ویزیت فوری با پزشک آنلاین

مشاوره دارویی

درباره قرص تراگزاکوم حکیم مومن تبریزی می‌توانید پاسخ سوال دارویی خود را از پزشک دریافت کنید.

قرص تراگزاکوم حکیم مومن تبریزی

بی خوابی حالتی است که فرد نمی تواند به صورت مستمر به خواب برود؛ یعنی در خوابیدن مشکل پیدا می کند یا در طول شب بارها از خواب بیدار می شود و برای دوباره به خواب رفتن دچار مشکل می شود یا به صورت ناخواسته صبح خیلی زود بیدار شود. به طور کلی، خوابی که باعث تجدید قوا نشود را بی خوابی نامند.

در واقع کم خوابی به تنهایی بیماری به شمار نمی رود؛ بلکه از نشانه های بیماری به حساب می آید. معمولا کم خوابی به خاطر اضطراب و تنش هیجانی به وجود می آید. از دیگر دلایل کم خوابی، می توان به احساس عدم امنیت، ترس از تنهایی، افسردگی و یا مصرف کافئین اشاره کرد.

اضطراب، تشویش یا دلشوره، احساسی است منتشر، ناخوشایند و مبهم از هراس و نگرانی که ریشه ای ناشناخته دارد. اضطراب باعث می شود که فرد حس عدم اطمینان، درماندگی و برانگیختگی فیزیولوژی داشته باشد. وقوع دوباره موقعیت هایی که قبلا برای فرد استرس ایجاد کرده اند یا در حین آن ها به فرد آسیبی رسیده است، سبب اضطراب در افراد می شود.

بدیهی است که همه افراد در طول زندگی خود دچار اضطراب می شوند؛ اما اضطراب شدید و مزمن گاهی غیرعادی است و باعث بروز مشکل می شود. تحقیقات نشان می دهد که اضطراب در طبقات کم درآمد و افراد میان سال و سالخورده بیش تر از دیگران دیده می شود.

سنبل الطیب گیاهی است که بوته ای استوار و چندساله دارد. این گیاه در اروپا و بخش هایی از آسیا یافت می شود. سنبل الطیب ریشه ای کوتاه و بوته ای با ارتفاع 50 تا 150 سانتی متر دارد. ریشه گیاه سنبل الطیب در طب سنتی ایران از ارزش دارویی زیادی برخوردارست و آرام بخش اعصاب، خواب آور و ضدتشنج است و در درمان افسردگی کاربرد مفید واقع می شود.

گل ساعتی از گونه ی گیاهان گلدار است. این گیاه که رشدی سریع و ساقه هایی بالارونده دارد، در نواحی استوایی آمریکا و آفریقا می روید. تحقیقات آزمایشگاهی و بالینی تأثیرات ضداضطرابی و آرام بخشی عصاره این گیاه را ثابت کرده است.

بهار نارنج شکوفه درخت نارنج است که در عطرسازی، ساخت اسانس و انوع نوشیدنی های فصلی و عرقیجات و تهیه مربا، گز، سوهان و ... به کار برده می شود. عرق بهار نارنج، طبیعتی گرم دارد و یک اشتهاآور قویست. این عرق نشاط آور است و همچنین برای رفع ضعف اعصاب، غم و افسردگی مفید است. در واقع لیانول موجود در بهار نارنج در تقویت اشتها مؤثر است و اثر آرام بخش دارد.

قرص تراگزاکوم حکیم مومن که از سنبل الطیب، بهار نارنج، گل ساعتی و درمنه تشکیل شده است، آرامش بخش و خواب آور بوده و دارای خاصیت ضدتشنج و اضطراب است.

موارد مصرف

- آرامش بخش
- خواب آور
- ضد تشنج و اضطراب

موارد منع مصرف

- مصرف این دارو در طول دوره بارداری و شیردهی توصیه نمی‌شود.

مقدار مصرف

- روزی سه مرتبه هر بار 2 الی 3 عدد بعد از غذا

عوارض جانبی

- در صورت بروز هرگونه حساسیت یا آلرژی به ترکیبات این فرآورده از مصرف آن خودداری کنید و به پزشک خود اطلاع دهید.

دقت کنید

- با مصرف این دارو دچار حالت خواب آلودگی می‌شوید. پس باید از پرداختن به کارهایی که احتیاج به تمرکز زیاد دارند، مثل رانندگی دوری کنید.

نکات قابل توصیه

- این دارو را هنگام استراحت میل کنید.

نوع و دوز مصرفی دارو با توجه به شرایط شما تجویز می‌شود. به‌ هیچ‌ عنوان بدون مشورت با پزشک اقدام به مصرف دارو نکنید.
قرص تراگزاکوم حکیم مومن تبریزی
نظرات
نظر/سوال خود را وارد نمایید:
چطور مشاوره آنلاین بگیرم؟
1 تعیین تخصص

در مرحله اول به صفحه پزشکان سایت ایزو ویزیت مراجعه و با کمک فیلترها نوع تخصص پزشک را مشخص کنید.

2 انتخاب پزشک

در مرحله دوم بعد از بررسی متخصصین فیلتر شده، پزشک موردنظر خود را انتخاب کنید.

3 انتخاب موضوع و نوع ویزیت

در این مرحله وارد پروفایل پزشک شده و نوبت به انتخاب موضوع ویزیت آنلاین رسیده است. بعد از انتخاب موضوع ویزیت، نوع ویزیت (تلفنی، متنی) را تعیین کنید.

4 مکالمه امن با پزشک

در مرحله چهارم بعد از ورود به صفحه چت امن با پزشک به سوالات پاسخ دهید.

5 پرداخت و شروع مشاوره

در مرحله آخر بعد از پاسخ به سوالات، ویزیت را پرداخت کرده و مشاوره آنلاین خود را با پزشک شروع کنید.

امنه منیری
امنه
کاربر عضو 1402/08/08

با سلام دختر ۱۰ ساله دارم ب مدرسه استرس داره میتونم از این دارو بهش بدم

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به امنه
پشتیبان سایت 1402/08/08

سلام آمنه عزیز.هرگز سرخود دارو مصرف نکنید به خصوص برای سنین پایین.پیشنهاد می کنم ویزیت آنلاین با روانپزشک بگیرید تا داروی مناسب با سنش براش تجویز بشه.