ویزیت فوری با پزشک آنلاین

مشاوره دارویی

درباره کپسول فیفول 150 میلی گرم می‌توانید پاسخ سوال دارویی خود را از پزشک دریافت کنید.

کپسول فیفول 150 میلی گرم

 کمبود آهن یا همان کم خونی از مشکلات بسیار شایع مخصوصا در میان خانم‌هاست که عملکرد کلی بدن را تحت تاثیر قرار داده و باعث خستگی و دیگر مشکلات برای فرد می‌گردد.

فیفول (Fefol) متعلق به گروهی از دارو هاست که به مکمل ها و مواد معدنی موسوم هستند. فیفول موجب جایگزین شدن آهن در بدن می شود.

 مصرف قرص اهن در دوران قاعدگی:

کپسول آهن فیفول نیاز بدن به آهن و اسبد فولیک را تامین می کند. این کپسول ها برای خانم ها و آقایان، بچه ها و نوجوانان توصیه می شود اما استفاده آن بیشتر برای خانم ها تاکید شده مخصوصا در دوران قاعدگی و حاملگی چرا که در این دوران، خانم ها مقدار خون زیادی را از دست می دهند و برای تامین کم خونی خود نیاز به مکملی برای جایگزین کردن دارند و در زمان بارداری می توانیم به احتیاج داشتن جنین اشاره کنیم که البته منجر به رشد بهتر جنین نیز می شود.

قرص های فیفول را می توان جز دسته ی ویتامین با مینرال محسوب کرد، همچنین از فواید دیگر کپسول ففول می توان به پیشگیری و درمان کم خونی اشاره کرد. همانطور که در این قسمت اشاره کردیم، مصرف این قرص در دوران بارداری و حاملگی، توصیه می شود.

البته خانم های باردار بهتر است طبق دستور پزشک معالج خود از این کپسول استفاده کنند، چرا که در سه ماه اول بارداری، استفاده و مصرف این قرص برای خانم های حامله، توصیه نمی شود به دلیل اینکه در این دوران خانم های باردار به اندازه کافی آهن بدنشان تامین می شود و در صورت مصرف بیش از اندازه منجر به حساسیت و آلرژی در بدن آن ها خواهد شد.

بهترین زمان و نحوه مصرف قرص های فیفول:

  • قرص های فیفول بهتر است با معده ی خالی مصرف شود زیرا اگر معده خالی باشد آهن بهتر جذب می شود. بسیاری از افراد پس از مصرف کپسول فیفول با معده ی خالی دچار حالت تهوع می شوند که بهتر است، این افراد آن را با معده خالی و قبل از خواب مصرف کرده و سریعا بخوابند.
  • همچنین کسانی که در وعده های غذایی شان گوشت وجود ندارد و بیشتر از رژیم گیاهی پیروی می کنند بهتر است همراه وعده غذایی شان از یکی از منابع ویتامین سیC استفاده کنند.
  • همچنین وقتی که افراد می‌خواهند قرص آهن را بعد از مصرف غذا و قبل از خواب مصرف کنند نیز مصرف ویتامین C باعث بالا رفتن جذب آهن و کاهش حالت تهوع در آنها می‌شود.

موارد مصرف

- تقویت و رشد مو و ناخن
- سلامت و روشن شدن پوست
- جلوگیری از کم خونی
- کمک به رشد بهتر جنین
- بهترین مکمل دارویی
- تامین کننده انرژی از دست رفته بدن در زمان قاعدگی

موارد منع مصرف

- زنان باردار خصوصا در سه ماه اول بارداری نمی‌توانند از قرص فیفول استفاده کنند. در دوران بارداری میزان آهن و اسید فولیک بدن افزایش پیدا می‌کند که با مصرف این دارو باعث بروز مسمویت و حساسیت دارویی می‌شود.

مقدار مصرف

- شبی یک عدد مصرف شود.

عوارض جانبی

در صورت مصرف این قرص امکان دارد عوارض جانبی زیر در بدن نمایان شود:
- واکنش های آلرژیک
- تحریک پذیری روده
- تهوع و استفراغ
- مدفوع تیره رنگ

دقت کنید

درصورت داشتن هریک از موارد زیر نباید از فیفول استفاده کنید:
- داشتن حساسیت نسبت به مواد فعال، نمک های آهن یا هریک از مواد سازنده فیفول
- دریافت خون بصورت مکرر
- دریافت آهن بصورت داخل وریدی
- اختلال جذب و ذخیره بیش از حد آهن مانند هموکروماتوز

هشدارها

- به دلیل بروز زخم های دهانی و تغییر رنگ دندان ها، باید از مکیدن، جویدن یا نگه داشتن دارو در دهان خودداری شود. دارو را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. اگر در بلع دارو مشکل دارید، در مورد نحوه مصرف با پزشک مشورت کنید.
- مصرف این دارو برای کودکان و افراد مسن توصیه نمی شود.

نوع و دوز مصرفی دارو با توجه به شرایط شما تجویز می‌شود. به‌ هیچ‌ عنوان بدون مشورت با پزشک اقدام به مصرف دارو نکنید.
کپسول فیفول 150 میلی گرم
سوالات متداول
  • فیفول برای پیشگیری و یا درمان کم خونی فقرآهن و یا کمبود فولیک اسید مورد استفاده قرار میگیرد.

  • فیفول نباید یک ساعت قبل یا دو ساعت پس از خوردن یا نوشیدن محصولاتی مانند چای، قهوه، شیر، تخم مرغ و غلات کامل مصرف شود این محصولات می توانند جذب آهن را کاهش دهند. گوشت و محصولات حاوی ویتامین C می توانند جذب آهن را افزایش دهند.

نظرات
نظر/سوال خود را وارد نمایید:
چطور مشاوره آنلاین بگیرم؟
1 تعیین تخصص

در مرحله اول به صفحه پزشکان سایت ایزو ویزیت مراجعه و با کمک فیلترها نوع تخصص پزشک را مشخص کنید.

2 انتخاب پزشک

در مرحله دوم بعد از بررسی متخصصین فیلتر شده، پزشک موردنظر خود را انتخاب کنید.

3 انتخاب موضوع و نوع ویزیت

در این مرحله وارد پروفایل پزشک شده و نوبت به انتخاب موضوع ویزیت آنلاین رسیده است. بعد از انتخاب موضوع ویزیت، نوع ویزیت (تلفنی، متنی) را تعیین کنید.

4 مکالمه امن با پزشک

در مرحله چهارم بعد از ورود به صفحه چت امن با پزشک به سوالات پاسخ دهید.

5 پرداخت و شروع مشاوره

در مرحله آخر بعد از پاسخ به سوالات، ویزیت را پرداخت کرده و مشاوره آنلاین خود را با پزشک شروع کنید.

شهرام رضایی نژاد
شهرام
کاربر عضو 1402/09/21

سلام وقت بخیر خدا قوت من الان چند وقته بخاطر کم خونی که دارم مدام هر روز یک قرص ففول استفاده میکنم چون دست و پام سوزن سوزن میشه واقعآ میدانم نیاز به این قرص دارم متآسفانه الان رنگ دندان هام تیره شده ویکی دوتا از دندان هام نیاز به عصب کشی پیدا کردند خانم دکتر سوال من این است آیا خرابی دندان و شکستن و نیاز به عصب کشی پیدا کردن میتونه از علائم این قرص باشه ؟به جای این قرص میشه با مصرف میوه وسبزی و داروهای گیاهی جایگزین کرد؟

دکترپریسا علیمی @ در پاسخ به شهرام
دکترای حرفه ای پزشک عمومی 1402/09/21

سلام دوست خوب،خیرمشکلات دندان از قرص ففول نیست،کم خونی انواع واقسام داره باید نوع کم نونی حتما مشخص شود، جایگزین اهن،گوشت قرمز وتخم مرغ ودسته پروتئین میباشد

فاطمه عبدی متولد ۱۳۵۵ @ در پاسخ به پریسا
کاربر مهمان 1402/10/21

سلام خسته نباشی کسی که مشل تیروید چربی خون فشار و مشکل سر دارو استفاد کنه خطر ندارم

مژگان محمدی
کاربر مهمان 1402/04/25

سلام .خسته نباشید .قرص ففول و یونی زینگ رو میتونم هر روز استفاده کنم؟یا باید یک روز درمیون مصرف بشه؟
کم خونی وکمبود زینک دارم ودکتر دقیق برام ننوشته ...چون مشکل هورمونی داشتم بیشر روی قرص های هورمونی تاکید داشت وبعد متوجه شدم تو نسخه ننوشته ..گفت قرص ها آزاد از داروخونه بخر ومصرف کن.حالا باید چطور مصرف کنم؟

پشتیبان شماره۵ @ در پاسخ به مژگان محمدی
پشتیبان سایت 1402/04/25

سلام مژگان عزیز.با فاصله حداقل ۴ ساعت و یا یکی صبح و دیگری را شب مصرف کنید.