوشت خوبه برای جوشام که این قرص رو بخورم؟؟

اپراتور شماره 12 ایزوویزیت @ در پاسخ به هستی
پشتیبان سایت 1400/08/16

سلام اگر پزشک تجویز کردن،بله خوبه.