سلام مادرم حدود 30سال است که علاوه بر قرصهای قلب وفشار وداروها و مکملها قرص آسپرین 80 هم میخورد یکی از متخصصین غیراز قلب گفتن دیگر نمیخواهد آسپرین 80 بخورد و درنتیجه این مسئله رابا متخصص قلب و عروق در میان گذاشتم که آیا اگر قرص آسپرین را قطع کنم مشکل لخته CVAیاMi پیش نمیاد ؟واینکه اگر ادامه دهم مشکل خونریزی مغزی پیش نمیاد ؟البته مادر اصلأ تحرک فعال ندارد ویکسره روی مبل نشسته است دیابت وکاشکسی هستن سن 85 سال است
سلام صدیقه عزیز
قطع یا ادامه آسپیرین در ۸۵سالگی کاملاً به این بستگی دارد که مادرتان قبلاً سکته قلبی، سکته مغزی، استنت یا بیماری عروق ثابتشده داشتهاند یا نه؛ اگر برای پیشگیری اولیه بوده، در این سن معمولاً خطر خونریزی میتواند از فایده بیشتر شود.
اگر سابقه MI/CVA/استنت داشته باشند، قطع خودسرانه ممکن است خطرناک باشد و باید فقط با نظر متخصص قلب انجام شود.
برای تصمیم نهایی، لیست کامل داروها و سابقه دقیق بیماری را با متخصص قلب و در صورت نیاز متخصص داخلی مرور کنید.
سلام در پاسخ به سوالتون مادر الحمدلله نه CVA نه MI داشته داروهایی که میخورند قرص کارودیلول 6/25 لوزارتان25 مکملهای کتالوگ ونفروتونیک شربت osteocare وآسپرین 80را فقط جهت پیشگیری میخورند آیا قطعش مشکلی ایجاد نمیکند (CVA یاMI) یا ادامه آن از نظر خونریزی ممنون میشم پاسخ دهید
سلام وقت بخیر.در مورد ادامه مصرف آسپرین باید ریسک فاکتورها.سابقه بیماری قلبی.سابقه دیابت.فشارخون بررسی شود
ارتباط سریع و خصوصی با دکتر عرفان پروانه