ویزیت فوری با پزشک آنلاین

خواندن 5دقیقه | به روز رسانی 1400-03-25

44690 بازدید

دمودکس مایت ( انگل دمودکس Demodex )

تهیه شده زیر نظر : سحر خوش قامت - دکترای حرفه ای گرایش طب سنتی

    دمودکس مایت ( انگل دمودکس Demodex ) | سحر خوش قامت

    دمودکس‌مایت چیست؟

    دمودکس یک نوع انگل است. ریزش مو، نازکی مو، خارش، شوره، طاسی،‌ بعضی مشکلات پوستی و. . . میتوانند به خاطر دمودکس‌ها ایجاد شوند.

    پوست ما انسان‌ها میزبان موجودات میکروسکوپی بسیاری است که دمودکس‌ها یکی از آنها هستند. دمودکس‌های انسانی از سال 1842 کشف شدند. آنها در بدن بسیاری از انسان ها وجود دارند. البته تا سال های اخیر عملکرد این انگل ها در بدن انسان مبهم بود.

    دمودکس یک نوع انگل است. انگل‌ها موجوداتی هستند که در حال تغذیه از شیره مفید بدن میزبان هستند؛ مانند ویتامین‌ها، مواد مغذی و.. .

    دمودکس‌ها 65 گونه هستند که دو مدل از آنها در انسان‌ها وجود دارند (دمودکس فولیکولوروم و دمودکس برویس). این موجودات انگلی از دسته عنکبوتیان و دارای دو جنسیت نر و ماده هستند. چهار جفت دست و پا دارند که در انتهای این دست و پاها چنگکی وجود دارد که با آنها خود را به پیاز مو قلاب می‌کنند. دمودکس‌ها در کنار پیاز‌مو و غدد چربی پوست زندگی می‌کنند. آنها در تمام طول عمر خودشان هرچه را که می‌خورند دفع نمی‌کنند و در درون بدنشان باقی می‌ماند. پس از مرگ و متلاشی شدن، محتویات شکمی آنها به همراه باکتری‌ها و عفونت‌هایی که در بدنشان وجود دارد، در سطح پوست و یا زیر پوست پخش می‌شوند.

    دمودکس مایت‌ها چه مشکلاتی ایجاد می‌کنند؟

    تا زمانی که تراکم مایت‌ها روی پوست و مو کم باشد، مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند و جنبه بیماری ندارد؛ یعنی اگر مشکلی هم ایجاد کنند، بخاطر تراکم کمی که دارند، جدی نیست؛ هرچند که همین مقدار کم هم باید از بین برود. اما اگر تعداد مایت‌ها روی پوست و مو زیاد شود، باعث مشکلاتی از قبیل موارد زیر می شود: 

    علایم ابتلا به دمودکس:

    • تشدید بیماری‌های مختلفی از جمله روزاسه (التهاب و قرمزی در پوست صورت)
    • بلفاریت (التهاب لبه پلک)
    • درماتیت سبوره (پوسته‌های چرب در سر و صورت)
    • ریزش مو
    • نازکی مو
    • خارش
    • شوره
    • طاسی
    • آکنه‌های مقاوم به درمان
    • عفونی شدن پوست
    • چین و چروک
    • به علاوه این انگل‌ها پوست را ضعیف کرده و می‌توانند آن را برای ایجاد بیماری‌های دیگر از جمله بیماری‌های میکروبی و قارچی و پیری زودرس مستعد کنند.

    مایت‌ها به واسطه ترشح بیش از اندازه چربی توسط غدد چربی، تعدادشان زیاد می‌شود؛ چون از چربی پوست و مو تغذیه می‌کنند. پس اگر شما پوست و موی چربی دارید، احتمال اینکه جمعیت مایت‌ها روی سر و پوستتان بیشتر شود، زیاد است و ممکن است بخش مهمی از مشکلات پوستی و مویی شما مربوط به همین انگل‌ها باشد.

    مایت‌ها شب‌ها به سطح پوست می‌آیند و جفت‌گیری می‌کنند و دوباره به عمق پوست می‌روند و تخم‌ریزی می کنند. بعد از حدود 1هفته تا 10روز، این لاروها به دمودکس‌های بالغ تبدیل می‌شوند و می‌توانند تولیدمثل کنند و اگر شرایط پوستی شما مساعد حال آنها باشد، خیلی زود جمعیتشان چندین برابر می‌شود. چون مایت‌ها روی پوست حرکت می کنند، باعث پخش شدن عفونت و گسترش آن می شوند و به راحتی مشکلات پوستی شما را تشدید می کنند.

    دمودکس فولیکولوروم در اطراف فولیکول مو زندگی می کند و باعث می‌شود که هیچ گونه مواد مغذی به مو نرسد؛ چون مایت از این مواد مغذی تغذیه می‌کند. بدون درمان و کنترل مایت‌ها، استفاده از هرنوع ماسک تقویتی ممکن است یه جای تقویت مو، باعث افزایش تعداد مایت‌ها و حادتر شدن مشکلتان بشود.

    دموکس مایت‌ها زیر ذره‌بین

    روش‌های انتقال و ابتلا به دمودکس مایت

    ما با این انگل متولد نمی‌شویم؛ بلکه از دیگران به ما منتقل می‌شود.

    بنا به دلایل متعددی ازجمله سیستم ایمنی ضعیف بدن، جمعیت این مایت‌ها می تواند بطور چشمگیری افزایش پیدا کند. عوامل زیادی در کاهش قدرت سیستم ایمنی دخیل هستند ولی مهم‌ترین آنها استرس است.

    • سردی مزاج هم با کاهش سیستم ایمنی بدن باعث افزایش این انگل‌ها بر روی پوست می‌شود.
    • این انگل مسری است، بنابراین استفاده از وسایل شخصی دیگران نیز باعث انتقال مایت می‌شود.
      - مانند برس مو، حوله، لباس، لوازم آرایش و...
    • اماکن عمومی مانند آرایشگاه، باشگاه و... هم باعث انتقال مایت می‌شوند.

    راه‌های درمان دمودکس مایت

    خوشبختانه امروزه استفاده از داروها و درمان‌هایی که اساس گیاهی دارند، می‌توانند تاثیر پایدارتری در حذف انگل‌ها و بهبود و درمان این بیماری‌ها داشته‌باشند.

    در اینجا چند نمونه از روش‌های کنترل و درمان این بیماری را بررسی می‌کنیم:

    • شستشوی بیش از حد، راه مناسبی برای خلاصی از شر انگل دمودکس نیست.
    • همان‌طور که اشاره شد، ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن باعث تشدید این انگل‌ها می‌شود؛ پس در وهله اول برای درمان اساسی، باید سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم که مسلما این کار فقط از عهده پزشک حاذق برمی‌آید.
    • علاوه بر مصرف داروها، شخص باید برخی از عادات روزانه خود را نیز اصلاح کند.
      - نوع رژیم غذایی هم در درمان این بیماری مهم است و بیمار باید سعی کند غذاهای ارگانیک، میوه‌ها و سبزی‌ها و گوشت سفید استفاده کند، استراحت مناسبی داشته باشد و به ورزش کردن و کاهش استرس هم اهمیت بدهد.
    • در مرحله بعد باید به سراغ درمان های موضعی رفت.
    • کنترل چربی پوست و مو (چون دمودکس مایت از چربی تغذیه می‌کند) از اهمیت بالایی برخوردار است.
    • عدم استفاده از وسایل شخصی دیگران.
    • شستشوی مناسب و به موقع ملحفه‌ها و روبالشتی.
    • زالو درمانی و حجامت نیز تاثیر بسزایی در درمان و کنترل این انگل دارند؛ زیرا باعث رفع انسداد و تخلیه عفونت می‌شوند که در نهایت بهبود جریان خون در ناحیه موردنظر را در پی دارند.
      - تاثیر زالو درمانی به علت استفاده روی موضع، بسیار مشهود است.
    • برای تشخیص زود هنگام وجود این انگل‌ها، مراجعه به موقع نزد پزشک پوست و مو، لازم و ضروری است؛ زیرا وقتی تعداد این انگل ها کمتر است، کنترل و مهار آنها نیز راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

    دکتر های مرتبط با این مطالب

    دکتر حسن شفیعی متخصص بیماری‌های عفونی

    دشتستان

    5 (26 نظر)

    پاسخگویی تقریبا:2 ساعت

    تجربه
    28 سال
    پوشش بیمه
    ندارد

    خدمات:

    بیماری‌های عفونی, گوارش و کب ...

    دکتر عبدالرضا فقیه نصیری متخصص بیماری‌های عفونی

    نوشهر

    5 (14 نظر)

    تجربه
    21 سال
    پوشش بیمه
    دارد

    خدمات:

    بیماری‌های عفونی, گوارش و کب ...

    دکتر فاطمه طادی بنی متخصص بیماری‌های عفونی

    شهرکرد

    4.3 (6 نظر)

    تجربه
    18 سال
    پوشش بیمه
    دارد

    خدمات:

    بیماری‌های داخلی, بیماری‌های ...

    دکتر عادل فلاح قاجاری متخصص بیماری‌های عفونی

    تهران

    5 (13 نظر)

    پاسخگویی تقریبا:4 ساعت

    تجربه
    25 سال
    پوشش بیمه
    دارد

    خدمات:

    مشاوره عمومی, سلامت جنسی

    تیم تحریریۀ ایزو ویزیت

    تیم تحریریۀ ایزو ویزیت از پزشکان و روانشناسان باتجربه و همچنین کارشناسان تولیدمحتوا با تحصیلات آکادمیک در زمینۀ سلامت جسم و روان تشکیل شده‌است. تیم تحریریۀ ایزو ویزیت در تلاش است تا براساس به‌روزترین مقالات و یافته‌های علمی در حوزۀ درمان پاسخی دقیق برای تمامی سوالات پزشکی و روانشناسی ارائه کند و مطالبی جامع و معتبر را در اختیار مخاطبین خود قرار دهد.

    نویسنده مقاله :

    دکتر سحر خوش قامت
    دکتر سحر خوش قامت دکترای حرفه ای گرایش طب سنتی

    دکتر سحر خوش قامت

    پزشک عمومی
    فارغ‌التحصیل در سال 1380از دانشگاه علوم پزشکی مشهد

    • 19 سال تجربه کار در مطب و 6 سال هم بصورت حرفه‌ای طب سنتی
    • پایان نامه دانشگاهی در مورد:
      - شیوع علائم در بیماران آپاندیسیت بستری در بیمارستان

    مشاوره در زمینه‌های:

    • مشاوره مو
    • مشکلات زنان
    • اصلاح مزاج
    • مشاوره عمومی

    نظرات
    نظر/سوال خود را وارد نمایید:
    Zahra Mmm
    Zahra
    کاربر عضو 1402/07/07

    سلام من تقریبا دو هفته پیش از مهمونامون شپش گرفتم وقتی فهمیدم کلی راه امتحان کردم موهام که خیلی بلند بود کوتاه کردم از شامپو ضد شپش استفاده نکردم چون چند سال پیش که تو مدرسه گرفتم ازش استفاده کردم موهام به شدت آسیب دید خلاصه موهامو رنگ کردم رفتم حموم نرم کننده زدم با شونه ریز شونه کردم انقد شونه کردم تا دیگه هیچی نمونده چون زود فهمیدم کم بودن بعد از اون هرچقدر که شونه کردم هیچی نبود ولی حس میکنم تو موهام یه چیزی راه میرسه ولی هیچی نیست قبلا رو بدنمم همچین حسی رو داشتم ولی خیلی کم بود رو موهام حس خزش نداشتم ولی الان دارم ریزش موهام خیلی کمه رشدش زیاده خارش سر دارم و حس خزش یه چند تا جوش هم زده خیلی کمه در حد سه چهار تا ریزه به نظرتون چیکار کنم حس خزش از بین بره ببخشید طولانی شد

    پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به Zahra
    پشتیبان سایت 1402/07/08

    سلام زهرای عزیز.اگر شپش ها و رشک هاشون کاملا از بین رفته باشه احتمالا این حستون به دلیل وسواسیه که نسبت به شپش پیدا کردید و واقعی نیست.

    Dmx @ در پاسخ به Zahra
    کاربر مهمان 1402/09/05

    درود، گاهي ميشه گفت كه ممكنه وسواس باشه بخاطر شپشي كه داشتي، گاهي هم حضور يك نوع مايت ميتونه باشه كه اين علائم رو داره، من نميدونم چطور ميتونم باهاتون در ارتباط باشم يا اصلا پيام منو دريافت ميكنيد يا نه كه بتونم كمكي كرده باشم، ولي همينجا واستون اسم محلول رو ميگم تهيه كنيد، خلاصه وسواس يا هر نوع مايتي هم باشه اون حس خزش رو از بين ميبره (محلول دمودكسيلين) اينو تهيه كنيد و يك روز درميون يا هرروز به پوست سرتون اسپري كنيد، هروقت هم احساس خزش داشتي همون قسمت اسپري كن مشكلت به مرور حل ميشه، هيچ گونه ضرري هم نداره واسه بدن يا موي انسان، موفق و مؤيد

    عرفان معلم @ در پاسخ به Zahra
    کاربر مهمان 1402/12/02

    ببینید پیشنهاد میدم تست میکروسکوپی دمودکس بدید تا مطمئن بشید که چیزی نیست متاسفانه من امروز رفتم مثبت شد ولی خوب شد فهمیدم چون بلافاصله درمان رو کردم البته زیر نظر پزشک متخصص دکتر سینا صفایی یه خانمی اون جا تست می‌گرفت با میکروسکوپ و قابل مشاهده بود در لپ تاب

    تیموری
    کاربر مهمان 1402/02/05

    سلام خانم دکتر ویزیت حضوری هم دارند؟

    پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به تیموری
    پشتیبان سایت 1402/02/05

    سلام کاربر عزیز.بله میتونید به مطبشون مراجعه کنید.

    بهروز صالحی
    بهروز
    کاربر عضو 1402/01/24

    سلام مطمئن هستم دمو دکس گرفته ام چندتا دکتر رفتع ام هرکدوم یه نوع دارو داد ونتیجه سرم بدتر شد وموهام غیب شد خواهش میکنم کمکم کنید سپاسگذارم

    پشتیبان ارشد ایزو ویزیت @ در پاسخ به بهروز
    پشتیبان سایت 1402/01/24

    این مطلب از دکتر خوشقامت هست و ایشون در این رابطه تجربه زیادی دارند پیشنهاد میشه یه مشاوره مو با دکتر خوشقامت شروع کنید. با آرزوی سلامت 

    شیلان رسولی @ در پاسخ به پشتیبان ارشد
    کاربر مهمان 1402/09/14

    من ریزش شدید سه سال دارم

    من @ در پاسخ به بهروز
    کاربر مهمان 1402/10/17

    شامپو کتوکنازول ۲درصد بزن خوب میشی، هفته ای ۳بار

    ن هاشمی
    کاربر مهمان 1402/01/14

    پسر ۶ساله من حدود ۱سال هست خارش بسیار شدید پوست سر داره.که شبها هم بیشتر میشه بنحوی ک خواب و مختل کرده.کلا خیلی زیاد عرق میکنه و زمان عرق هم خارش زیاد میشه.گرما هم خارش و تشدید میکنه.پزشک مراجعه کردم تاثیری نداشته ممکنه انگا باشع؟راهکار میدید لطفا

    پشتیبان ارشد ایزو ویزیت @ در پاسخ به ن هاشمی
    پشتیبان سایت 1402/01/14

    سلام خانم هاشمی عزیز. مورد فرزند شما باید کامل و دقیق بررسی بشه و بعد راهکار براشون داده بشه. پیشنهاد میشه که یه ویزیت آنلاین با متخصص بیماری های کودکان ( جناب اقای دکتر محمد سبحانی)  داشته باشید. امیدواریم هرچه سریعتر سلامت فرزند دلبند شما باز گردد. در پناه خدا سالم و سلامت باشید

    سیما
    کاربر مهمان 1401/12/05

    سلام .من چندساله ریزش شدید مو داشتم. یکی دو سال متوقف شد و رویش چندانی نداشتم.الان باز ۶ماهه ریزش شدیددد داشتم اینقد که حجم موهام به۱/۳رسیدن.همیشه امروز میرفتم حمام ۳۶ساعت بعد دوش نمیگرفتم پوست سرم درد میگرفت و بعد جوش مانند و خارش وزخم. استرسم زیاد.والبته کیست سینه هم دارم.قبلا کیست تخمدان داشتم که الان ندارم.بنظرتون چطورمیشه تشخیص داد دمودکس مایت داره یا نه

    اپراتور شماره 8 @ در پاسخ به سیما
    پشتیبان سایت 1401/12/06

    سلام
    دمودکس مایت قابل سرایت هست اگر اطرافیان هم همین مشکل رو دارند ممکنه از دمودکس باشه. البته تشخیص قطعی با پزشک هست
    برای درمان میتونید مشاوره مو و زیبایی با خانم دکتر سحر خوش قامت داشته باشید.

    فریبرز یوسفی
    کاربر مهمان 1401/11/04

    خواهشمندم پخش نکنید ا
    پیام مرا

    اپراتور شماره 8 @ در پاسخ به فریبرز یوسفی
    پشتیبان سایت 1401/11/05

    سلام
    دکتر خوش قامت رو برای رفع مشکلتون پیشنهاد میکنم

    ندا علیزاده
    کاربر مهمان 1401/09/28

    سلام ببخشید پدر من گاهی اواقات پوستشون قرمز میشه مخصوصا وقتی عصبی و استرسی هستند ممکن این مشکل رو داشته باشند یا نه چون در حالت عادی رنگ پوستشون عادی هست

    اپراتور شماره 8 @ در پاسخ به ندا علیزاده
    پشتیبان سایت 1401/09/28

    سلام
    اگر موقع عصبانیت قرمز میشه پوستشون که ربطی به وجود دمودکس نداره

    ملیکا کریمیان
    کاربر مهمان 1401/07/24

    سلام وقتتون بخیر
    از راه درمان گیاهی و سنتی هم میشه این انگل رو از بین برد؟

    اپراتور شماره 8 @ در پاسخ به ملیکا کریمیان
    پشتیبان سایت 1401/07/25

    سلام
    بله امکانش هست میتونید یک مشاوره با سر کار خانم دکتر سحر خوش قامت انجام بدید

    نسرین نیکو @ در پاسخ به ملیکا کریمیان
    کاربر مهمان 1401/09/22

    خارش،شدید سر همراه با ریزش بسیار و بسیار شدید مو دارم و تمام موهایم بسرعت دارد می ریزد و خارش مو در مانده ام کرده و در هنگام شانه زدن و یا هنگام حمام تمام مدت باید مو های ریخته شده ام را از روی زمین و بدنم بردارم و هر چه هم دکتر رفته ام متوجه نشده اند و بسیار و بسیار نگرانم

    سیما @ در پاسخ به نسرین نیکو
    کاربر مهمان 1401/12/05

    منم همینطورم.اگر شامپویی چیزی دارویی پیدا کردین به منم بگید لطفا

    خ فروزنده @ در پاسخ به اپراتور
    کاربر مهمان 1402/03/05

    من دوسال هست آمدم شمال زندگی میکنم توی همین دوسال روی دوتا گونه دونه های قرمز زده وهنوز نرفته

    پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به خ فروزنده
    پشتیبان سایت 1402/03/05

    سلام کاربر عزیز.نیاز هست که برای متخصص پوست عکس از ضایعات بفرستید و شرح حال بیشتری ارائه بدید.

    عارف حسینی @ در پاسخ به سیما
    کاربر مهمان 1402/05/05

    من این مشکل دارم ،ازمحصولات دمودکسیلین استفاده می کنم دکتر داده.

    رسول جعفری
    کاربر مهمان 1401/06/16

    سلام خسته نباشید این مطلب انگل دومودکس خیلی عالی بود فکر کنم بعد از ۵ماه استرس و شب زنده داری،با اینکه حداقل ۴تا دکتر پوست رفتم متوجه نشدن خانومم هم میگه چیزی نیست واینکه این ۵ ماه زندگیم کاووس بوده چون هیچ کس من باور نکرده که بماند واز یه دیدی من ونگاه می کنن که انگار من،مواد صنعتی مصرف می‌کن وتوهم میزنم حتی خانومم واین باعت شده که نسبت به زندگیم سرد بشم وخیلی اسرار دارن که من وبرم دکتر اعصاب وروان واین مطالب وتصویری که مشاهده کردم در وجود من وبچهام خیلی خیلی زیاد شده
    من که هیچ اطلاعاتی نداشتم اکثرا بدن موهای خودم وبچه هار ا چربمیکردم از زیر پوست بیرون میومدن فکر میکردم چربی دشمنشونه

    اپراتور شماره 8 @ در پاسخ به رسول جعفری
    پشتیبان سایت 1401/06/16

    سلام. لطف دارید البته این موجودات میکروسکوپی هستند و با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند
    بهترین روش پیشگیری هم تقویت سیستم ایمنی و کنترل چربی پوست هست

    محمد ابراهیمی @ در پاسخ به رسول جعفری
    کاربر مهمان 1402/07/04

    کاری به این انگل ندارم اما چرا پزشکان پوست وعفونی وقتی که تجربشون از روی اینترنت هست واونم مال چندین سال پیش اروپا ،وکپی برداری بیماران زیادی هستند که از زیر پوستشان انگل وضایعات ‌مدفوع انگلی که از زیر پوست بیرون میان وهم باعث خارش وهم سوزش و عفونت هایی مثل تاول میشن واین ضایعات با چشم غیر مصلح دیده میشن ولی میگن بیماری انگلی پوستی نداریم که باچشم غیر مصلح دیده شود وجدای اینکه بیمار مشکلات فراوانی دارد وبه جای درمان و درک از بیماری بیماران را به روان پزشک ارجاع میدن واز سر خود باز میکنن ومشکلات دو چندان برای بیمار ایجاد می‌کنند ،به بیماری‌های روانی هم راجب پوست وجود دارد اما وقتی که بیمار با مستندات آن هم وجود انگل روی پوست وخارش ‌تاول و ضایعات انگل که از پوست بیرون میان ودیده می‌شوند پزشکان چرا انکار میکنند

    کیمیا مرادی @ در پاسخ به رسول جعفری
    کاربر مهمان 1402/09/13

    سلام اقای جعفری منم چندماهه که با این مشکل مواجه شدم جالبه بدونین که اطرافیان منم همین نظرودارن که ت هم میزنم یک ساله از بیماریتون میگذره میخواستم بدونم در مان شدید یاهنوز تحت درمانین و چه مراحلی واسه درمان طی باید بشه ممنون میشم اگه جواب بدین

    مریم محمدی @ در پاسخ به رسول جعفری
    کاربر مهمان 1402/10/01

    میشه جواب بدید درمان شدید ؟ و اینکه پنج ماه کس دیگه ای از شما نگرفته ‌‌علایم تون چی بود ؟

    لیلا باوری @ در پاسخ به رسول جعفری
    کاربر مهمان 1402/10/07

    سلام میشه علایمتون رو بگید الان درمان شدید ؟

    مهشید جابری @ در پاسخ به رسول جعفری
    کاربر مهمان 1402/11/22

    سلام آقای جعفری درمان شدین شما به شپش مبتلا نبودین

    ریحانه اسماعیلی
    کاربر مهمان 1401/04/13

    سلام مرسی از اطلاعاتتون ی سوا من دمودکس مو دارم دختر دوساله دارم مو هاش رشد نکرده از نوزادی و کم پشت هست و بسیار نازک ایا ممکنه اون هم بخاطر دمودکس باشه ممنون میشم بفرمایید چه دارویی استفاده کنم و برتی دخترم چه کار کنم تا موهاش رشد کنه

    اپراتور شماره 8 @ در پاسخ به ریحانه اسماعیلی
    پشتیبان سایت 1401/04/14

    سلام دوست عزیز
    بله احتمالش هست که از شما منتقل شده باشه به دخترتون
    برای دارو درمانی باید با پزشک مشورت کنید میتونید یک مشاوره مو با خانم دکتر سحر خوش قامت انجام بدین

    نسرین داربلوطی
    نسرین
    کاربر عضو 1400/09/16

    ممنون از اطلاعاتی که در اختیار مردم میزارید

    اپراتور شماره 12 ایزوویزیت @ در پاسخ به نسرین
    پشتیبان سایت 1400/09/16

    ممنون از نگاه و توجه شما☘️

    معصومه چهرازی
    معصومه
    کاربر عضو 1400/08/22

    عالی

    کریم زاده
    کاربر مهمان 1400/07/20

    سلام تشکر بابت توضیحات،عذرخواهم شما نوزادان رو هم حجامت میکنید؟زیر یکسال؟

    نازنین
    کاربر مهمان 1400/06/27

    عذر میخام خانم دکتر فراموش کردم بگم که دستای منم اگزمای شدید داره و موهام به شدت نازک شدن خواستم بدونم این مشکلات با مشکل عفونت واژنم در ارتباطن و من باید چکار کنم برای حل این 2 مشکل ؟؟تشکر از شمااا

    اپراتور شماره 12 ایزوویزیت @ در پاسخ به نازنین
    پشتیبان سایت 1400/06/27

    سلام.بله،اگزما و عفونت های مکرر،به دلیل ضعف سیستم ایمنی اتفاق میفتند.بنابراین با درمان ریشه ای،هر دو درمان میشن ان شاء الله.

    پرنیا @ در پاسخ به اپراتور شماره 12
    کاربر عضو 1401/01/27

    سلام خسته نباشید دخترمن 11سالش ولی قدش در نمیاد میگن حجامت خوبه میشه لطف کنید جواب بدین ممنون میشم

    پرنیا @ در پاسخ به اپراتور شماره 12
    کاربر عضو 1401/01/27

    ببخشید میشه جواب بدین دکتر زیاد بردم ولی فایده نداره

    اپراتور شماره ۷ @ در پاسخ به پرنیا
    کاربر عضو 1401/01/28

    حجامت برای پیشگیری و درمان عارضه های زیادی انجام میشه ، از این جهت که به خونرسانی کمک میکنه ممکنه برای رشد قد مقدار جزئی کمک کننده باشه ، اما قطعا این اثر چندان محسوس نخواهد بود.

    نازنین
    کاربر مهمان 1400/06/27

    وقت بخیر ...خانم دکتر عزیز خواستم بدونم من سالهااای سال بخاطر استفاده از استخر دچار عفونت شدم و سالهاس تحت درمانم ولی چیزی که هست به محض تموم شدن داردهام دوباره مبتلا میشم و واقعا این موضوع خستم کرده خواستم بدونم از لحاظ طب سنتی این مشکل راه حلی داره یا نه؟؟

    چطور مشاوره آنلاین بگیرم؟
    1 تعیین تخصص

    در مرحله اول به صفحه پزشکان سایت ایزو ویزیت مراجعه و با کمک فیلترها نوع تخصص پزشک را مشخص کنید.

    2 انتخاب پزشک

    در مرحله دوم بعد از بررسی متخصصین فیلتر شده، پزشک موردنظر خود را انتخاب کنید.

    3 انتخاب موضوع و نوع ویزیت

    در این مرحله وارد پروفایل پزشک شده و نوبت به انتخاب موضوع ویزیت آنلاین رسیده است. بعد از انتخاب موضوع ویزیت، نوع ویزیت (تلفنی، متنی) را تعیین کنید.

    4 مکالمه امن با پزشک

    در مرحله چهارم بعد از ورود به صفحه چت امن با پزشک به سوالات پاسخ دهید.

    5 پرداخت و شروع مشاوره

    در مرحله آخر بعد از پاسخ به سوالات، ویزیت را پرداخت کرده و مشاوره آنلاین خود را با پزشک شروع کنید.