من خودبیمار پندارم و همش جاهای غدد لنف سالم رو انقد دستکاری میکردم ک غده های متحرک در میاوردم از زیر بغل و پستان شروع کردم انقد دست زدم اونجا غدد متحرک دراوردم سونو گفت ری اکتیو بعد رسیدم به کشاله ران اونجا هم انقد دستکاری کردم غده در اوردم بابت اون سونو نرفتم الانم یکماهه فهمیدم غده بالای ترقوه خطرناکه حساس شدم هیچی اونجا نبود من انقد دستکاری کردم و فشار دادم بعد۱هفته غده متحرک کوچیک بالای ترقوه حس کردم حالام اونو انقد دست زدم بازم کناره هاش حس میکنم اما خیلی متحرکن و اندازه نخود و اون اولیه رو انقد فشار دادم انگار اندازه یه فندق کوچیک شده در حالت عادی از روی پوست و اینا هیچی مشخص نیست و حتما باید فشار بدم تو پوستو تا اونا زیر دستم قل بخورن به سختی منو بردن دکتر عمومی گفت چیزی نیس دستکاری نکن میره اما من خیالم راحت نیس فوبیای پزشک دارم دیگه دکتر دیگه هم نمیتونم برم پارسال سونو گردن و تیرویید هم داده بودم چیزی گزارش نشد
سلام مبینا عزیز
میفهمم نگرانیتان شدید است؛ اما دستکاری مداوم خودش میتواند غدد لنفاوی را تحریک و بزرگتر یا حساستر کند، و متحرک و کوچک بودن معمولاً بیشتر به نفع واکنشی بودن است.
از امروز ۳–۴ هفته اصلاً لمس نکنید، اندازهگیری نکنید و سرچ نکنید؛ فقط اگر بزرگشدن واضح، سفت و ثابت شدن، تب طولانی، تعریق شبانه یا کاهش وزن داشتید پیگیری فوری لازم است.
برای آرام شدن چرخه خودبیمارانگاری، بهتر است با روانشناس یا روانپزشک و در صورت تداوم غده با پزشک عمومی مشورت کنید.