ویزیت فوری با پزشک آنلاین

مشاوره دارویی

درباره نمک اپسوم+روغن جوجوبا+سرکه سیب می‌توانید پاسخ سوال دارویی خود را از پزشک دریافت کنید.

نمک اپسوم+روغن جوجوبا+سرکه سیب

اگزما نامی است که به تعدادی از مشکلات پوستی داده شده است که نوزادان و کودکان را بیش‌تر از بزرگسالان تحت تاثیر قرار می‌دهد. تشخیص این وضعیت نسبتا ساده است.

به طور کلی روی دست ها، پاها، صورت، ران ها، یا چین های داخلی زانوها و آرنج ها ظاهر می شود، و علائم آن معمولا شامل پوست به شدت خشک و ضخیم، قرمزی، تورم، و خارش تقریبا غیرقابل تحمل است که در صورت خاراندن باعث ظهور بثورات می شود.

نمک اپسوم

نمک اپسوم یا نمک حمام که با نام «منیزیم سولفات» نیز شناخته می‌شود، ترکیبی شیمیایی است که از منیزیم، گوگرد و اکسیژن تشکیل شده است. نمک اپسوم نامش را از شهری در انگلستان به نام اپسوم می‌گیرد؛ این نمک ابتدا در آنجا کشف شد. نمک حمام برخلاف نامش ترکیبی کاملا متفاوت از نمک خوراکی (نمک طعام) است. در واقع، واژۀ «نمک» در نمک اپسوم به‌خاطر ساختار شیمیایی آن است.

صدها سال است که این نمک در درمان بیماری‌هایی مانند یبوست، بی‌خوابی و فیبرومیالژیا استفاده می‌شده است. متأسفانه پژوهش‌های خوبی دربارۀ تأثیر نمک حمام در درمان این بیماری‌ها انجام نشده است.
بیشتر فواید نمک اپسوم به‌خاطر منیزیم موجود در آن است. منیزیم یکی از مواد معدنی است که بیشتر افراد دچار کمبود آن هستند.

روغن جوجوبا

«روغن جوجوبا» (Jojoba oil) روغنی مایع است که از دانه‌ی گیاهی به همین نام گرفته می‌شود. درختچه‌ی جوجوبا یا هوهوبا بومی مناطق جنوب آریزونا، جنوب کالیفرنیا و شمال غربی مکزیک است. این روغن از گذشته‌های بسیار دور توسط بومیان این مناطق مصرف دارویی داشته است. سرخ‌پوستان آمریکا آن را به عنوان درمان زخم و کبودی استفاده می‌کردند.

امروزه روغن جوجوبا تبدیل به یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان آکنه، پسوریازیس، آفتاب‌سوختگی و زبری پوست شده است. برخی هم برای درمان ریزش مو از این روغن استفاده می‌کنند، چرا که می‌تواند رویش مو را تحریک کند.

همچنین، روغن جوجوبا منبع خوبی از مواد مغذی مورد نیاز بدن از جمله ویتامین E، ویتامین B کمپلکس، سیلیکون، کرومیوم، مس، و زینک است. این روغن ۸۲ درصد ید دارد و همین ماده است که روغن جوجوبا را به یک التیام‌بخش خوب تبدیل می‌کند. اسیدهای چرب این روغن هم شامل ۱۳.۶ درصد اسید اوره، ۷۱.۳ درصد اسید گادئولیک و ۱۱.۲ درصد اسید اولئیک می‌شود.

سرکه سیب

سرکه سیب صدها سال است که در دنیای آشپزی و برای اهداف دارویی استفاده می شود. سرکه سیب حاوی آب، ویتامین ها، مواد معدنی و مقادیر کمی از اسیدهای دیگر است.

سرکه سیب سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و از ابتلای به فشار خون بالا، بیماری آرتریت، اسهال، افسردگی، آسم و سرطان جلوگیری می‌کند.

موارد مصرف

- درمان اگزما
- لطافت پوست

موارد منع مصرف

- در صورت حساسیت به هرکدام از ترکیبات این دارو، به پزشک خود اطلاع دهید.

مقدار مصرف

- یک قاشق غذا خوری از نمک و سرکه را با چند قطره روغن جوجوبا مخلوط کرده و در حمام روی کف سر خیس زده و ماساژ دهید، 5 دقیقه بعد آبکشی نموده و شامپو را استفاده کنید ( هفته ای دو مرتبه )

نوع و دوز مصرفی دارو با توجه به شرایط شما تجویز می‌شود. به‌ هیچ‌ عنوان بدون مشورت با پزشک اقدام به مصرف دارو نکنید.
نمک اپسوم+روغن جوجوبا+سرکه سیب
نظرات
نظر/سوال خود را وارد نمایید:
چطور مشاوره آنلاین بگیرم؟
1 تعیین تخصص

در مرحله اول به صفحه پزشکان سایت ایزو ویزیت مراجعه و با کمک فیلترها نوع تخصص پزشک را مشخص کنید.

2 انتخاب پزشک

در مرحله دوم بعد از بررسی متخصصین فیلتر شده، پزشک موردنظر خود را انتخاب کنید.

3 انتخاب موضوع و نوع ویزیت

در این مرحله وارد پروفایل پزشک شده و نوبت به انتخاب موضوع ویزیت آنلاین رسیده است. بعد از انتخاب موضوع ویزیت، نوع ویزیت (تلفنی، متنی) را تعیین کنید.

4 مکالمه امن با پزشک

در مرحله چهارم بعد از ورود به صفحه چت امن با پزشک به سوالات پاسخ دهید.

5 پرداخت و شروع مشاوره

در مرحله آخر بعد از پاسخ به سوالات، ویزیت را پرداخت کرده و مشاوره آنلاین خود را با پزشک شروع کنید.