ویزیت فوری با پزشک آنلاین

مشاوره دارویی

درباره کپسول گاباپنتین 100 میلی گرم می‌توانید پاسخ سوال دارویی خود را از پزشک دریافت کنید.

سحر عابدی

متخصص مغز و اعصاب (نورولوژی)
175,000 تومان

کپسول گاباپنتین 100 میلی گرم

گاباپنتین یکی از داروهای پرمصرف از گروه داروهای ضد صرع است. این دارو خط اول درمان نوعی صرع به نام صرع جزئی می‌باشد. در این بیماری حملات تشنج کوتاه مدت در اثر اختلال جریان الکتریکی سلول‌های یک سمت مغز رخ می‌دهد. از این رو علائم نیز در بخشی از بدن بروز می‌کند. گاباپنتین با کاهش جریان الکتریکی غیرطبیعی سلول‌های مغزی به تنهایی یا همراه با سایر داروهای ضد صرع جهت کاهش حملات تشنج استفاده می‌شود. برای مصرف داروی گاباپنتین بهتر است با پزشک متخصص نورولوژی مشورت کنید.

متخصص مغز و اعصاب

کپسول گاباپنتین

گاباپنتین همچنین در درمان دردهای مزمن ناشی از آسیب عصبی نیز تجویز می‌شود. این نوع درد که به درد نوروپاتیک معروف است می‌تواند علل مختلفی مانند دیابت و یا زونا داشته باشد.
علاوه بر این‌ها گاباپنتین برای جلوگیری از حملات میگرن نیز تجویز می‌گردد.

گاباپنتین 100

پرمصرف‌ترین شکل دارویی گاباپنتین بصورت 100 میلی‌گرم است که ضعیف‌ترین فرم دارویی گاباپنتین محسوب می‌شود. کپسول‌های 300 و 400 میلی‌گرم نیز در کشور تولید می‌شود.

مکانیسم اثر گاباپنتین

گاباپنتین با اضافه شدن یک گروه سیکلوهگزیل به گاما آمینو بوتیریک اسید GABA ساخته شده است. گاباپنتین با اتصال محکم به کانال‌های کلسیم حساس به ولتاژ که بر روی غشاء سلول‌های مغزی مستقر هستند باعث مهار دپولاریزاسیون سلول‌های مغزی می‌گردد.

فارماکوکینتیک گاباپنتین

گابانپتین از طریق دستگاه گوارشی جذب شده بدنبال تجویز چند وعده خوراکی دارو، حداکثر غلظت پلاسمایی آن در عرض 2 ساعت پس از مصرف و سطح پایدار پلاسمایی آن در عرض 2-1 روز حاصل می‌شود. این دارو به نحو مطلوبی متابولیزه نمی‌شود و بیشترین مقدار دارو بصورت تغییر نیافته از طریق ادرار و مقداری از آن از طریق مدفوع دفع می‌شود. این دارو بطور وسیعی در سرتا سر بدن توزیع می‌شود ولی باند پروتئینی پلاسمایی آن پایین است. نیمه عمر حذفی آن 7-5 ساعت است. این دارو وارد شیر می‌شود.

موارد مصرف

- درمان دردها با منشاء عصبی
- ضد صرع



- جلوگیری از حملات میگرن

مقدار مصرف

- دارو را دقیقاً طبق دستور پزشک مصرف کنید. مصرف این دارو باتوجه به وضعیت و نوع مشکل شما متفاوت می‌باشد.
- از آنجا که این دارو بر روی سیستم عصبی تاثیر دارد، مصرف آن باید به صورت مداوم و تحت نظر پزشک باشد. اگرچه ممکن است در چند هفته‌ی ابتدایی درمان احساس بهبودی در شما ایجاد نشود، با این حال درمان خودرا ادامه دهید و طبق برنامه‌ی منظم به پزشک خود مراجعه کنید و همچنین برای بهبود روند درمان کلیه‌ی مشکلات و مسائل خودرا از پزشک یا داروساز خود سوال بفرمایید.
- قطع این دارو به صورت ناگهانی و بدون نظر پزشک ،می‌تواند عوارض نامناسبی از جمله بروز حمله‌ی تشنجی برای بیمار در برداشته باشد لذا قطع این دارو باید بصورت تدریجی و تحت نظر پزشک انجام شود.
- ممکن است پزشک شما درمان را با مقدار داروی کم شروع کند و پس از عادت کردن بدن، مقدار داروی شمارا افزایش دهد تا احتمال بروز عوارض ناشی از دارو کمتر شود.
- این دارو با غذا تداخل خاصی ندارد و می‌توان آن‌را قبل یا بعد از غذا مصرف کرد.کپسول یا قرص را بصورت کامل با یک لیوان آب ببلعید و از بازکردن یا جویدن آن بپرهیزید.
-در صورت فراموش کردن مصرف یک نوبت دارو بلافاصله پس از یادآوری آن را مصرف کنید مگر آنکه زمان یاد آوری به نوبت مصرف بعدیی دارو نزدیک باشد. در این شرایط نوبت فراموش شده را مصرف نکنید و نوبت بعدی را در زمان خودش مصرف کنید اما به هیچ‌وجه مقدار مصرف دارو را دوبرابر نکنید.
- در صورتی که فرم خوراکی مایع برای شما تجویز گردیده است، مقدار مصرف در هر نوبت را با سرنگ مخصوص به طور دقیق اندازه‌گیری نمایید و در مورد نحوه مصرف و اندازه‌گیری، با داروساز خود مشورت نمایید.
- در صورتی که همزمان با مصرف گاباپنتین از شربت‌های ضداسید معده و یا هرگونه دارو جهت درمان سوهاضمه استفاده می‌نمایید، مصرف گاباپنتین را با این داروها حداقل دو ساعت فاصله دهید.

عوارض جانبی

- خواب آلودگی، خستگی، سرگیجه و مشکلات بینایی مانند تاری دید از عوارض این دارو می‌باشد، لذا تا زمانی که اثر دارو از بین نرفته از رانندگی و کارهایی که نیاز به تمرکز و احتیاط دارند خودداری نمایید.
- برای سردرد احتمالی ناشی از مصرف این دارو از داروساز خود درمورد داروی ضد درد مناسب سوال بفرمایید.
- خشکی دهان نیز از علائم مربوط به مصرف این دارو می‌باشد که با آدامس یا آبنبات فاقد شکر می‌توان آن را برطرف نمود.
- در صورت احساس تهوع ناشی از مصرف این دارو ،مصرف غذاهای سبک و ساده و پرهیز از غذاهای پرچرب و پر ادویه این مشکل را برطرف می‌سازد.
- تغییرات گوارشی مانند یبوست و اسهال ممکن است در اثر مصرف این دارو رخ دهد.
- در صورت یبوست یک رژیم مناسب غذایی سرشار از فیبر و مصرف مایعات به مقدار مناسب و در مورد اسهال نیز مصرف مایعات به مقدار کافی موثر می‌باشد.
- افزایش وزن نیز از عوارضی می‌باشد که ذهن بیماران مصرف کننده را مشغول می‌کند. اما در صورت رعایت یک رژیم غذایی مناسب و داشتن فعالیت بدنی متناسب با وزنتان جای نگرانی در این مورد وجود ندارد.
- از آنجا که مصرف گاباپنتین لثه‌های شما را حساس می‌کند، لازم است در مدت درمان با این دارو بهداشت دهان و دندان را کاملاً رعایت نمایید و از مسواک نرم استفاده کنید.
- در صورت بروز علائم آنفولانزا، گرگرفتگی، افزایش فشار خون، تغییرات ناگهانی وزن، تغییرات شدید خلق و خو، مشکلات حرکتی، احساس لرزش، مشکلات خواب و تنفسی، سرفه، تغییرات لثه‌ها، درد عضلانی یا مفصلی، ورم پا و مچ و سایر موارد حتماً به پزشک خود مراجعه نمایید.

دقت کنید

- در صورت بارداری یا اقدام به بارداری و شیردهی پزشک خود را مطلع نمایید.
- در صورت سابقه‌ی مشکلات کلیوی، دیابت بیماری‌های اعصاب و روان و حساسیت دارویی به پزشک خود اطلاع دهید.
- از آنجا که این دارو می‌تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه‌ی داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروساز خود قرار دهید.

نکات قابل توصیه

- در ابتدای درمان با این دارو ممکن است افکار ناراحت کننده‌ی شما از گذشته بیشتر شوند اما نگران نباشید. باید بدانید که این افکار ناشی از مصرف این دارو و شروع اثر بخشی آن می‌باشند و به مرور زمان برطرف می‌شوند.
بهتر است در این موارد افکار خودرا با نزدیکان و یا مشاور و پزشک خود درمیان بگذارید و آگاهانه نسبت به برطرف کردن آنها اقدام نمایید.
- به دلیل عوارض ناشی از این دارو برای جنین، درصورتی که قصد بارداری یا شک به بارداری دارید حتما پزشک خود را جهت تغییر دارو مطلع سازید و در زمان مصرف این دارو از روش مناسب جهت پیشگیری از بارداری استفاده نمایید.
- در ابتدای شروع درمان بیماری صرع با گاباپنتین ممکن است تعداد یا نوع حملات تشنج کمی تغییر کند اما نگران نباشید زیرا به مرور این مشکل برطرف می‌شود. لذا احتیاط لازم را رعایت کنید و با پزشک خود در تماس باشید.
- رانندگی برای بیماران مبتلا به صرع مناسب نمی‌باشد اما در صورتی که در مدت یک سال تشنجی رخ نداده باشد، می‌توان با نظر پزشک و با احتیاط، مجددا شروع به رانندگی نمود. با این حال در صورتی که رانندگی می‌کنید باید حواستان به زمان مصرف داروها و خواب آلودگی ناشی از آنها باشد.

نوع و دوز مصرفی دارو با توجه به شرایط شما تجویز می‌شود. به‌ هیچ‌ عنوان بدون مشورت با پزشک اقدام به مصرف دارو نکنید.

مقالات مرتبط با این دارو

کپسول گاباپنتین 100 میلی گرم
سوالات متداول

دارو های دیگر

Tab sertraline 50 mg

موارد مصرف : - افسردگی- ترس- بیماری وسواس- انزال زودرس

Cap Pregabalin 50 mg

موارد مصرف : - این دارو در کنترل درد نوروپاتیک از جمله درد نوروپاتیک دیاب ...

نظرات
نظر/سوال خود را وارد نمایید:
چطور مشاوره آنلاین بگیرم؟
1 تعیین تخصص

در مرحله اول به صفحه پزشکان سایت ایزو ویزیت مراجعه و با کمک فیلترها نوع تخصص پزشک را مشخص کنید.

2 انتخاب پزشک

در مرحله دوم بعد از بررسی متخصصین فیلتر شده، پزشک موردنظر خود را انتخاب کنید.

3 انتخاب موضوع و نوع ویزیت

در این مرحله وارد پروفایل پزشک شده و نوبت به انتخاب موضوع ویزیت آنلاین رسیده است. بعد از انتخاب موضوع ویزیت، نوع ویزیت (تلفنی، متنی) را تعیین کنید.

4 مکالمه امن با پزشک

در مرحله چهارم بعد از ورود به صفحه چت امن با پزشک به سوالات پاسخ دهید.

5 پرداخت و شروع مشاوره

در مرحله آخر بعد از پاسخ به سوالات، ویزیت را پرداخت کرده و مشاوره آنلاین خود را با پزشک شروع کنید.

معصومه سعادتی
کاربر مهمان 1403/05/03

سلام مصرف گاباپنتین با داروهای زیر مشکلی ایجاد نمی کنه؟ آتورواستاتین ۲۰ آسپرین ۸۱ دیلتیازم ۶۰ لوزارتان۵۰ چند روز پیش دچار بیهوشی موقت و ناگهانی شدم متخصص قلب و عروق در کنار داروهای فوق (که تحت نظر ایشون دو ساله دارم مصرف می کنم) برام ۲۰ تا قرص گاباپنتین ۱۰۰ هم تجویز کرد که هر شب یکی شو مصرف کنم. دکتر چیزی پیرامون کاهش تدریجی دوز مصرف بهم نگفت. آیا اشکالی نداره بیست شب به مصرف این قرص ادامه بدم و یکباره مصرفش را قطع کنم؟

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به معصومه سعادتی
پشتیبان سایت 1403/05/03

سلام معصومه عزیز.برای اطلاع کامل از تداخلات دارویی ویزیت آنلاین با داروساز بگیرید.

نیازی به قطع تدریجی بعد از ۲۰ شب نیست.

از متخصصان جراحی مغز و اعصاب مشاوره آنلاین و ویزیت آنلاین متنی دریافت کنید.

مشاوره آنلاین جراحی مغز و اعصاب
آیناز قربانی
کاربر مهمان 1403/04/30

سلام،من یک سال پیش دندون عقلمو جراحی کردم ولی بعد از یک سال هنوز ورم طرق چپ صورتم کامل رفع نشده،دکتر برام این قرص رو تجویز کردن، دردی ندارم ولی یه مقدار ورم هست که برطرف نشده و گاهی بزرگتر هم میشه.بنظر شما این قرص رو که دکتر برام تجویز کردن تأثیری در درمان عصب آسیب دیده ام داره؟؟

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به آیناز قربانی
پشتیبان سایت 1403/04/31

سلام آیناز عزیز.ورم و التهاب عصب را از بین میبره.

حسین @ در پاسخ به آیناز قربانی
کاربر مهمان 1403/05/01

خیر، فقط درد عصبی را تسکین میدهد،،، وابستگی دارویی هم دارد

حمیدداودی
کاربر مهمان 1403/04/29

سلام من دیکس کمر وسیاتیک دارم یعنی پای چپ وقتی قرص گاباپنتین رو مصرف میکنم درد عظلانی وماهیچه ای میگیرم چکار کنم مصرف کنم یا نه

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به حمیدداودی
پشتیبان سایت 1403/04/29

سلام حمید عزیز.درد عضلات بدلیل فشار بر عصب سیاتیکه ولی اگر احساس می کنید با مصرف دارو بدتر میشید باید با پزشک معالجتون برای جایگزین کردن دارو و یا قطعش مشورت کنید.

ورزش های مخصوص سیاتیک و راه رفتن در آب استخر بسیار کمک کننده خواهد بود. احتیاط در انجام فعالیتهای روزانه و صحیح خوابیدن و نشستن در تخفیف درد موثر است.

مهدی همایون فر
کاربر مهمان 1403/04/28

سلام من این قرص را شبی یک عدد مصرف میکنم ولی سردرد شدیدی میگیرم ایا به مصرف این قرص ادامه بدم

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به مهدی همایون فر
پشتیبان سایت 1403/04/28

سلام مهدی عزیز.با پزشکتون برای جایگزین کردن دارو مشورت کنید.

آوا
آوا
کاربر عضو 1403/04/26

باسلام قرص گاباپانتین ۱۰۰مصرف میکنم والآن متوجه بارداریم شدم گفتم ببینم مشکلی خدایی نکرده ایجادنشده؟؟واینکه جایگزینی برای این قرص در دوران بارداری وجوددارد؟؟

عفت حسن زاده @ در پاسخ به آوا
کارشناسی مامایی 1403/04/27

سلام.
وقت بخیر.
از آنجایی که مصرف گابا پانتین ایجاد مشکلاتی در بارداری می کند و بصورت ناگهانی نباید قطع شود باید با نظرمتخصص تجویز کننده، داروی شما به داروی ایمن در بارداری جایگزین شود.

کاظم رعیت پیشه
کاربر مهمان 1403/04/15

وقتی کپسول گاباپنتین مصرف میکنم درکل روز حالت بی جانی دارم موقع بلند شدند تعادل خودرااز دست میدهم وسرگیجی دارم زمینی مریضی قند فشار وسکته خفیف هم داشتم دکتر مغز اعصاب برای بی جانی دست و پا تجویز کردن خواستم دارورا متوقف کنم یا به خوردن ادامه دهم

کریم کنانی
کاربر مهمان 1403/04/08

من سکته خفیف مغزی گرفتم وازداروی گاباکس استفاده می کنم که خیلی اذیت کنند هستش دکترمن دکتر شمسایی متخصص مغزواعصاب می باشد

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به کریم کنانی
پشتیبان سایت 1403/04/09

سلام کریم عزیز.برای تجویز داروی جایگزین به پزشکتون مراجعه کنید و یا ویزیت آنلاین با متخصص مغز و اعصاب بگیرید تا داروی دیگری براتون تجویز کنند.

حمید
کاربر مهمان 1403/03/20

ریزش مو داشتم روزانه فقط 100 میلی مصرف می کردم. یکسال گذشته و اصلا هم مو هام برنگشته. به شدت هم نازک شد مراقب باشید. گفتم بقیه اطلاع داشته باشند. مصرف نکنید بهیچ وجه مخصوصا آقایان.

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به حمید
پشتیبان سایت 1403/03/20

سلام حمید عزیز.گاباپنتین در همه افراد باعث ریزش مو نمیشه و در تعداد کمی این عارضه را داره که با قطع دارو به مرور موها دوباره رویش خواهند داشت.در بعضی موارد مثل دردهایی که بر اثر بیرون زدگی دیسک کمر طاقت فرسا هستند و یا در افرادی که صرع دارند این دارو بسیار کمک کننده است.

موسی خلفی
کاربر مهمان 1403/03/17

این دارورا برای دیسک کمربند من دادن بهترمصرف کنم یانه گابا پوتین ۱۰۰ سردرد می‌آورد

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به موسی خلفی
پشتیبان سایت 1403/03/17

سلام موسی عزیز.سردرد جزو عوارض این دارو نیست.برای تسکین درد کمر مفیده.

علی اصغر نیکرو
کاربر مهمان 1403/03/16

با سلام. من گاباپنتین ۱۰۰مصرف میکنم بعضی مواقع سرگیجه میگیرم وزمین میخورم..آیا بخاطر مصرف گاباپنتین ۱۰۰ هست یا نه..باسپاس

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به علی اصغر نیکرو
پشتیبان سایت 1403/03/17

سلام علی اصغر عزیز.سرگیجه و از دست دادن تعادل از عوارض این داروست.

حمید رضا شاکری
کاربر مهمان 1403/03/06

سلام
برای درمان گاباپنتین ۱۰۰ تجویز شده برام و هم زمان ازقرص لوکسیم ۲۰ مصرف میکنم آیا ای دارو ها باهم مشکلی برام ایجاد نمی‌کنه

محمدی @ در پاسخ به حمید رضا شاکری
کاربر مهمان 1403/03/13

پهلودرددارم دکتربرای من گاباتین ۱۰۰تجویزکرده مفیده؟

افشام
کاربر مهمان 1403/03/06

سلام مادر بزرگ من زانو درد داشت دکتر قرص گاباسد100رو داده خوب میکنه؟؟

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به افشام
پشتیبان سایت 1403/03/07

سلام کاربر عزیز.پزشک شرح حال مادر بزرگتون را شنیده و ایشون را معاینه کرده و دارو تجویز کرده.بهتره به پزشک اعتماد کنید.

امیر
کاربر مهمان 1403/03/06

سلام همسر من ۳۵ سالشه هامارتوم کلیه چپ داره که ۲۱میلی هست دکتر براش گاباکس ۱۰۰نوشته مصرف کنه بنظر شما آیا درمان می‌کنه این دارو؟

علیرضا
کاربر مهمان 1403/03/03

سلام من دیسک کمر و تنگی کانال دارم دکتر برام گابانتین .۱۰۰ روز دوتا و امی تریپتلین ۱۰ شبی یکی نظر شما چیه ممنون

پشتیبان سیستم ایزو ویزیت @ در پاسخ به علیرضا
پشتیبان سایت 1403/03/03

علیرضا عزیز

در صورتی که میخواهید از مناسب بودن روند درمان خود مطمئن شوید، بهتر است با متخصصین ارتوپدی ویزیت دریافت کنید. برای دریافت ویزیت با متخصص ارتوپدی اینجا را کلیک کنید.

علی اصغر نیکرو @ در پاسخ به علیرضا
کاربر مهمان 1403/03/16

با سلام..من گاباپنتین ۱۰۰ مصرف میکنم ولی بعضی مواقع مخصوصا وقتی روی موبایل نگاه میکنم. بعد بلند میشوم سرم گيج میرود وزمین میخورم. آیا اشکال از مصرف گاباپنتین هست یا نه؟..ضمنا سن بنده هفتاد میباشد

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به علی اصغر نیکرو
پشتیبان سایت 1403/03/17

سلام علی اصغر عزیز.سرگیجه و عدم تعادل از عوارض گاباپنتینه.

راهله همتی
کاربر مهمان 1403/02/21

سلام من آرتریت روماتوئید دارم دکتر به من داروی گابا پوتین ۱۰۰ داده که در صورت درد استفاده کنم ولی اینجور که اطلاعات گرفتم باید طی ساعت خاص هر روز مصرف بشه میخواستم بدونم چه طور باید استفاده کرد

میثم
کاربر مهمان 1403/02/18

باعرض سلام. آیا مصرف کپسول گاباپنتین۳۰۰ تست اعتیاد رو مثبت میکنه؟؟؟؟

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به میثم
پشتیبان سایت 1403/02/18

سلام میثم عزیز.خیر.بهتره قبل از انجام تست اعتیاد مسئول آزمایشگاه را در جریان داروهای مصرفیتون بگذارید.

مریم میرباقری
کاربر مهمان 1403/02/14

سلام.پسر من حدود یک ماه به علت درد دست چپ دکتر این کپسول رو براش تجویز کرده ولی از زمانی که شروع کرده رشد موی سر قطع شده و ریزش مو پیدا کرده.ایادادامه بده.در ضمن پسرم ۲۰ سالش.

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به مریم میرباقری
پشتیبان سایت 1403/02/15

سلام مریم عزیز.گاباپنتین در بعضی افراد باعث ریزش مو میشه که بعد از گذراندن دوره درمام و قطع دارو ریزش برطرف خواهد شد.

حمید @ در پاسخ به مریم میرباقری
کاربر مهمان 1403/03/20

ریزش مو داشتم روزانه فقط 100 میلی مصرف می کردم. یکسال گذشته و اصلا هم مو هام برنگشته. به شدت هم نازک شد مراقب باشید.

دلبر قلیپور
کاربر مهمان 1403/02/09

سلام من هم قرص چربی میخورم هم تیروئید کم قرص میخورم
به خاطر درد زانو دکتر قرص آوادین وقرص جیونیکنهدقیق اسمشو نمیدونم
وقرص ویتامین ب۳۰۰
وکلسم دی قرص گاباپنتین که شبها میخورم تیک شدید پا میگیرم حالت قلقلک میشه پاهام موقع خواب میخورم لطفا راهنماییم کنید
وقرص کلوکسامینه پنجاه و هفت ساله هستم

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به دلبر قلیپور
پشتیبان سایت 1403/02/09

سلام دلبر عزیز.مشکل اصلیتون چیه؟

محمد
کاربر مهمان 1403/02/03

من برای تسکین باد فتق(کپسول گاباپنتین) دکتر برام تجویز کرده خوبه مگه

مریم
مریم
کاربر عضو 1403/01/23

درود براثر تصادف پارگی رباط دست دارم تا نوبت دکترم بشه دردای شدید دارم که غیرقابل تحمله از داروخانه مسکن خواستم گاباپنتین۱۰۰ بهم داد قلبم آریتمی هستش میتونم مصرف کنم روزی چن بار؟

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به مریم
پشتیبان سایت 1403/01/23

سلام مریم عزیز.میتونید ویزیت آنلاین با متخصص ارتوپد بگیرید و اگر عکس رادیولوژی و مدارک پزشکی دارید برای پزشک در صفحه ویزیت بفرستید و اگر ندارید پزشک اقدامات لازم را توصیه کنند و دارو با دوز مناسب تجویز کنند.

هلن @ در پاسخ به مریم
کاربر مهمان 1403/02/14

من خوردم تپش قلبمو بالا برد

عسل
عسل
کاربر عضو 1403/01/23

سلام
مصرف ۱ عدد قرص گاباپنتین اثرش کی از بین میره؟

فهیم
فهیم
کاربر عضو 1402/12/03

سلام ایامیشه به جای رهاکین200ازگاپانتین100استفاده کرد

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به فهیم
پشتیبان سایت 1402/12/05

سلام فهیم عزیز.برای چه مشکلی رهاکین براتون تجویز شده؟ 

اصغر
اصغر
کاربر عضو 1402/11/08

درود بر شما . مطالب مفید و اطلاعات شفاف ارائه شده . تشکر و من از این دارو برای درد در کمر استفاده میکنم .تنگی کانال نخاع دارم

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به اصغر
پشتیبان سایت 1402/11/08

سلام اصغر عزیز.خوشحالیم که اطلاعات براتون مفید بوده.ان شالله همیشه سالم باشید.

شمس
شمس
کاربر عضو 1402/09/24

سلام وقتتون بخیر واقعا عالی بود استفاده کردم چون من زونا گرفتم همین امشب دکتر این دارو را برام تجویز نمودن

رسول
رسول
کاربر عضو 1402/09/14

نظر به خصوصی ندارم ولی باید بگم که داروی پیشنهادی گاباتین ۱۰۰ بدون مشاوره دکتر مصرف نشود چون ترک این دارو عوارض جانبی دارد واحتمال تشنج خواهد داشت پس بهتراست آگاهانه تصمیم به خوردن این کپسول اقدام کنید

محمدرضا
محمدرضا
کاربر عضو 1402/08/27

من رضاهستم۵۱ساله فشارخونم۱۶برروی۱۰هست بیشترموقع قرص سیتولپرام۲۰روزی۱عددومتوپرولول۵۰روزی۲عددمیخورم ولی فشاعصبی ام بالایی لطفاراهنمایی کنید

سلام و وقت بخیر. دکتر فربد طالبیان هستم متخصص قلب 



بهتره با یک روانپزشک مشورت کنید 



سلامت باشید

نوری @ در پاسخ به فربد
کاربر مهمان 1403/04/09

سلام وقت بخیر خانم هستم ۲۲ سالمه سه ماهه درد قفسه سینه دارم سمت چپ تیر میکشه و درد نوار قلب گرفتم خوب بود اکو انجام دادم خوب بود فقط دریچه قلبم افتادگی داره یعنی مشکلی نداره لطفا بگید ممنون

سلام

وقت بخیر

دکتر فربد طالبیان هستم متخصص قلب و عروق 

من که اکوتون رو ندیدم ولی اگه بهتون گفتن خوبه، نگران نباشید. افتادگی خفیف دریچه میترال رو خیلیا دارن و جای نگرانی نداره

دورناز
دورناز
کاربر عضو 1402/08/15

خیلی خوب است عالیه

احمد
احمد
کاربر عضو 1402/06/08

سلام من به پروفن وژلوفن حساسیت وتنگی نفس میگیرم ایا میشه ازگاباتین استفاده بکنم

دکترفلورا سرهنگی @ در پاسخ به احمد
دکترای حرفه ای داروساز 1402/06/09

درود بر شما خیر از گاباپنتین برای دردهای روتین و متداول نباید استفاده بفرمایید 

بهرام
بهرام
کاربر عضو 1402/05/03

سلام کپسول گاباپنتین برای ترمیم رباط صلیبی تاثیر دارد؟

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به بهرام
پشتیبان سایت 1402/05/04

سلام بهرام عزیز.باعث ترمیم رباط نمیشه ولی در کاهش درد و التهاب تاثیر داره.

نصراله اسماعیل زاده
کاربر مهمان 1402/04/24

سلام من هر شب نصف قرص فشار خون میخورم آیا با خوردن این کپسول در شب مشکلی ایجاد نمی‌کند ؟

سلام وقت بخیر
در شرح حالتون بهتر هست اسم دارو را کامل ذکر کنید ولی عموما مشکلی ندارد