ویزیت فوری با پزشک آنلاین

    آسیب شناسی ( پاتولوژی )

    x

دکتر سیدمحمد حشمتی

متخصص آسیب شناسی (پاتولوژی)

تهران

خدمات:

مشاوره عمومی, آسیب شناسی ( پ ...

5

پاسخگویی تقریبا: 1 ساعت

تجربه
9 سال
پوشش بیمه
دارد

خدمات:

مشاوره عمومی, آسیب شناسی ( پ ...

دکتر امیر خرم

متخصص آسیب شناسی (پاتولوژی)

پردیس

خدمات:

مشاوره عمومی, آسیب شناسی ( پ ...

5 ( 2 نظر )

پاسخگویی تقریبا: کمتر از 1 ساعت

تجربه
29 سال
پوشش بیمه
دارد

خدمات:

مشاوره عمومی, آسیب شناسی ( پ ...

ویزیت آنلاین آسیب شناسی ( پاتولوژی )

آسیب شناسی ( پاتولوژی )

 اهمیت آزمایش آسیب‌شناسی یا پاتولوژی بر تشخیص بیماری

آسیب‌شناسی(پاتولوژی)، تشخیص‌دهنده قطعی بسیاری از بیماری‌هاست و اهمیت بالایی برخوردار است. این آزمایش می‌تواند تا حدود زیادی پزشک متخصص را از وضعیت سلامت بدن آگاه سازد. جواب این آزمایش تاثیر بسیار زیادی بر روی نحوه تشخیص پزشک و بهترین روشی که برای درمان بیمار انتخاب می‌کند دارد.
در ویزیت آنلاین، پزشک نه تنها مرزهای فیزیکی را حذف می‌کند، بلکه در مقایسه با ویزیت‌های حضوری، همان کیفیت، مراقبت و مشارکت بیمار را نیز ارائه می‌دهد علاوه بر این، آنها می‌توانند بیشتر با پزشکان ارتباط برقرار کنند و سوالات بیشتری بپرسند، در‌نظر داشته باشید پزشک باید در این زمینه دقت خود را به کار ببرد تا بتواند جواب این آزمایش را با دقت تفسیر کرده و راه‌های درمان بسیار خوبی پیش روی بیمار قرار دهد. امید است با این مطالب، اطلاعات مفیدی در رابطه با پاتولوژی به دست آورده باشید و اگر می‌خواهید این آزمایش را انجام بدهید بدون هیچ نگرانی به متخصص پاتولوژی ما اعتماد کنید.

آزمایش پاتولوژی

در ویزیت آنلاین، متخصص پاتولوژی چه کمکی به ما می‌کند؟

1) در این ویزیت آنلاین، متخصص پاتولوژی برای شناخت نوع بیماری فرد آزمایش پاتولوژی ثبت می‌کند تا نوع بیماری، تغییر سطح سلول‌های بدن، وجود سلول‌های سرطانی، شدت خوش‌خیم یا بد‌خیم بودن سلول‌های سرطانی و ... مشخص شود.
2) سپس بیمار بسته به آزمایشی که پزشک متخصص پاتولوژی برای فرد ثبت کرده است آزمایش را انجام می‌دهد. (از خدمات آزمایش‌های تخصصی و تشخیصی در منزل نیز می‌توانید استفاده کنید)
3) بعد از آماده شدن جواب آزمایش می‌توانید از طریق گزینه (ادامه مشاوره) آن را برای پزشک خود ارسال کنید و بر اساس مشاهده جواب آزمایش پاتولوژی، پزشک می‌تواند از نوع بیماری فرد اطمینان پیدا کند. همچنین متوجه بافت سرطانی می‌شود و از رشد سرطان به سایر قسمت‌ها نیز اطلاع پیدا می‌کند و بهترین روش درمان را پیشنهاد می‌دهد و در موارد خاص بیمار را به پزشک متخصص دیگر در زمینه‌ی بیماری فرد ارجاع می‌دهد.

ویزیت آنلاین یا ویزیت حضوری پاتولوژی؟

زمانی که بحث نوبت دکتر و مراجعه به پزشک برای درمان باشد، اولین چیزی که به ذهن می‌آید پیدا کردن دکتر مورد‌نظر، دریافت نوبت و مراجعه به پزشک به عنوان راهکار به ذهن می‌آید و همه افراد این روش را انجام داده‌اند. پزشک در این روش، بیمار را معاینه می کند و راهکار‌های درمانی که شامل روش‌های مختلف دارویی، جراحی و غیره است را با توجه به تشخیص خود به بیمار ارائه می‌دهد. با توجه به وجود همین امکانات است که می‌توانید برای استفاده از خدمات مشاوره پزشکی در خانه بمانید و از تلفن همراه، تبلت یا کامپیوتر شخصی خود برای ویزیت آنلاین دکتر استفاده کنید و در رابطه با مسائلی که باعث نگرانی‌تان می‌شود به صورت اینترنتی با کارشناسان و پزشکان صحبت کنید و از آنها ویزیت آنلاین بگیرید و در موارد خیلی خاص مجبور شوید به صورت فیزیکی در مطب پزشک حضور پیدا کنید تا معاینه صورت بگیرد. در مطب، پزشکان اکثرا اوقت زمان ندارند تا جزئیات جواب آزمایش را برای‌ شما توضیح دهند. اما در ایزو ویزیت با زبانی ساده توسط پزشکان متخصص پاتولوژی آن را برایتان تفسیر می کنند.

آزمایش چاتولوژی

پاتولوژی یعنی چه؟

پاتولوژی (pathology) در اصل به معنای آسیب‌شناسی است و به مطالعه و شناسایی اختلالات عملی و تغییرات ساختاری‌ بافت‌ها می‌پردازد‎ .‎به ‌طور کلی آسیب‌شناسی یا پاتولوژی شاخه‌ای از علم پزشکی است که اثر بیماری‌ها و آسیب‌های فیزیکی بر بافت بدن را بررسی می‌کند. 
 پاتولوژیست فردی است که تغییرات مولکولی و ساختاری بافت بدن را با استفاده از ابزارهای آزمایشگاهی و روش‌های رنگ‌آمیزی بافت زیر میکروسکوپ مشاهده می‌کند. پاتولوژیست‌ها متخصصان پزشکی هستند که به مطالعه علت و پیشرفت یک بیماری یا آسیب فرد بیمار کمک می‌کنند. بدیهی است در هنگام بروز یک بیماری، تغییراتی در بافت‌های مختلف بدن ایجاد می‌شود که در واقع مطالعه همین تغییرات مبنا و اساس پاتولوژی را تشکیل می‌دهد. 

آزمایش آسیب‌شناسی (پاتولوژی) چگونه انجام می‌شود ؟

1. برای آزمایش بخش مورد نظر را از نمونه‌ی گرفته شده به پرسنل فنی می‌دهد تا بلوک‌گیری برای آن انجام شود.
2. سپس نیاز است تا از بلوک تهیه شده برش‌هایی تهیه شود تا رنگ آمیزی اختصاصی صورت گیرد.
3. بافتی که برای برش‌های میکروسکوپی پردازش می‌شود باید تثبیت شود، آب‌گیری شود و سپس ماده‌ای تزریق شود که بافت را جامد می‌کند، و به بخش‌های بسیار نازکی برش داده می‌شود تا زیر میکروسکوپ بررسی شوند.
4. نمونه‌های بافتی که برای بررسی میکروسکوپی لازم هستند ابتدا باید فیکس شوند و آب توسط مواد شیمیایی مانند الکل از بافت خارج می‌شود.
5. پس از حذف آب، پارافین یا پلاستیک تزریق می‌شود تا به اندازه کافی سفت شود و لام‌های میکروسکوپی آماده‌اند.
6. از برش‌های بلوک پارافینه برای دیگر تست‌های مولکولی بیمار استفاده می‌شود. در بسیاری از موارد تشخیص بیماری یا استیج بیماری با انجام همزمان چندین تست صورت می‌گیرد.

آزمایش پاتولوژی

لیست آزمایشات آسیب‌شناسی(پاتولوژی) چیست ؟

 آزمایشات پاتولوژی به دو بخش بررسی مایعات بدن و بافت‌ها (نرم و سخت) تقسیم می‌شود که روش آماده‌سازی نمونه و بررسی متفاوتی دارد. آزمایش‌های متداول پاتولوژی یا آسیب‌شناسی عبارتند ار:
•    آزمایش خون پاتولوژی
•    آزمایش ادرار
•    آزمایش مایع مغزی نخاعی
•    آزمایش مایع آمونیتیک

جواب یا گزارش آسیب‌شناسی(پاتولوژی) چیست؟

جواب یا گزارش پاتولوژی یک گزارش پزشکی در مورد یک بخش از بافت، خون یا عضو بدن است که از بدن شما خارج شده است. نمونه توسط یک پاتولوژیست تجزیه و تحلیل می‌شود و سپس گزارش آسیب‌شناسی را به پزشکی که گزارش را درخواست داده یا این روش را انجام داده است، می‌نویسد.

ویزیت آنلاین پاتولوژی یا آسیب‌شناسی

هرچند که روش ویزیت آنلاین با متخصصین حوزه تخصص آسیب‌شناسی یا پاتولوژی برای همه افراد کاملا کاربردی می‌باشد و حتی شامل کودکان نیز می‌شود، اما به صورت ویژه برای بیمارانی که در مناطق دور افتاده زندگی می‌کنند و یا برای کسانی که محدودیت‌های حرکتی دارند می‌تواند یک مزیت بزرگ باشد. می‎‌توانید در سایت ایزو ویزیت با با بهترین مختصصان آسیب شناسی در ارتباط باشید.
 

نظرات
نظر/سوال خود را وارد نمایید:
چطور مشاوره آنلاین بگیرم؟
1 تعیین تخصص

در مرحله اول به صفحه پزشکان سایت ایزو ویزیت مراجعه و با کمک فیلترها نوع تخصص پزشک را مشخص کنید.

2 انتخاب پزشک

در مرحله دوم بعد از بررسی متخصصین فیلتر شده، پزشک موردنظر خود را انتخاب کنید.

3 انتخاب موضوع و نوع ویزیت

در این مرحله وارد پروفایل پزشک شده و نوبت به انتخاب موضوع ویزیت آنلاین رسیده است. بعد از انتخاب موضوع ویزیت، نوع ویزیت (تلفنی، متنی) را تعیین کنید.

4 مکالمه امن با پزشک

در مرحله چهارم بعد از ورود به صفحه چت امن با پزشک به سوالات پاسخ دهید.

5 پرداخت و شروع مشاوره

در مرحله آخر بعد از پاسخ به سوالات، ویزیت را پرداخت کرده و مشاوره آنلاین خود را با پزشک شروع کنید.

حسین مختاری
حسین
کاربر عضو 1402/11/03

خوب

سیما اسمعیلی
کاربر مهمان 1402/10/25

تفسیر آزمایش

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به سیما اسمعیلی
پشتیبان سایت 1402/10/25

سلام سیمای عزیز.میتونید ویزیت آنلاین تفسیر آزمایش بگیرید.

ستار حیدری
ستار
کاربر عضو 1402/07/11

سلام .من تست عدم اعتیاد دام تو آزمایشگاه قلهک .۲ روز قبلش تو آزمایشگاه شهر خودمون ازمایش ۱۰ کاره ادار دادم همه منفی بودن.حالا الکی نگرانم