ایزو ویزیت
ایزو ویزیت
پرسش و پاسخ
پرسش و پاسخ رایگان پزشکی و تبادل نظر بین کاربران ایزو ویزیت
search-normal
question mark

انتقال توکسوپلاسموز به چه صورته دراین شرایط ؟

Mahya سن : 26 وزن : 55 قد : 158
mesasge text 3 نظر
eye blue 19 بازدید
calendar 18 ساعت پیش
bookmark

سلام من باردارم ۲۰w1dمتاسفانه جلو درخونم یه چاله آسفالت کنده شده به خاک رسیده مدام گربه میاد اونجا مدفوع می‌کنه چند بارتمیز کردن من نگرانم زیاد بیرون نمی‌رم اما برادرم بچه است مدام تو کوچه هربار میاد دست و پاهاش می‌شوره اما میترسم ک توپی چیزی بره اون قسمت و آلودگی وارد خونه بشه در مونده شدم؟چجورمنتقل میشه حتما باید تماس مستقیم باشه یااز طریق رفت آمد بقیه خانواده ممکنه کلا آلودگی چجوری ممکنه برامن؟

دکتر زنان و زایمان آنلاین
upload ارسال عکس مدارک پزشکی
lock ۱۰۰٪ حفظ محرمانگی
visit types تلفنی | متنی | تصویری
شروع ویزیت آنلاین
profile

پشتیبان ایزوویزیت

سلام محیا عزیز

نگرانی شما بیشتر درباره توکسوپلاسموز است؛ انتقال معمولاً با خوردن تخم انگل از خاک یا مدفوع آلوده از طریق دست آلوده، سبزی نشسته یا غذای آلوده است، نه صرف رفت‌وآمد معمولی.  
کافی است کفش‌ها بیرون بماند، توپ یا وسایل کوچه وارد خانه نشود یا شسته شود، دست‌ها با آب و صابون شسته شود و شما خاک یا مدفوع را مستقیم تمیز نکنید.  
برای اطمینان در بارداری، درباره آزمایش توکسوپلاسما IgG/IgM با متخصص زنان مشورت کنید.

profile

هایده اربابی

کارشناسی ارشد مامایی

با توجه به توضیحات شما، احتمال انتقال توکسوپلاسموز از طریق رفت‌وآمد اعضای خانواده یا ورود توپ و وسایل خیلی کمه . انتقال معمولاً با تماس مستقیم دست با خاک یا مدفوع آلوده و سپس ورود آلودگی به دهان اتفاق می افته. رعایت بهداشت معمول مثل شستن دست‌ها و درآوردن کفش هنگام ورود به منزل کافیه و جای نگرانی خاصی نیست.

ارتباط سریع و خصوصی با دکتر هایده اربابی
profile

دکتر محبوبه دشتی

متخصص زنان و زایمان

سلام همینکه تماس مستقیم نداشته باشید کافیه، بیشتردر این مورد دچاروسواس فکری شدید. نگران نباشید

ارتباط سریع و خصوصی با دکتر محبوبه دشتی
consulant
consulant
online visit

آخرین سوال کاربران

سلام
من حدود۳ روز هست که در ناحیه تناسلی چند جوش دارم

جوش ها یک باره ظاهر شدند و اولش حدود ۳یا۴ تا بودن و التهاب خیلی کمی داشتن و ریز بودن

و بعد از هر چند ساعتی تعدادشون بیشتر می‌شد و همین نگرانم کرده بود

الان تعدادشون ثابته و ورمشون خیلی بیشتر شده یه مقدار کم هم سوزش دارم، اما تب یا ترشح عجیبی ندارم.

قبلاً چنین چیزی نداشتم. ممکنه به خاطر گرمای تابستون و تعریق باشه؟ یا عفونته؟

12 بازدید

2 پاسخ

دارای پاسخ متخصص

مشاهده کامل left arrow

سلام من پسرم ۱۷ سالمه وقتی که وارد ۱۴ ۱۵ سالگی شدم بشدت بدنم لاغر شد ولی فهمیدم چثتن لاغرم و ضعیفم سر صورت کوچیکی صورتم صورتم کوچیک لاغر بیمار گونس پنجه ها دستم کوچیکه، تاحالا کسیو مث خودم ندیدم تو هم سنو سالام اصن نمیشه خودمو مقایسه کنم این موضوع واقعا منو رنج میده، تو خانواده هم من فقط اینجوریم تمام خانواده درشت هیکلن
خواستم بگم راه درمانی هست میشه کاریش کرد

7 بازدید

1 پاسخ

مشاهده کامل left arrow

با سلام آیا مصرف هم زمان قرص اوابست و ژل رویال فوراور با هم تداخل دارد؟ این ماه پانکچر شدم جهت فریز تخمک ولی فقط دو عدد تخمک بالغ داشتم قصد تقویت بدن برای پانکچر مجدد را دارم

12 بازدید

2 پاسخ

دارای پاسخ متخصص

مشاهده کامل left arrow

این لکه سفید روی لوزم ایا چیز خاصیه ؟ و اون دون های زیرش خیلی وقته هستن سمت راستمم همینجوری دون داره زیر لوزم ایا مشکل خاصی هست؟پارسال لوزه اون سمتم سنگ لوزه داشتم خودش برطرف میشدد الان اینو روش قاشق زدم انگار یکم خون اومد از بالای لوزم الان خیلی کم درد هم میکنه دندان خراب هم دارم

8 بازدید

1 پاسخ

مشاهده کامل left arrow

سلام وقت بخير من 26 فروردين يه رابطه جنسي محافظت شده داشتم 13ارديبهشت يه پريود شدم و مقدارش طبيعي بود و 6 روز 5 روز بود و خونريزي هم طبيعي بود بعد از اون 37 روز بعدش پريود شدم به جاي 21 روز و پريودم سه روز بود و مقدار خونريزي خيلي کم بود و به صورت لخته‌هاي تيره رنگ بود الان 11 12 روز بعدش که بيني قهوه‌اي دارم من 18 خرداد يه بار آزمايش بتا انجام دادن منفي شده 19 خرداد يه بار سونوگرافي انجام دادم گفتن کيسه دوختان تنبلي تخمدان دارم الان هم آزمايش بتا انجام دادم گفتن منفي يک دهم هست ، علت اين لکه بيني چيه؟

19 بازدید

2 پاسخ

مشاهده کامل left arrow

من خودبیمار پندارم و همش جاهای غدد لنف سالم رو انقد دستکاری میکردم ک غده های متحرک در میاوردم
از زیر بغل و پستان شروع کردم انقد دست زدم اونجا غدد متحرک دراوردم سونو گفت ری اکتیو بعد رسیدم به کشاله ران اونجا هم انقد دستکاری کردم غده در اوردم بابت اون سونو نرفتم الانم
یکماهه فهمیدم غده بالای ترقوه خطرناکه حساس شدم هیچی اونجا نبود من انقد دستکاری کردم و فشار دادم بعد۱هفته غده متحرک کوچیک بالای ترقوه حس کردم حالام اونو انقد دست زدم بازم کناره هاش حس میکنم اما خیلی متحرکن و اندازه نخود و اون اولیه رو انقد فشار دادم انگار اندازه یه فندق کوچیک شده در حالت عادی از روی پوست و اینا هیچی مشخص نیست و حتما باید فشار بدم تو پوستو تا اونا زیر دستم قل بخورن
به سختی منو بردن دکتر عمومی گفت چیزی نیس دستکاری نکن میره اما من خیالم راحت نیس
فوبیای پزشک دارم دیگه دکتر دیگه هم نمیتونم برم
پارسال سونو گردن و تیرویید هم داده بودم چیزی گزارش نشد

20 بازدید

1 پاسخ

مشاهده کامل left arrow

دوستم قبلا مبتلا به صرع ژنتیکی بوده اما الان خوب شده نه دارو مصرف می‌کنه نه مشکلی داره. میخواستم بدونم اگر بخواد بچه دار بشه ممکنه بچش هم مبتلا بشه به بیماری در حالی که خود دوستم خوب شده.

10 بازدید

1 پاسخ

مشاهده کامل left arrow