ویزیت فوری با پزشک آنلاین

مشاوره دارویی

درباره روغن گل سرخ می‌توانید پاسخ سوال دارویی خود را از پزشک دریافت کنید.

روغن گل سرخ

گل سرخ فراتر از مجموعه‌ای زیبا از گلبرگ‌های معطر است. از این گل روغنی به دست می‌آید که فواید بسیاری دارد. طبق تحقیقات انجام شده، روغن حاصل از گیاه گل سرخ دارای فواید بالقوه وسیعی است. با خرید روغن گل سرخ می‌توانید از این مزایا برای بهبود سلامت پوست خود و زیبایی آن بهره‌مند شوید. گل سرخ نه تنها بوی خوبی دارد و زیباست، بلکه روغن آن نیز مزایای متعددی برای پوست شما دارد.

لازم به ذکر است توضیحات محصولات به صورت کلی در سایت درج می‌شود. طبیعتاً تأثیر محصولات بر روی افراد متفاوت است، بنابراین حتماً قبل از استفاده از این روغن با متخصص های ما در سامانه ایزوویزیت مشورت کنید.

روغن گل سرخ چیست؟

برای قرن‌ها گل سرخ به دلیل روغن‌های ضروری خالصی که از گلبرگ گل آن به دست می‌آید، ارزشمند بوده است. روغن گل سرخ حاوی مجموعه‌ای پیچیده از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها با خاصیت تسکین دهندگی و مرطوب‌کنندگی است.

روغن گل سرخ دارای خواص ضدالتهابی، خنک‌کننده و تسکین‌دهنده است که می‌تواند به شرایط مرتبط با استرس در انواع پوست خصوصاً پوست‌های حساس، کمک کند. علاوه بر آن خرید روغن گل سرخ به یکدست شدن پوست شما و کمرنگ شدن جای زخم نیز کمک می‌کند. از این رو گل سرخ می‌تواند باعث رشد سالم سلول‌های پوستی برای تقویت و صاف شدن آن شود. این روغن به دلیل مزایای آب‌رسانی و ضد پیری که دارد، در حال حاضر یکی از عناصر محبوب مراقبت از پوست است.

موارد مصرف

- ضد اسپاسم
- بهبود عملکرد کبد
- ضدویروس
- ضد تب
- ضد یبوست
- بهبود علائم قاعدگی
- درمان زخم و جای زخم
- آرام بخش
- تقویت کننده، آبرسان و مرطوب کننده پوست
- بازسازی پوست
- جوان کننده و روشن کننده پوست
- ضد التهاب و آکنه پوست
- محافظت از پوست در برابر آفتاب
- سلامت و درمان ریزش مو
- بهبود افسردگی و التهاب
- افزایش میل جنسی

موارد منع مصرف

- به دلیل اینکه روغن گل سرخ از روغن‌های قوی و اساسی محسوب می‌شود، نباید به‌هیچ‌وجه به‌تنهایی استفاده شود و در صورت استفاده آن به‌صورت غلیظ و خالص می‌تواند باعث ایجاد سردرد شود، زیرا رایحه آن بسیار قوی می‌باشد.
- به دلیل اینکه هنوز اثر آن بر جنین و یا شیر مادر، ازنظر علمی بررسی نشده است بهتر است در دوران بارداری و شیردهی استفاده نشود.
- توجه داشته باشید که مصرف خودسرانه و زیاد این ماده در دوران بارداری می‌تواند باعث سقط شود. پس حتی در صورت علاقه به مصرف، قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید.

مقدار مصرف

- ترکیبات روغن گل سرخ طوری است که به‌راحتی در پوست جذب خواهند شد. به همین دلیل استفاده آن شیوه خاصی ندارد و شما می‌توانید مثل کرم مرطوب‌کننده آن را روی پوستتان ماساژ دهید؛ اما درصورتی‌که اولین بار است می‌خواهید از این روغن استفاده کنید، به دلیل اینکه یک ماده طبیعی است و نوع واکنش پوست شما نسبت به آن هنوز مشخص نیست، حتماً آزمایش پچ را انجام دهید. این آزمایش بدین‌صورت است که ابتدا مقداری از این روغن را باید روی بخش کوچکی از پوستتان مانند بازوی داخلی یا پشت گوشتان امتحان کنید. اگر بعد از 24 ساعت با واکنش‌هایی مانند قرمزی، خارش، سوزش و … مواجه نشدید، می‌توانید برای تمام پوست از آن استفاده کنید.

عوارض جانبی

- زیاده روی در مصرف گل سرخ باعث کاهش نیروی جنسی، ایجاد تشنگی، ایجاد یبوست و در بعضی موارد اسهال می شود.
- در صورت بروز حساسیت پوستی، محل مربوطه با آب و صابون شسته شود و مصرف آن را قطع و به پزشک خود اطلاع دهید.

دقت کنید

- بیشترین استفاده از این نوع روغن‌ها به‌صورت موضعی برای ماساژ و درمان بیماری‌های پوستی است؛ بنابراین بهتر است از آن به‌عنوان خوراکی استفاده نکنید؛ زیرا می‌تواند منجر به مسمومیت شود.
- این روغن حتی از طریق پوست به داخل بدن جذب می‌شود؛ بنابراین استفاده بیش‌ازحد آن روی پوست نیز می‌تواند مسمومیت ایجاد کند.
- احتمال ایجاد حساسیت به این روغن نیز در مصارف موضعی وجود دارد و به همین دلیل در ابتدای مقاله تأکید کردیم که حتماً تست پچ را انجام دهید.
- به‌علاوه این روغن را از دسترس کودکان خارج کنید.

نوع و دوز مصرفی دارو با توجه به شرایط شما تجویز می‌شود. به‌ هیچ‌ عنوان بدون مشورت با پزشک اقدام به مصرف دارو نکنید.
روغن گل سرخ
سوالات متداول
  • روغن گل سرخ می تواند با مقادیر زیادی از ویتامین E و ویتامین C که دارد مانع از ایجاد لک صورت شود و یا افرادی که دچار لک شده اند را درمان کند. این روغن با ویتامین هایی که دارد با رادیکال های آزاد که از طریق خورشید به پوست اسیب می زنند مبارزه می کند و به سلامت پوست کمک می کند

  • استفاده مداوم از روغن گل سرخ می تواند ریشه موها را محکم کند و موجب استحکام موها بشود. در نتیجه ریزش مو کاملا از بین می رود و موها رشد بهتری دارند. به طور کلی برای حفظ زیبایی و سلامت مو، هیچ ماده ای مثل روغن گل سرخ نمی تواند تاثیرات شگفت انگیز داشته باشد.

نظرات
نظر/سوال خود را وارد نمایید:
چطور مشاوره آنلاین بگیرم؟
1 تعیین تخصص

در مرحله اول به صفحه پزشکان سایت ایزو ویزیت مراجعه و با کمک فیلترها نوع تخصص پزشک را مشخص کنید.

2 انتخاب پزشک

در مرحله دوم بعد از بررسی متخصصین فیلتر شده، پزشک موردنظر خود را انتخاب کنید.

3 انتخاب موضوع و نوع ویزیت

در این مرحله وارد پروفایل پزشک شده و نوبت به انتخاب موضوع ویزیت آنلاین رسیده است. بعد از انتخاب موضوع ویزیت، نوع ویزیت (تلفنی، متنی) را تعیین کنید.

4 مکالمه امن با پزشک

در مرحله چهارم بعد از ورود به صفحه چت امن با پزشک به سوالات پاسخ دهید.

5 پرداخت و شروع مشاوره

در مرحله آخر بعد از پاسخ به سوالات، ویزیت را پرداخت کرده و مشاوره آنلاین خود را با پزشک شروع کنید.