ویزیت فوری با پزشک آنلاین

خواندن 9دقیقه | به روز رسانی 1401-09-20

32511 بازدید

درمان رفلاکس معده

تهیه شده زیر نظر : محمد سبحانی - فوق تخصص گوارش و کبد

    درمان رفلاکس معده | محمد سبحانی

    رفلاکس اسید معده (GERD) یک نوع سندرم است که باعث بازگشت محتویات معده به مری، حفره دهان و حتی ریه می‌شود. سوزش معده و سر دل که به صورت سوزش در پشت سینه احساس می‌شود اصلی‌ترین مشخصۀ رفلاکس معده است. به رفلاکس اسید معده بازگشت اسید معده نیز گفته می‌شود.
    عارضۀ مشخص این بیماری ورود محتویات معده به مری و هیپوفارنکس (محل اتصال مری به حنجره) است که برای تشخیص بیماری بدون نیاز به آندوسکوپی کافی است. آندوسکوپی بیشتر برای منظور بررسی آسیب‌های ایجاد شده به بافت مری انجام می‌شود. آسیب وارد شده به مری در اثر رفلاکس معده ممکن است منجر به تنگی مری، گرفتگی صدا، سرفۀ مزمن، آسم و فرسودگی دندان‌ها شود. شیوع رفلاکس اسید معده در جوامع غربی حدود 20-10 درصد است درحالی‌که در آسیا شیوع آن حدود 5 درصد است. اگر شما هم به رفلاکس معده مبتلا شدید و می‌خواهید در کمترین زمان درمان شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم در سایت ایزو ویزیت با متخصص گوارش آنلاین ویزیت و مشاوره دریافت کنید. 

    متخصصین گوارش و کبد

    درمان رفلاکس معده در خانه

    بهترین راه برای برطرف شدن همیشگی رفلاکس اسید معده تغییر سبک زندگی است. تغییر سبک زندگی اغلب برای درمان اولیه و تسکین خفیف و ملایم علائم است. این توصیه‌ها شامل موارد زیر است:

    کم و آهسته غذا بخورید

    هنگامی که معده بسیار پر است، احتمال ایجاد رفلاکس معده بیشتر است. برای این منظور بهتر است به جای سه وعده‌غذایی با حجم زیاد، وعده‌های غذایی کم‌حجم در دفعات بیشتر را انتخاب کنید. سعی کنید به آهستگی و با آرامش غذا بخورید لقمه‌ها را به خوبی بجوید و طی غذا‌خوردن از نگاه‌کردن به تلویزیون و صحبت کردن خودداری کنید.

    استرستان را کنترل کنید

    استرس و فشار روانی باعث افزایش ترشح اسید معده می‌شود به همین دلیل لازم است به کمک تکنیک های تنفسی و مدیتیشن اضطراب و استرستان را کنترل کنید. 

    زیر سر خود را هنگام خواب بلند کنید

    در حالت ایده‌آل، سر شما باید حدود 20 سانتی‌متر بالاتر از پاهایتان باشد. به این شکل، معده در حالتی قرار می‌گیرد که امکان بازگشت محتویاتش به مری کمتر می‌شود.

    بلافاصله بعد از صرف غذا دراز نکشید

    هنگامی که ایستاده یا حتی نشسته‌اید، جاذبه به تنهایی به حفظ اسید در معده کمک می‌کند. ظهرها بعد از ناهار و شب‌ها تا دو ساعت بعد از صرف غذا به رخت‌خواب نروید.

    لباس تنگ نپوشید

    پوشیدن لباس تنگ باعث فشار به زیر معده و روده‌ها شده و سوزش معده ایجاد می‌کند. افرادی که لباس تنگ می‌پوشند رفلاکس اسید معده را با شدت بیشتری تجربه می‌کنند. 

    پس از صرف غذا تحرک زیاد نداشته باشید

    تا چند ساعت پس از صرف غذا از ورزش شدید خودداری کنید. قدم زدن بعد از شام خوب است، اما انجام تمرین‌های سخت، به خصوص اگر شامل خم شدن باشد، می‌تواند اسید معده را به مری وارد کند.

    نوشابه‌های گازدار ننوشید

    گاز موجود در نوشابه‌ها هنگام خروج از معده می‌تواند با خود مقداری از محتویات معده را به مری براند. پس مصرف این نوشیدنی‌ها را محدود کنید.

    اگر مشکل اضافه وزن دارید وزن خود را کم کنید

    افزایش وزن، ساختار عضلانی را که از اسفنکتر تحتانی مری حمایت می‌کند؛ و فشاری را که اسفنکتر را بسته نگه می‌دارد، را کاهش می‌دهد. این امر منجر به رفلاکس و سوزش سر دل می‌شود.

    سیگار کشیدن را ترک کنید

    نیکوتین، اسفنکتر تحتانی مری را شل کرده و باعث رفلاکس معده می‌شود. سیگار کشیدن بر روند بهبود زخم معده تاثیر دارد و سرعت بهبود زخم معده را آهسته‌تر می‌کند. برگشت یا رفلاکس اسید معده نیز از دیگر عوارض سیگار کشیدن است. 

    داروهای مصرفی خود را بررسی کنید

    برخی از داروها از جمله مصرف استروژن در دوران یائسگی، برخی از داروهای ضدافسردگی و مسکن‌های ضد‌التهاب (مانند آسپرین، ایبوبروفن) و داروهای فشار خون، می‌توانند اسفنکتر را شل کنند، در حالی که برخی دیگر به‌ویژه بیس فسفونات‌ها مانند آلندرونات (فوساماکس)، ایباندرونات (بونیوا)، یا ریزدرونات (آکتونل) که برای افزایش تراکم استخوان مصرف می‌شوند، می‌تواند مری را تحریک کنند.

    برخی از مواد‌غذایی هستند که بیشتر از سایرین باعث ایجاد رفلاکس می‌شوند، از جمله نعناع، غذاهای چرب، غذاهای تند، گوجه‌فرنگی، پیاز، سیر، قهوه، چای، شکلات و الکل. اگر هر یک از این غذاها را به طور منظم مصرف می‌کنید، بهتر است مصرف آنها را کم و یا حذف کنید و ببینید آیا انجام این کار رفلاکس شما را کنترل می‌کند یا خیر و اگر احساس کردید تاثیری در رفلاکس شما ندارد می‌توانید آنها را یکی یکی دوباره اضافه کنید.

    درمان رفلاکس معده در طب سنتی

    درمان رفلاکس با داروهای گیاهی مفید برای معده

    «برای درمان رفلاکس معده بهتر است چه بخوریم؟» این سوال در واقع رایج‌ترین سوال در ذهن افرادی است که به این سندرم دچار شده‌اند. مصرف گیاهان دارویی موثر بر درمان رفلاکس معده با کاهش ترشح میزان اسید معده باعث بهبود سوزش معده و سردل می‌شوند. از جمله این گیاهان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    شیرین بیان

    مصرف شیرین بیان برای درمان زخم معده، سوزش معده، کولیک و ورم معده موثر است. ماده موثره آن گلیسیریزین است که در درمان زخم‌های گوارشی موثر است. می‌توانید یک قاشق چای‌خوری شیرین بیان را حدود 20 دقیقه قبل از صرف غذا میل کنید تا از رفلاکس معده جلوگیری کنید.

    رازیانه

    یکی از کاربردهای رازیانه در طب سنتی درمان سوء‌هاضمه و نفخ است، اگر بعد از صرف غذا یک قاشق مرباخوری پودر دانه‌های رازیانه را مصرف کنید، کمک زیادی در پیشگیری از رفلاکس معده می‌کند.

    بادرنجبویه

    ماده موثره گیاه بادرنجبویه (نام علمی: ملیسا) تاثیر بسیاری برای آرام کردن دردهای معده با منشا عصبی، درمان رفلاکس معده، درمان نفخ‌های معده و روده و حالت تهوع‌های دوران بارداری دارد. می‌توانید بادرنجبویه را دم کنید و یا به صورت پودر شده یا مقطر مصرف کنید.  

    بابونه

    گیاهی موثر بر درمان ناراحتی‌های گوارشی، بهبود زخم و ورم معده و کاهش التهابات ایجاد شده در معده است. مصرف یک استکان عرق یا دم کرده گیاه بابونه نیم ساعت قبل از غذا برای بهبود علائم رفلاکس معده موثر است.

    درمان رفلاکس معده

    درمان دارویی

    اگر این مراحل مؤثر نبودند یا اگر درد شدید یا مشکل در بلع دارید، به پزشک مراجعه کنید. همچنین ممکن است برای کنترل رفلاکس، علاوه بر تغییر در سبک زندگی به دارودرمانی نیز نیاز داشته‌باشید.

    بهترین داروها برای رفلاکس اسید معده

    انواع مختلفی از داروها با مکانیسم اثرهای مختلف برای درمان رفلاکس اسید معده وجود دارند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • آنتی‌اسیدها شامل نمک‌های کلسیم، آلومینیوم، منیزیم، سدیم
    • آلژینات‌ها
    • مسدود‌کننده‌های گیرنده هیستامین-2
    • مهارکننده‌های پمپ پروتون

    آنتی‌اسیدها

    آنتی‌اسیدها اسید معده را خنثی می‌کنند و با این کار سوزش معده، ترش‌کردن معده، سوء‌هاضمه اسیدی و ناراحتی معده را کاهش می‌دهند. برخی از آنتی‌اسیدها حاوی سیمتیکون هستند، ماده‌ای که به بدن شما کمک می‌کند تا از شر گاز خلاص شود. برخی از آنتی‌اسیدها حاوی موادی هستند که که گاهی می‌توانند باعث اسهال شوند (مانند منیزیم) ، یا باعث یبوست شوند. (مانند آلومینیوم)  
    از آنتی‌اسیدها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    آنتی‌اسیدها را دقیقا طبق دستور پزشک یا بر اساس برچسب بسته، مصرف کنید. اگر از قرص‌های آنتی‌اسید استفاده می‌کنید، برای اثربخشی سریع‌تر، آن‌ها را قبل از قورت دادن خوب بجوید.

    حتما دستورالعمل‌های روی برچسب را دنبال کنید تا از مصرف بیش از حد آنتی‌اسیدها خودداری کنید. از جمله عوارض جانبی آنتی‌اسیدها یبوست، اسهال، تغییر رنگ مدفوع، حرکات روده و گرفتگی معده است.

    آلژینات‌ها

    ماده موثره آلژینات به طور طبیعی در جلبک قهوه‌ای یافت می‌شود. آلژینات در معده به صورت یک فوم ژل مانند درآمده و یک مانع فیزیکی در برابر اسید معده ایجاد می‌کند و حتی اگر رفلاکسی هم رخ دهد مانع برخورد اسید معده به مری و محافظت از آن می‌شود. از داروهای حاوی سدیم آلژینات می‌توان به شربت گاویسکون اشاره کرد.  

    مسدود کننده‌های گیرنده هیستامین-2

    این داروها باعث کاهش ترشح اسید معده می‌شوند. هیستامین در معده باعث تحریک ترشح اسید در معده می‌شود و این داروها با مهار هیستامین مانع ترشح اسید معده می‌شوند و به این ترتیب علائمی مانند سوزش معده و زخم معده را کاهش می‌دهند. از این داروها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    رانیتیدین هم یکی از مسدود کننده‌های گیرنده هیستامین است، که در سال 2020 پس از اینکه مشخص شد یک عامل سرطان‌زا است حذف شد.

    مهارکننده‌های پمپ پروتون

    مانع از رسیدن پروتون معده به سلول‌های معده می‌شود و با این مکانیسم ترشح اسید را در معده کاهش می‌دهد، از این داروها می‌توان به امپرازول و لانسوپرازول اشاره کرد.

    شربت اکسیر مقوی معده نیاک

    شربت اکسیر مقوی معده نیاک توسط شرکت دارویی نیاک تهیه شده و دارویی مفید و موثر برای معده و هاضمه به شمار می‌رود. این دارو ترکیبی از عصاره‌های گیاهی همچون: هل، دارچین، کاسنی، زرشک، زنیان، رازیانه و زنجبیل و... است. 

    کلام آخر

    همه این راهکارها و داروهای بدون نسخه، به درجات مختلف، می‌توانند علائم سوزش معده (سوزش سردل) را تسکین دهند. اگر علائم سوزش معده شدیدتری دارید که این درمان‌ها آن را تسکین نمی‌دهند، یا اگر بیش از 2 هفته از این داروها استفاده می‌کنید و تغییری احساس نمی‌کنید پزشک خود را در جریان قرار دهید. شما می‌توانید از طریق سایت ایزوویزیت از پزشکان متخصص برای درمان و مشورت پزشکی نوبت بگیرید. ممکن است به دارو و آزمایشات قوی‌تری مثل آندوسکوپی نیاز داشته باشید تا ببینید چه چیزی باعث ایجاد این علائم در شما می‌شود.

    دکتر های مرتبط با این مطالب

    دکتر محمد سبحانی فوق تخصص گوارش و کبد

    گرگان

    4.6 (170 نظر)

    پاسخگویی تقریبا:کمتر از 1 ساعت

    تجربه
    29 سال
    پوشش بیمه
    ندارد

    خدمات:

    مشاوره عمومی, مشکلات کودک و ...

    دکتر محبوبه میرهاشمی فوق تخصص گوارش و کبد

    تهران

    5 (2 نظر)

    پاسخگویی تقریبا:کمتر از 1 ساعت

    تجربه
    13 سال
    پوشش بیمه
    ندارد

    خدمات:

    مشاوره عمومی, روده بزرگ

    تیم تحریریۀ ایزو ویزیت

    تیم تحریریۀ ایزو ویزیت از پزشکان و روانشناسان باتجربه و همچنین کارشناسان تولیدمحتوا با تحصیلات آکادمیک در زمینۀ سلامت جسم و روان تشکیل شده‌است. تیم تحریریۀ ایزو ویزیت در تلاش است تا براساس به‌روزترین مقالات و یافته‌های علمی در حوزۀ درمان پاسخی دقیق برای تمامی سوالات پزشکی و روانشناسی ارائه کند و مطالبی جامع و معتبر را در اختیار مخاطبین خود قرار دهد.

    نویسنده مقاله :

    دکتر محمد سبحانی
    دکتر محمد سبحانی فوق تخصص گوارش و کبد

    دکتر محمد سبحانی

    فوق تخصص بیماری‌های گوارش کودکان
    متخصص بیماری‌های کودکان

    سوابق تحصیلی دکتر محمد سبحانی

    • فوق تخصص گوارش, کبد, تغذیه و رشد از دانشگاه علوم پزشکی تهران
    • عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان

    • بورد تخصصی از دانشگاه شیراز

    • بورد فوق تخصصی از دانشگاه تهران

    سوابق کاری دکتر محمد سبحانی

    •  عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از سال 87 با حدود ده سال سابقه
    • با تجربه بالا در درمان بیماری‌های گوارشی و تغذیه‌ای کودکان و اختلالات رشد و مشکلات کبدی
    • انجام آندوسکوپی و کولونوسکوپی کودکان با بیهوشی و در شرایط ایده‌آل و بدون درد و ناراحتی

    "پزشک طرف قرارداد با بیمه ای نبوده و نامه ای جهت بیمه تکمیلی ارائه نمی کند"

    سوالات متداول
    نظرات
    نظر/سوال خود را وارد نمایید:
    داود سنقری
    داود
    کاربر عضو 1402/11/11

    عالی خوب است ممنون مرسی

    مجید جاسمی
    مجید
    کاربر عضو 1402/10/11

    خوب

    احسان خانی
    احسان
    کاربر عضو 1402/09/01

    سلام دکتر ریفلاکس شدید معده دارم نفس تنگی وقلب درد حتی بعضی وقت ها به پشت کتفم میزنه زبونم سفی میشه احساس باد کردن سمت چپ معدمو میشم دهنم بو میده آندوسکوپی رفتم چند سال پیش گفتن ورم معده با عفونت معده داری الآنم قرص امپرازول .بیسموتان.فاموتیدین ومترونیدازول مصرف میکنم ولی بهتر نشدم ممنون میشم راهنماییم کنید

    دکترمحمد سبحانی @ در پاسخ به احسان
    فوق تخصص گوارش و کبد 1402/09/02

    سلام احتمالا عود میکروب هست باید آزمایش میکروب معده بدید

    نازنین ناظری
    کاربر مهمان 1402/04/31

    سلام
    من خیلی وقته بوی دهان دارم و دندونام همش درسته ومرتب مسواک میزنم
    ولی بیشتز وقتا روی زبانم سفیده
    و قرص پنتوپرازول 20 و 40 خوردم هیچی تاثیری روم نداشت به مدت 2ماه
    صبا حالت تهوع دارم بدم میاد صبحانه بخورم میلی درس به غذا ندارم
    نمیدونم چیکار کنم خوب بشم

    زهرا @ در پاسخ به نازنین ناظری
    کاربر مهمان 1402/06/07

    آزمایش هلیکو باکتری پیلوری بدین. احتمالا میکروب معده دارین

    رحیم صادقی @ در پاسخ به نازنین ناظری
    کاربر مهمان 1402/07/01

    شما به‌ احتمال زياد میکروب معده‌ دارید

    پریسا @ در پاسخ به رحیم صادقی
    کاربر مهمان 1402/11/05

    شایدم نداشته باشم میکروب معده ، منم همین حالت های ایشون رو دارم چندین ماهه و خیلی اذیتم آزمایش میکروب معده و آندوسکوپی دادم مشخص شد ریفلاکس معده و التهاب معده دارم دوره های داروییم تموم شد یه مدت خوب شدم و دوباره شروع شده حالت تهوع هام ، همه ی پرهیزها ام تا حدودی زیادی انجام میدم اما مثل اینکه تا آخر عمر نباید خیلی چیزها بخورم مثل گوجه، قهوه، فلفل دلمه و....

    ارش علی زاده
    کاربر مهمان 1402/04/18

    خوب

    حکمعلی اسدی
    کاربر مهمان 1402/03/01

    باسلام وقت بخیر.بنده۵۹سالمه .ودچار نفخ فشار تولیدبادو چنین بزرگی شکم وپیچش عجیب وجابجاعی همراه سروصدایی مانند آب .بخصوس زمانیکه به پشت دراز میکشم بسارمشخص است .سپاسگذارم.

    پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به حکمعلی اسدی
    پشتیبان سایت 1402/06/08

    سلام حکمعلی عزیز.پیشنهاد می کنم برای بررسی دقیق ویزیت آنلاین با متخصص گوارش بگیرید.

    الماس زاده هستم @ در پاسخ به حکمعلی اسدی
    کاربر مهمان 1402/07/20

    رفلاکس معده دارم انتسکوبی دادم ایرادندارم ولی رفلاکس معده خوب نمی شود چکارکنم وقرص تنتوپرازول وفاموتدین استفاده می کنم وخوب نمی شوم ممنون پاسخ بدید

    سلام عمده درمان ریفلاکس با دستورات غذایی و تغییر استایل تغذیه هست

    علی لشگری @ در پاسخ به محمد
    کاربر مهمان 1402/07/29

    سلام دکتر من خیلی دهنم بو میده و بلافاصه بعد از خوردن هر جیزی دوباره شروع میکنه به بو دادن.مواقعی هم که استرس دارم حالت تهوع بهم دست میده.الانم ۱۰ روزه قفسه سینم درد میکنه هیچ دارویی هم استفاده نمیکنم.ممنون میشم کمکم کنید

    پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به علی لشگری
    پشتیبان سایت 1402/07/30

    سلام علی عزیز.برای ارائه شرح حال بیشتر و تجویز دارو با دکتر سبحانی ویزیت آنلاین بگیرید.

    نوراللهی @ در پاسخ به محمد
    کاربر مهمان 1402/08/07

    سلام امکانش هست دستور غذایی مناسب رو برای ما بگین چی هست چون منم 5 سال درگیرم پدرم در امده ممنون میشم راهنمایی کنین

    پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به نوراللهی
    پشتیبان سایت 1402/08/07

    سلام کاربر عزیز.اگر اضافه وزن دارید باید با رژیم غذایی اصولی کاهشش بدید.



    موقع خواب سرتون با بدنتون زاویه ۳۰ تا ۴۵ درجه داشته باشه و هم سطح بدنتون نباشه.۱ الی ۲ ساعت بعد از خوردن غذا دراز نکشید و پیاده روی آرام داشته باشید.سیگار و دخانیات مصرف نکنید.



    برای تغذیه بهتره غذاهایی با فیبر بالا بخورید تا احساس سیری طولانی تری داشته باشید و ریزه خواری نکنید.مواد غذایی با خاصیت قلیایی بخورید تا باعث افزایش ترشح اسید معده نشند مثل گلابی موز ملون سیب خربزه دانه های گیاهی و آجیلی مخصوصا بادام .گوشت بدون چربی مصرف کنید و سعی کنید به صورت آبپز بخارپز یا کبابی مصرف کنید و سرخش نکنید.زرده تخم مرغ به خاطر چربی بالایی که داره بهتره مصرف نشه و فقط سفیده اش را مصرف کنید.شیر و ماست کم چرب مصرف کنید.شیر کم‌چرب با پدید آوردن یک سد مخاطی از دیواره مری و معده در برابر اسید معده محافظت می کنه.



    غذاهای مضر برای رفلاکس معده: شکلات و انواع فرآورده های کاکائویی، ادویه های تند و سیر و پیاز،نعنا و محصولاتی که عصاره نعنا توشون هست، میوه ها و سبزیجات اسیدی مثل پرتقال ،لیموترش، گریپ فروت، آناناس و گوجه فرنگی،غذاها و لبنیات و تنقلات پرچرب

    ذبیح الاه خبازی @ در پاسخ به الماس زاده هستم
    کاربر مهمان 1402/08/19

    دکتر جان سلام من خیل وقت ها پشت قفسه سینه که مربوط به رفلاکس هست سوزش داره کمی هم زبانم سفیدی میزنه که با مسواک تمیز میشه لطفا راهنمایی فرمایید،، ممنونم

    سلام احتمال ریفلاکس زیاد هست البته نیاز به شرح حال کامل تری داریم درمان ریفلاکس با دارو و تغییر استایل زندگی و تغذیه میسر میباشد

    دکترپریسا علیمی @ در پاسخ به ذبیح الاه خبازی
    دکترای حرفه ای پزشک عمومی 1402/08/20

    سلام. ذبیح عزیز،قدرت هضم معده وحرکات دودی روده شما بخاطر افزایش اسیدمعده کم شده مصرف نان به حداقل برسد. غذای مصرفی سبک وکم حجم باشد تعداد وعده های غذایی به دوبار درروز برسد یعنی فقطصبح وعصر با پیاده روی عمل هضم ودفع سموم  خیلی بهترمیشود مصرف موادنشاسته ای با گوشت اصلا توصیه نمیشود

    یاسرگوهری @ در پاسخ به محمد
    کاربر مهمان 1402/09/14

    سلام دکتر محترم
    من 22سال سن دارم و تقریبا 1سال و نیم درگیر رفلاکس معده و نفخ هستم که به راحتی نمیتونم آروغ بزنم و دهانمم بو میگیره لانزو15میخورم ولی دیگه واقعا خسته شدم از قرص خوردن ممنون میشم راهنماییم کنید

    پریسا @ در پاسخ به پشتیبان
    کاربر مهمان 1402/11/05

    تا کی نباید این مضرات رو استفاده کرد برای ریفلاکس؟

    پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به پریسا
    پشتیبان سایت 1402/11/05

    سلام پریسای عزیز.تا بهبودی کامل.و اینکه کلا سبک زندگی و خورد و خوراک باید برای همیشه اصلاح بشه.نه فقط برای شخص بیمار بلکه افراد سالم هم باید سبک زندگی سالمی داشته باشند تا درگیر بیماری نشند.

    احسان محمدی @ در پاسخ به پریسا
    کاربر مهمان 1402/12/20

    سلام دکتر من خیلی سرفه میکنم مخصوصا موقع خواب یا بعداز غذا خوردن پنتپپرازول مصرف کردم با کلنیوم سی خوب نشدم

    مقدم
    کاربر مهمان 1401/09/21

    رفلاکس معده خیلی بده ! خیلی

    پیمان @ در پاسخ به مقدم
    کاربر مهمان 1402/07/18

    اره خیلی بده

    احسان راستگو
    کاربر مهمان 1401/09/21

    من که قرص میخورم خوبم ولی نخورم همش رفلکس معده دارم

    منم @ در پاسخ به احسان راستگو
    کاربر مهمان 1402/07/08

    چ قرضی

    رضاذوالفقاری @ در پاسخ به احسان راستگو
    کاربر مهمان 1402/07/21

    چ قرصی میخوری

    سوما ویسی @ در پاسخ به احسان راستگو
    کاربر مهمان 1402/09/17

    من هم سرفه میکنم هم اروغ زیاد و وقتی اروغ میزنم ترشی میاد تو دهنم

    پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به سوما ویسی
    پشتیبان سایت 1402/09/18

    سلام سومای عزیز.پیشنهاد می کنم ویزیت آنلاین با متخصص طب سنتی بگیرید و اصلاح مزاج انجام بدید.

    بهار @ در پاسخ به احسان راستگو
    کاربر مهمان 1403/01/21

    سلام چه قرصی میخوری منم خیلی اذیت میشم

    پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به بهار
    پشتیبان سایت 1403/01/21

    سلام بهار عزیز. تجویز دارو بر حسب سن، بیماریهای دیگر بیمار، حساسیت ها و شرایط بدنی و داروهای مصرفی و تشخیص دقیق بیماری انجام میشه.از خود درمانی و استفاده از تجربه بیماران با شرایط مشابه بپرهیزید.در صورت تمایل میتونید ویزیت آنلاین با متخصص گوارش بگیرید و شرح حال ارائه بدید تا داروی مناسب براتون تجویز کنند و یا به صورت حضوری به متخصص گوارش مراجعه بفرمایید.

    چطور مشاوره آنلاین بگیرم؟
    1 تعیین تخصص

    در مرحله اول به صفحه پزشکان سایت ایزو ویزیت مراجعه و با کمک فیلترها نوع تخصص پزشک را مشخص کنید.

    2 انتخاب پزشک

    در مرحله دوم بعد از بررسی متخصصین فیلتر شده، پزشک موردنظر خود را انتخاب کنید.

    3 انتخاب موضوع و نوع ویزیت

    در این مرحله وارد پروفایل پزشک شده و نوبت به انتخاب موضوع ویزیت آنلاین رسیده است. بعد از انتخاب موضوع ویزیت، نوع ویزیت (تلفنی، متنی) را تعیین کنید.

    4 مکالمه امن با پزشک

    در مرحله چهارم بعد از ورود به صفحه چت امن با پزشک به سوالات پاسخ دهید.

    5 پرداخت و شروع مشاوره

    در مرحله آخر بعد از پاسخ به سوالات، ویزیت را پرداخت کرده و مشاوره آنلاین خود را با پزشک شروع کنید.