ویزیت فوری با پزشک آنلاین

خواندن 10دقیقه | به روز رسانی 1402-08-16

512 بازدید

عمل جراحی زیبایی واژن چیست؟ معرفی موثرترین روش‌ها

تهیه شده زیر نظر : تیم علمی تحقیقاتی ایزوویزیت

    عمل جراحی زیبایی واژن چیست؟ معرفی موثرترین روش‌ها | تیم علمی تحقیقاتی ایزوویزیت

    «بهترین روش جوان کردن واژن چیه؟»، «عمل زیبایی واژن با ژل هم می‌شه؟» بیشتر عمل‌ های جراحی ناحیۀ تناسلی زنان مربوط به جوانسازی، تنگ کردن واژن و بازسازی عضو است که بر اثر بارداری، زایمان و افزایش سن به وجود آمده‌است. در موارد دیگر جراحی‌ها مربوط به اقداماتی است که منجر به بهبود شکل ظاهری و عملکردی ناحیه تناسلی می‌شود. نمی‌توان منکر تاثیر عمل زیبایی واژن بر اعتماد به نفس خانم‌ها و بهبود کیفیت عمل جنسی شد. برای اطلاع از عمل و شرایط و روش مناسب توصیه می‌شود حتما از پزشک متخصص زنان مشورت بگیرید. شما می‌توانید برای دسترسی سریع‌تر در سایت ایزو ویزیت از متخصص زنان و زایمان آنلاین مشاوره تلفنی و ویزیت دریافت کنید. لازم است قبل از عمل جوانسازی واژن از شرایط و عوارض ناشی از عمل اطلاع پیدا کنید و سپس برای عمل جوانسازی واژن تصمیم‌گیری کنید. در این مقاله نیز همه چیز را دربارۀ عمل زیبایی واژن و موثرترین روش‌های زیباسازی واژن را نیز معرفی کرده‌ایم.

    برای جوانسازی واژن چه باید کرد؟

    جوانسازی واژن Vaginal beauty surgery به دو گروه کلی تقسیم می‌شود: جوانسازی واژن با جراحی و جوانسازی واژن بدون جراحی. اینکه کدام روش جوانسازی واژن بهتر است بستگی به نظر پزشک دارد اما به طور کلی روش‌های جوانسازی واژن با فرکانس رادیویی مثل آر اف واژینال نسبت به روش‌های لیزری مزیت دارند چراکه از بی حس کننده استفاده نمی‌شود. در ادامه جدیدترین روش‌های زیبایی واژن را که با انجام عمل جراحی و یا بدون نیاز به عمل جراحی صورت می‌گیرند، آورده‌ایم.

    جدیدترین تکنیک‌ های زیبایی و جوانسازی واژن بدون جراحی

    عمل زیبایی واژن بدون درد، شاید این مهم ترین نکته برای فردی باشد که قصد دارد عمل زیبایی واژن انجام دهد. تکنیک های زیباسازی واژن بدون عمل جراحی آن دسته از اعمالی را شامل می‌شود که با درد همراه نیست. 

    • تزریق چربی به بیکینی: بهبود وضعیت آلت تناسلی خانم‌ها بعد از یائسگی از طریق تزریق چربی به بیکینی صورت می‌گیرد.
    • هایفوتراپی برای تنگ کردن واژن: هایفوتراپی روشی برای تنگ کردن واژن است که به علت نداشتن عوارض و غیرتهاجمی بودن بین افراد بسیار پرطرفدار است.
    • تزریق  بوتاکس: تزریق بوتاکس واژن به دلیل تقویت عضلات لگن و بهبود روابط زناشویی صورت می‌گیرد.   
    • تزریق PRP : برای بهبود ارگاسم و داشتن ظاهر زیباتر برای واژن تزریق PRP انجام می‌شود.
    • جوانسازی واژینال با لیزر  CO2 : کربوکسی تراپی بیشترین استفاده را برای خشکی واژن دارد.
    • جوانسازی واژن با نخ: در روش جوانسازی واژن با نخ افتادگی ‌های واژن برطرف می‌شود.
    • لیزر حذف موهای زائد

    جدیدترین تکنیک‌ های زیبایی و جوانسازی واژن با جراحی

    روش‌هایی که بیش از گذشته برای جوانسازی واژن مورد استفاده هستند جوانسازی از طریق جراحی است. به صورت خلاصه هر یک از روش‌های جوانسازی واژن از طریق عمل جراحی را توضیح داده و سپس هریک را به صورت کامل شرح داده‌ایم.  

    • عمل زیبایی واژن (لابیاپلاستی): لابیاپلاستی برای کاهش لابیا و بهبود ظاهر لابیا انجام می‌شود.
    • واژینوپلاستی: واژینوپلاستی عملی برای سفت شدن دهانۀ واژن است که توسط متخصص جراحی زنان صورت می‌گیرد.
    • کلپورافی: کلپورافی ترمیم دیواره‌های واژن است.
    • پرینورافی: پرینورافی برای تنگ کردن مدخل واژن انجام می‌شود.
    • بازسازی پرده بکارت (هایمنوپلاستی): برای ترمیم پارگی و مشکلات موجود در پرده بکارت صورت می‌گیرد و با روش‌هایی چون: عمل جراحی و گاهی نیز با استفاده از گیاهان دارویی انجام می‌شود. 
    • هودکتومی: برای ترمیم بافت ناحیۀ تناسلی و داشتن عملکرد مناسب‌تری برای رسیدن به ارگاسم در رابطۀ جنسی انجام می‌شود.
    • مونس پلاستی: مونس پلاستی اصلاح افتادگی چربی شکمی بر ناحیه تناسلی است. این عمل با برداشتن چربی‌های زیر شکمی صورت می‌گیرد.

    جوانسازی واژن

    واژینوپلاستی  

    واژینوپلاستی هر نوع عمل جراحی است که منجر به ساخت یا ترمیم واژن می‌شود. افتادگی اندام لگن اغلب با یک یا چند عمل جراحی برای ترمیم واژن درمان می‌شود. واژینوپلاستی استاندارد طلایی درمان شلی دیوارۀ واژن است. شلی واژن یک اتفاق رایج در زنان پس از زایمان یا کاهش وزن است. آیا کاندید عمل واژینوپلاستی هستید؟ در صورتی که بر اثر زایمان و یا سن دچار شلی واژن شده اید، بهترین درمان واژینوپلاستی است.

    کولپورافی

    کولپورافی یک روش جراحی برای ترمیم افتادگی اندام‌های لگنی مانند سیستوسل (پرولاپسی مثانه) یا رکتوسل (پرولاپسی رکتوم) است. تقریباً از هر 10 زن یک زن برای ترمیم افتادگی اندام لگن در مقطعی از زندگی خود نیاز به جراحی دارد. آیا کاندید عمل کولپورافی هستید؟ اگر دچار شلی عضلات کف لگن و به دنبال آن افتادگی ارگان‌های لگنی، کمردرد، اختلال لگنی، مقاربت دردناک یا عدم رضایت جنسی هستید کاندید مناسبی برای عمل کولپورافی هستید.

    پرینورافی

    ناحیۀ پرینه، ناحیه‌ای بین واژن و مقعد است که در بیشتر اوقات در زایمان طبیعی دچار پارگی می‌شود. پرینورافی به معنای بخیه زدن پرینه است و گاهی مترادف پرینئوپلاستی است که به معنای ترمیم پرینه است. پرینورافی برای پیشگیری از افتادگی مکرر، بهبود عملکرد جنسی، درمان درد و زیبایی انجام می‌شود. این عمل برای کسانی که دچار شلی عمقی در ناحیه واژن هستند مناسب نیست چون می‌تواند حدود 2 تا 3  سانتی متر تنگی بیشتر ایجاد کند. آیا کاندید عمل پرینورافی هستید؟ اگر بعد از انجام زایمان طبیعی، ایجاد برش در ناحیه پرینه و همچنین احساس شلی در واژن می‌کنید شما احتمالاً کاندید مناسبی برای پرینورافی هستید.

    بازسازی پرده بکارت (هایمنوپلاستی)

    عمل بازسازی پرده بکارت و یا ترمیم پرده بکارت نوعی عمل جراحی زیبایی است. به درخواست زنان  عمل بازسازی پرده بکارت بنا به دلایل فرهنگی  و اجتماعی انجام می‌شود. بر اساس ژنتیک و ساختار بدنی شخص، آسیب به پرده بکارت ممکن است بر اثر ورزش‌های شدید، دوچرخه‌ سواری، سوارکاری، خودارضایی و یا قرار دادن تامپون و کاپ قاعدگی اتفاق بیفتد.

    هودکتومی

    هود، چین پوستی که ناحیه کلیتوریس را می‌پوشاند و بسیار حساس است. هود از کلیتوریس محافظت می کند. پزشک جراح زنان برای کوچک‌تر کردن هود کلیتورال، عمل هودکتومی را انجام می‌دهند. برخی از افراد هودهای کلیتورال بزرگی دارند که ناحیه کلیتوریس را محصور کرده‌اند. برخی دیگر ممکن است بخواهند احساس کلیتورال را افزایش دهند. کاهش بافت هود کلیتورال می‌تواند این مشکلات را برطرف کند. کاهش هود کلیتورال نوعی جراحی پلاستیک یا زیبایی محسوب می‌شود.

    مونس پلاستی

    برخی از زنان با برآمدگی پوست و چربی اضافی، قسمت فوقانی اندام تناسلی خود دست و پنجه نرم می‌کنند. این برآمدگی می‌تواند باعث شود که زنان برای پوشیدن لباس شنا یا شلوار تنگ احساس خجالت کنند. هدف از مونس پلاستی کاهش مقدار بافت چربی و یا پوست بسته به علت برآمدگی است.

    ویزیت آنلاین متخصص زنان

    عوارض عمل زیبایی واژن

    عمل‌های جراحی‌های زیبایی زنان مثل تمامی جراحی‌ها ممکن است عوارضی در پی داشته باشد. که این عوارض بستگی به تبحر و تجربه پزشک جراح و مراقبت‌های بیمار بعد از عمل جراحی دارد. البته که این عوارض کوتاه مدت است و پس از طی دوره ترمیم و درمان رفع می‌شود. تمامی عوارض مرتبط با زیبایی واژن:

    • اندکی سوزش بعد از انجام لابیاپلاستی طبیعی است.
    • در صورت ایجاد خارش میتوان از پمادهای تجویز شده پزشک استفاده کرد.
    • احساس درد به علت وجود گیرنده های حسی زیادی که در این ناحیه هست طبیعی است و با مصرف مسکن از بین می‌رود.
    • تورم واژن بعد از عمل جراحی وجود خواهد داشت که براساس عواملی مثل شدت، نوع عمل و بدن هر فرد متغیر است.
    • یکی از عوارض نادر لابیاپلاستی عفونت است که توصیه می‌شود حتما در اولین فرصت به جراح خود اطلاع داده شود.
    • برای اینکه دوره ترمیم بعد ازعمل به خوبی طی شود حتما تا 4 هفته بعد از عمل نباید رابطه جنسی برقرار کرد.
    • با نظر پزشک تا مدتی استفاده از وان در حمام و استخر ممنوع است.

    سایر عوارض عمل جوانسازی واژن

    اگر پزشک جراح تجربه کافی برای لابیاپلاستی نداشته باشد بعد از عمل زیبایی واژن عوارضی برای بیماری پیش می‌آید. عوارض عمل زیبایی واژن شامل موارد زیر می‌شود:

    • عفونت
    • عدم تقارن در لابیاها
    • کنگره کنگره شدن لابیاها
    • باقی ماندن جای زخم روی لابیاها
    • آسیب به اعصاب فرد و از بین رفتن حس جنسی

    درمان خانگی جوانسازی واژن

    «درمان خانگی برای جوانسازی و زیبایی واژن چیست؟» به عنوان درمان خانگی جوانسازی واژن، استفاده از مواد طبیعی مختلف برای روشن کردن پوست ناحیه تناسلی و واژن استفاده می‌شود. به نظر می‌رسد جوانسازی با مواد گیاهی روشی کم هزینه و تا حد قابل قبولی اجرایی است و ریسک انجام روش‌های تهاجمی برای سفید کردن واژن را کاهش می‌دهد.

    متداول‌ ترین ماسک برای جوانسازی واژن

    ساده ترین راه برای روشن سازی واژن چیست؟ بهترین ماسک برای جوانسازی واژن ترکیب زردچوبه، آبلیمو وماست رایج ترین راه برای روشن سازی واژن است. مایعی خمیری از مخلوط کردن زردچوبه و دو قاشق ماست و دو قاشق آبلیمو به دست می‌آید. این مایع را به مدت 10 دقیقه روی منطقه مورد نظرقرار داده و سپس آبکشی انجام می‌گیرد.  با انجام روزانه این عمل ناحیه واژن روشن خواهد شد. برای حفظ قدرت عضلات کف لگن و بهبود و درمان افتادگی لگن انجام روزانه تمرینات کگل توصیه می‌شود. همچنین کگل بسیار موثر درکمک به تنگی واژن، مقعد و نشت ادرار پس از زایمان است و جزو تمرینات مفید برای آمادگی زایمان است.

    • کگل را سه بار در روز انجام دهید.
    • مطمئن شوید که مثانه‌ی شما از ادرار خالی است.
    • می‌توانید در حالت ایستاده و یا نشسته بر روی صندلی باشید.
    • عضلات کف لگن خود را منقبض کنید و این انقباض را برای ۳ تا ۵ ثانیه نگه دارید.
    • ماهیچه‌ها را ریلکس و شل کنید و ۳ تا ۵ ثانیه استراحت بدهید.

    کلام آخر

    در این مقاله راه های جوانسازی واژن، عوارض عمل زیبایی واژن، راه‌ های خانگی زیباسازی واژن و ماسک برای روشن سازی واژن را به صورت کامل عنوان کرده‌ایم. اگر قصد دارید به سراغ یکی از عمل‌های زیبایی واژن و جوانسازی بروید لازم است در قدم اول با پزشک متخصص زنان و زایمان و سپس متخصص زیبایی زنان مشورت کنید. در سایت ایزو ویزیت می‌توانید از پزشکان متخصص زنان و زایمان آنلاین ویزیت و مشاوره دریافت کنید. همچنین می‌توانید از سرویس مشاوره جوانسازی واژن در سایت ایزو ویزیت استفاده کنید. 

    دکتر های مرتبط با این مطالب

    دکتر معصومه شفاعت فلوشیپ پریناتولوژی

    کرج

    5 (1 نظر)

    تجربه
    11 سال
    پوشش بیمه
    ندارد

    خدمات:

    اقدام به بارداری, مشاوره عمو ...

    عفت حسن زاده کارشناسی مامایی

    مشهد

    4.8 (867 نظر)

    پاسخگویی تقریبا:1 ساعت

    تجربه
    28 سال
    پوشش بیمه
    دارد

    خدمات:

    اقدام به بارداری, مشاوره آنل ...

    دکتر فاطمه رضائیان متخصص زنان و زایمان

    تهران

    4.6 (173 نظر)

    تجربه
    13 سال
    پوشش بیمه
    دارد

    خدمات:

    اقدام به بارداری, عفونت واژن

    دکتر علی مدیحی متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری (اورولوژی)

    کاشان

    5 (2 نظر)

    تجربه
    16 سال
    پوشش بیمه
    ندارد

    خدمات:

    سلامت جنسی, اورولوژی

    دکتر حدیثه بقائی متخصص زنان و زایمان

    رشت

    4.9 (112 نظر)

    پاسخگویی تقریبا:1 ساعت

    تجربه
    9 سال
    پوشش بیمه
    دارد

    خدمات:

    اقدام به بارداری, مشاوره عمو ...

    تیم تحریریۀ ایزو ویزیت

    تیم تحریریۀ ایزو ویزیت از پزشکان و روانشناسان باتجربه و همچنین کارشناسان تولیدمحتوا با تحصیلات آکادمیک در زمینۀ سلامت جسم و روان تشکیل شده‌است. تیم تحریریۀ ایزو ویزیت در تلاش است تا براساس به‌روزترین مقالات و یافته‌های علمی در حوزۀ درمان پاسخی دقیق برای تمامی سوالات پزشکی و روانشناسی ارائه کند و مطالبی جامع و معتبر را در اختیار مخاطبین خود قرار دهد.

    نویسنده مقاله :

     تیم علمی تحقیقاتی ایزوویزیت
    تیم علمی تحقیقاتی ایزوویزیت

    سوالات متداول
    نظرات
    نظر/سوال خود را وارد نمایید:
    احمد ایزدی
    احمد
    کاربر عضو 1402/12/08

    سلام
    تنگ کردن واژن در سنین بالا معمولا انجام میشه، خانم من ۴۵سال دارن با مشورت هم، چند سال قبل تنگ کرد . و الان هم به گفته خودش زیباتر ، تنگ تر هم شده و جوان تر شده اندامش.
    هنگام برقراری رابطه جنسی همون لذت اوایل ازدواج رو داریم

    چطور مشاوره آنلاین بگیرم؟
    1 تعیین تخصص

    در مرحله اول به صفحه پزشکان سایت ایزو ویزیت مراجعه و با کمک فیلترها نوع تخصص پزشک را مشخص کنید.

    2 انتخاب پزشک

    در مرحله دوم بعد از بررسی متخصصین فیلتر شده، پزشک موردنظر خود را انتخاب کنید.

    3 انتخاب موضوع و نوع ویزیت

    در این مرحله وارد پروفایل پزشک شده و نوبت به انتخاب موضوع ویزیت آنلاین رسیده است. بعد از انتخاب موضوع ویزیت، نوع ویزیت (تلفنی، متنی) را تعیین کنید.

    4 مکالمه امن با پزشک

    در مرحله چهارم بعد از ورود به صفحه چت امن با پزشک به سوالات پاسخ دهید.

    5 پرداخت و شروع مشاوره

    در مرحله آخر بعد از پاسخ به سوالات، ویزیت را پرداخت کرده و مشاوره آنلاین خود را با پزشک شروع کنید.