سلام من پسرم ۱۷ سالمه وقتی که وارد ۱۴ ۱۵ سالگی شدم بشدت بدنم لاغر شد ولی فهمیدم چثتن لاغرم و ضعیفم سر صورت کوچیکی صورتم صورتم کوچیک لاغر بیمار گونس پنجه ها دستم کوچیکه، تاحالا کسیو مث خودم ندیدم تو هم سنو سالام اصن نمیشه خودمو مقایسه کنم این موضوع واقعا منو رنج میده، تو خانواده هم من فقط اینجوریم تمام خانواده درشت هیکلن خواستم بگم راه درمانی هست میشه کاریش کرد
سلام همراه گرامی
بله، در ۱۷سالگی هنوز امکان بهبود وزن، عضله و ظاهر کلی با تغذیه کافی، تمرین مقاومتی درست و بررسی علتهای لاغری وجود دارد؛ اما اول باید قد، وزن، روند رشد و بلوغت بررسی شود.
علتهایی مثل کمخوری، استرس، پرکاری تیروئید، کمخونی، مشکلات گوارشی یا تأخیر بلوغ میتوانند نقش داشته باشند و قابل بررسیاند.
برای ارزیابی رشد و آزمایشهای لازم به پزشک عمومی یا متخصص غدد یا تغذیه مراجعه کنید.