این لکه سفید روی لوزم ایا چیز خاصیه ؟ و اون دون های زیرش خیلی وقته هستن سمت راستمم همینجوری دون داره زیر لوزم ایا مشکل خاصی هست؟پارسال لوزه اون سمتم سنگ لوزه داشتم خودش برطرف میشدد الان اینو روش قاشق زدم انگار یکم خون اومد از بالای لوزم الان خیلی کم درد هم میکنه دندان خراب هم دارم
سلام مبینا عزیز
احتمالاً میتواند سنگ لوزه، التهاب یا عفونت سطحی یا تحریک ناشی از دستکاری باشد؛ با قاشق دستکاری نکنید چون خونریزی و درد را بیشتر میکند.
آبنمک ولرم غرغره کنید، بهداشت دهان و دندان را جدی بگیرید و دندان خراب هم میتواند التهاب گلو را بدتر کند.
اگر تب، درد شدید، بوی بد زیاد، بزرگشدن غدد گردن یا ماندن لکه بیش از ۱–۲ هفته دارید به پزشک عمومی یا متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.