پرسش و پاسخ
پرسش و پاسخ رایگان پزشکی و تبادل نظر بین کاربران ایزو ویزیت
search-normal
question mark

بد خوابی و زبان باز نکردن

Sara سن : 6 وزن : 10 قد : 60
mesasge text 3 نظر
eye blue 21426 بازدید
calendar 1401/05/17
bookmark

دختر من ۱۸ ماهه هست.انیمیشن با زبان انگلیسی زیاد نگاه میکنه.زبان مادری ما آذری هست.چه رفتاری باید داشته باشیم تا زبان باز کنه.مشکل دوم بد خوابی شبانه هست.به کرات شب گریه میکنه.

instant-consulant-from-doc-ad
profile

اپراتور

سلام
اگر در حد ترکیب های دو کلمه ای صحبت میکنه که در این سن طبیعی است
در غیر اینصورت فعلا با یک زبان باهاش مکالمه داشته باشید و زیاد باهاش صحبت کنید اجازه بدین چند کلمه که راه افتاد بعد از زبان های دیگه براش بذارید
شنیدن و درک کردنش در این سن باید طوری باشه که دستورات ساده رو بتونه اجرا کنه مثلا وقتی میگید توپ رو قل بده متوجه بشه و اجرا کنه
برای بد خوابی هم استفاده از وسایل دیجیتال رو کم کنید و یک الگوی منظم برای خواب و بیداریش بذارین و در نهایت میتونید از یک متخصص اطفال کمک بگیرید

حتما لازمه شرح حال بیشتر و درمان های ساده را انجام دهیم 

دوزبانه بودن کمی کند می کند 

ولی حتما باید گریه های شبانه بررسی شود

در خدمتم 

ارتباط سریع و خصوصی با دکتر اردشیر علی زاده شهریور
profile

دکتر میثم رضا بقراطی

فوق تخصص طب نوزادی

سلام 

آیا همچنان شیر مادر میخوره؟

قطره آهن بهش میدید؟

نباید موادری مثل چای، نوشابه، بستنی، شکلات، و... بهش بدید.

سعی کنید با کودک تعامل داشته باشید به جای اینکه پای تلویزیون و وسایل دیجیتالی باشه..

 

 

 

ارتباط سریع و خصوصی با دکتر میثم رضا بقراطی
consulant
consulant
online visit

آخرین سوال کاربران

سلام وقتتون بخیر من هر چقد که میخورم سخت وزن میگیرم ولی کافیه استرس بگیرم و تحرک داشته باشم چند کیلو کم میکنم راحت
بیماری رفلاکس معده هم دارم که باعث شده رژیم غذایی بگیرم و هر چیزی نتونم بخورم
میشه یه برنامه غذایی بگین که وزن من رو اضاف کنه تو ی مدت و اینکه معدمم اذیت نشه
ممنون میشم راهنماییم کنید

23 بازدید

1 پاسخ

دارای پاسخ متخصص

مشاهده کامل left arrow

مدتی است که دچار حس «توده در گلو» (Globus Sensation) هستم. این حس به صورت دائمی حضور دارد اما شدت و ضعف آن متغیر است. نکته مهم این است که در حین بلع غذا یا مایعات، هیچ‌گونه مشکل، درد یا گیر کردن واقعی احساس نمی‌کنم و لقمه‌ها به‌راحتی پایین می‌روند؛ اما بلافاصله پس از بلع، حس می‌کنم چیزی در گلویم باقی مانده است و حسه توده تنگی نفس تشدید میشه
گاهی اوقات دهنم ترش میشه ن همیشه و گلودرد هم میاد سراغم جوری که فکم درد میگیره
و درد قفسه سینه هم دارم داروی معده هم مصرف میکنم
ممنون می‌شوم بفرمایید آیا این علائم می‌تواند نشان‌دهنده رفلاکس خاموش (Silent Reflux) باشد یا منشأ عصبی-عضلانی دارد و چه بررسی‌هایی برای تشخیص قطعی توصیه می‌فرمایید؟»

8 بازدید

0 پاسخ

مشاهده کامل left arrow

دختر من15 ساله هست بردمش سونو گفتن پی سی او آتنبلی تخمدان داره دکتر عمومی براش دارو های ویتاگنوس، اسپیرونولاکتون، مایواینوزیتول، دوفامد، و امگا3 داد و قبل از مصرف مدتی بود که لکه بینی داشت و بعد از یه هفته مصرف قرص ها الان حدود 15 روزه که خون‌ریزی داره و حتی بعد از تزریق آمپول پروژسترون و مصرف سه روز قرص دروسبلا خونریزی‌ کم شده ولی قطع نشده ممنون میشم راهنمایی کنید.

17 بازدید

3 پاسخ

دارای پاسخ متخصص

مشاهده کامل left arrow

سال قبل به دلیل استرس فشار عصبی گرفتم تا ۱۴ ۱۵بالامی‌رفت روزی یک پرانول ۱۰ خوردم بعد که بهترشدم پرانول روکمکم قطع کردم وازهمون زمان پریودم نامنظم شددکترگفتن مشکلی نداری به خاطر استرسه وfsh۷٫۲بود بعد از یک ماه fsh72واندومتر۳٫۵ تشخیص یایسگی دکتر دیگه ای دوباره سونودادن اندومتر۶٫۵ گفتن مشکلی نداری گفتن۱۰شب استروژن و۱۰ شب دوم ۱استروژن و۲تامدروکسی بخورم به خاطر لخته شدن خون میترسم چکار کنم

17 بازدید

2 پاسخ

دارای پاسخ متخصص

مشاهده کامل left arrow

سلام وقت بخیر
من مادرم چند روز پیش یهو حالش خراب شد فشارش رفت روی16 همیشه 9 بود فشارش
بردیم بیمارستان و دکترهای زیادی ولی هر دارویی دادن تاثیر نکرد
آندوسکوپی کردن گفتن ورم معده داره
دکتر قلب گفتن هیچ مشکلی نداره همه تستارم گرفتن از اکو تا ....
متخصص مغز و اعصاب گفتن شاید حمله پانیک باشه
ولی درد از بالای ممعدش شروع میشه و دست که میزنی انگار قلبش افتاده تو آبگاهش بدجور نبض میزنه
فشارش میره بالا بعد چند دقیقه میاد پایین ولی بعدش
همش میگه کلیه و معده و شکمش داره میسوزه وداغ میشه تا سرش میره گرما
یبوست هست
تو سونوگرافی هم گفتن که شدید گاز داره معدش
خواهشا راهنمایی کنین اگر میشه
نمیدونیم کجا ببریمش

12 بازدید

2 پاسخ

دارای پاسخ متخصص

مشاهده کامل left arrow

سلام قرص سیبل میخورم و روز ۵ پریودی شروع کردم برای تنظیم پریودی

بعدشم روز ۷ پریودی رابطه داشتم بعدش قرص اورژانسی خوردم آیا اگه ۷ عدد قرص دارنما سیبل بمونه و رابطه داشته باشم احتمال بارداری داره
آیا قرص سیبل از بارداری جلوگیری می‌کنه ؟ خیلی نگرانم تقریبا ۲ هفته مونده بود پریودیم
از روی قرص سیبل حدس میزنم چون ۷ تا قرص زرد و ۷ تا قرص دارنما مونده بود
چند تا لکه سیاه داشتم و بعدش قطع شد از چی می‌تونه باشه
و اینکه قرص سیبل نخورم پریود نمیشم

8 بازدید

0 پاسخ

مشاهده کامل left arrow

سلام من امروز با گربه تو حیاط بازی میکردم که ناگهان پام رو چنگ انداخت اما نه زخمی ایجاد شد و نه خونی اومد الان نگرانم آیا نیاز ب واکسن هاری هست یا نه؟

17 بازدید

2 پاسخ

دارای پاسخ متخصص

مشاهده کامل left arrow

سلام من الان قد تقریبا صبح ها در اوج روز میرسه به حدود ۱۶۹ ولی معمولا ۱۶۸ حساب کنین و من ۱۶سالمه و اینم عکس صفحات رشدمه البته مال 4ماه پیشه بنظرتون وضعیتم چطوره هدفم هم ۱۷۲تا ۱۷۴ آیا دست یافتنیه و وضعیت صفحه رشدم چطوره سن استخوانیم میخوره به سنم

18 بازدید

1 پاسخ

دارای پاسخ متخصص

مشاهده کامل left arrow